Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...
Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...Ogólnie nie narzekam na awarie i podoba mi się nim jazda lecz nurtuje mnie kilka rzeczy otóż : Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być ( słyszałem , że te golfy nie należą do dynamicznych aut ).
1.Krótkie biegi ( przełożenia ) ..jadąc np. na pierwszym biegu kilka metrów obroty już są duże ( silnik domaga się zmiany biegu - ryczy ) tak samo na 2 biegu też szybko obroty idą w górę...Ogólnie silnik ryczy jak obroty dojdą np. do 3k trochę jest to denerwujące bo boję się , że coś się stanie ( przegrzeję czy coś dlatego bieg staram się zmieniać do 2.5 tys obrotów ).
Jak jechałem golfem 3 1.8 w gazie to nie było tego ryku silnika i obroty tak szybko nie skakały w górę ...może dlatego , że mniejszy silnik i mniej hałasu ?
Szkoda , że nie ma tak , że na jedynce można byłoby więcej pociągnąć bez obciążenia silnika...jak stoję na światłach to auta biorą mnie jak chcą bo ja mam właśnie krótką jedynkę
Czy wy też tak macie ? Jeśli chodzi o mój silnik to jest sprawny...wyciąga 180km/h ( może i więcej by szedł ) turbo jest wymienione + gruszka też...
Podsumowanie :
Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika kiedy obroty przekraczają 2.5k - szybko trzeba biegi zmieniać...
No i te krótkie przełożenia ( nie wiem jak to się nazywa bo jestem amator ).
Najlepiej podoba mi się w mym golfie 3 i 4 bieg w tedy można długo ciągnąć i jest fajne przyspieszenie...
Ale ogółem to chyba wole silniki benzynowe a Wy ?
1.Krótkie biegi ( przełożenia ) ..jadąc np. na pierwszym biegu kilka metrów obroty już są duże ( silnik domaga się zmiany biegu - ryczy ) tak samo na 2 biegu też szybko obroty idą w górę...Ogólnie silnik ryczy jak obroty dojdą np. do 3k trochę jest to denerwujące bo boję się , że coś się stanie ( przegrzeję czy coś dlatego bieg staram się zmieniać do 2.5 tys obrotów ).
Jak jechałem golfem 3 1.8 w gazie to nie było tego ryku silnika i obroty tak szybko nie skakały w górę ...może dlatego , że mniejszy silnik i mniej hałasu ?
Szkoda , że nie ma tak , że na jedynce można byłoby więcej pociągnąć bez obciążenia silnika...jak stoję na światłach to auta biorą mnie jak chcą bo ja mam właśnie krótką jedynkę
Czy wy też tak macie ? Jeśli chodzi o mój silnik to jest sprawny...wyciąga 180km/h ( może i więcej by szedł ) turbo jest wymienione + gruszka też...
Podsumowanie :
Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika kiedy obroty przekraczają 2.5k - szybko trzeba biegi zmieniać...
No i te krótkie przełożenia ( nie wiem jak to się nazywa bo jestem amator ).
Najlepiej podoba mi się w mym golfie 3 i 4 bieg w tedy można długo ciągnąć i jest fajne przyspieszenie...
Ale ogółem to chyba wole silniki benzynowe a Wy ?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
tomexor12, to posiadasz tego golfa czy nie, bo tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=256751 napisałeś że chcesz kupić swój pierwszy samochód i pytasz o Forda????
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
????????tomexor12 pisze:Posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi...
Źle tutaj napisałem...nie powinienem pisać , że posiadam tylko , że Tata posiada...Także małe sprostowanie ja od niego to auto biorę dość często ale jak wiadome pytałem o forda bo chcę auto swoje.
Także nie róbmy spamu nie na temat
[ Dodano: 31 Lip 2009 22:28 ]
To czyli mam zmieniać te biegi później czy co ?
Także nie róbmy spamu nie na temat
[ Dodano: 31 Lip 2009 22:28 ]
xmen pisze:pojeździsz jeszcze trochę zmieniając biegi maksymalnie przy 2500 obrotów i turbo ci się odwdzięczy szybko :green_fuck:
To czyli mam zmieniać te biegi później czy co ?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
tomexor12, nie robię spamu a sprostowanie się przydało, bo już nie wiedziałem o co tu chodzi, a co do jazdy dieslem to wystarczy w google wpisać "jak jeździć dieslem" , a po drugie ojciec cię nie nauczył????
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
tym bardziej powinieneś już umieć jeździć dieslemtomexor12 pisze: ja od niego to auto biorę dość często
mettenos pisze:tomexor12, nie robię spamu a sprostowanie się przydało, bo już nie wiedziałem o co tu chodzi, a co do jazdy dieslem to wystarczy w google wpisać "jak jeździć dieslem" , a po drugie ojciec cię nie nauczył????
[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]tym bardziej powinieneś już umieć jeździć dieslemtomexor12 pisze: ja od niego to auto biorę dość często
Ja umiem dieslem jeździć ..Nie szarpie przy zmianie biegów itp...nie wciskam gazu od razu na maxa.
Tylko pytałem czy ten odgłos silnika ( ryk ) jest normalnym zjawiskiem i te krótkie przełożenia...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...
myślę że jednak powinieneś najpierw przeczytać ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667 bo według mnie masz bardzo małe dośiwdczenie z jazd dieslemtomexor12 pisze:Wy macie mi powiedzieć czy tak ma być
Tak się składa , że o tym wszystkim co w tym linku wiedziałem..Bywałem na tym forum przed zakupem i te 10 przykazań czytałem :)Wiele razy kolega mi mówi "czemu ty jeszcze nie gasisz silnika " no ale jak wiadome trzeba dbać o te turbo bo poprzednicy tego naszego golfa o nie nie dbali.
Skąd mam wiedzieć jaki max moment obrotowy ma mój silnik ? Dobra wiem moja wiedza jest naprawdę mała i wiem , że zdaje głupie pytania za co przepraszam Od jutra zacznę czytać forum tzn. bardziej interesować się motoryzacja.
Powiedzcie mi tylko jeszcze do ilu ciągniecie km/h na 4 biegu ? jeżeli ktoś ma ten sam silnik co ja niech się wypowie pamiętam jak byłem raz u mechanika i mówił mi , że 4 bieg trzeba wrzucać przy jakiejś tam prędkości nie patrząc na obrotomierz bo mogę skrzynię rozwalić...oczywiście ja się do tego nie zastosowałem i zmieniam biegi patrząc na obrotomierz..
Np.jadąc na 4 biegu mam 2.3 obrotów i prędkość 80km/h albo trochę więcej to już wbijam 5 bieg...to chyba za wcześnie
Skąd mam wiedzieć jaki max moment obrotowy ma mój silnik ? Dobra wiem moja wiedza jest naprawdę mała i wiem , że zdaje głupie pytania za co przepraszam Od jutra zacznę czytać forum tzn. bardziej interesować się motoryzacja.
Powiedzcie mi tylko jeszcze do ilu ciągniecie km/h na 4 biegu ? jeżeli ktoś ma ten sam silnik co ja niech się wypowie pamiętam jak byłem raz u mechanika i mówił mi , że 4 bieg trzeba wrzucać przy jakiejś tam prędkości nie patrząc na obrotomierz bo mogę skrzynię rozwalić...oczywiście ja się do tego nie zastosowałem i zmieniam biegi patrząc na obrotomierz..
Np.jadąc na 4 biegu mam 2.3 obrotów i prędkość 80km/h albo trochę więcej to już wbijam 5 bieg...to chyba za wcześnie
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Powiedzcie mi jedno tak dla świętego spokoju...
Mam takie spostrzeżenie:tomexor12 pisze:...Jedyne co mi przeszkadza w jeździe tym autem to właśnie ten ryk silnika...
Jeżdzę Golfikiem III TDI 110 KM i w środku samochodu mało co słychać "klekotka", nawet przy otwartych szybach a jak przejadę się VENTO braciaka TDI 90 KM to tam już słychać ten "ryk silnika".
Ciekawe czemu tak jest?
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 13:32
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Co racja to racja. Myślałem też, że to może kwestia innego wygłuszenia bo na zewnątrz ( stojąc przed samochodem ) to różnicy raczej nie ma.mettenos pisze:slonik26266, każdy silnik ma inną specyfikę, jeden chodzi ciszej, drugi głośniej, i nie trzeba się w tym czegokolwiek dopatrywać. Jeździłem Polo 1.9 SDI - chodził jak traktor a był w 100% sprawny
Inna sprawa, że dzwięk TDI mi się podoba a jak dochodzi do tego "swist" turbinki to już jest całkowity odjazd.
Zależy co komu się podoba, bo np benzynowy 1.2 l to raczej nie ma fajnego dzwięku ale np samochody benzynowe w których "słychać, że jest moc" robią wrażenie akustyczne. Nie mówię tu oczywiście o jakiś buczących wydechach.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
właśnie często różnicę słychać stojąc przed samochodem, oczywiście wygłuszenie ma również decydującą rolę, takie Polo ze względu na niższą półkę i cenę oraz ze względu na oszczędności na pewno jest gorzej wyciszone od Golfa czy Vento, natomiast pomiędzy Vento a Golfem nie powinno być różnic w wygłuszeniuslonik26266 pisze:Myślałem też, że to może kwestia innego wygłuszenia bo na zewnątrz ( stojąc przed samochodem ) to różnicy raczej nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości