Witam,
Samochodzik Golf IV, silnik ALH, skrzynia EBJ. Przebieg 224kkm.
Autko kupiłem miesiąc temu i na początku nie było żadnych problemów. Po przejechaniu około 700km zaczęły się kłopoty z jedynką i wstecznym i czasami z 3-ką i 5-ką. Biegi nie chciały na czysto wchodzić - trzeba było użyć więcej siły i czasem pojawiało się zgrzytnięcie. Sprzęgło wciskam oczywiście do oporu. Skorzystałem z szukajki, przeanalizowałem kilka wątków i postanowiłem zacząć od wymiany oleju. Poziom był OK, poprosiłem o zalanie półsyntetykiem... I tutaj pojawia się pierwsze pytanie - zalali Mobila 85w90, czyli wychodziłoby na to, że jest to olej mineralny, spełniający GL-5. W związku z tym - spuszczać i zalewać czymś innym, czy można tak zostawić??
Jedziemy dalej - po wymianie oleju jakby zaczęło być lepiej - przestało haczyć przy zmianie biegów, jednak, jak się okazało - po rozgrzaniu silnika nadal jest problem. Po przejechaniu kolejnych 700km mam wrażenie, że jest tak, jak było przed wymianą oleju. Dodatkowo - jeśli już uda się włożyć jedynkę, to po wyrzuceniu na luz wsteczny wchodzi bez problemu. Jeśli jednak problem sie pojawia - daje się zauważyć delikatne szarpnięcie samochodem po wrzuceniu wstecznego. Jestem umówiony na następny tydzień na wymianę płynu hamulcowego (w tech chwili poziom jest OK).
W związku z tym kilka kolejnych pytań:
- Czy nastawiać się na wymianę sprzęgła, czy można próbować ratować się regulacją sterowania skrzyni biegów? - chodzi mi o te cięgna sterujące (obawiam się tego, że stanie na wymianie sprzęgła)
- Jeśli wymiana sprzęgła, to czy przy tej skrzyni był dwumas, czy nie? Jeśli tak, to czy jest możliwość wymiany samej tarczy, czy trzeba pojechać po całości (na jakie wydatki mam się przygotować)
- Jeśli proponujecie powalczyć z regulacją - czy jest ktoś z Lublina/Chełma, kto podjąłby się próby??
Dodatkowe pytanie: Czy skrzynia EBJ ma te "osławione nity"? (po wpisaniu EBJ w szukajce wyświetlają się 3 wątki, w których nic nie ma na ten temat)
I jeszcze jedno - podejrzewam, że gość, od którego kupiłem wiedział, ze są jakieś problemy i skutecznie ukrył to przede mną - weźcie to pod uwagę odpowiadając, bo gość mógł znać "jakiś myk", który pozwolił przygotować samochód do jazdy na 500km.
Problem ze sprzęgłem, czy kwestia regulacji skrzyni?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze sprzęgłem, czy kwestia regulacji skrzyni?
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:43 przez zq_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja własnie wymieniłem swoja skrzynie EBJ na EUH z 2004r biegi mi źle wchodziły mimo regulacji i innych modów. Czy sprzegło i wysprzeglik dobrze działa zrób tescik jedz na 1 biegu zatrzymaj sie i po 3 sekundach wcisnij sprzegło i wbij szybko wsteczny jak zazgrzyta to sprzegło nie jest rozłączane dostaecznie. jak nie zgrzyta to jest ok. Czy dobrze sa wyregulowane wodziki to po wcisnieciu sprzegła pacem popchnac nalezy dzwignie do przodu i tyłu powinny biegina 3 i 4 wchodzic płynnie bez zebednego wodzenia lub ich szukania. Poza tym do VW nie mozna lac oleju o normie GL-5 rozpuszcza warstwe szlachetnego metalu jakim sa pokryte synchronizatory. Poza tym EBJ nie ma nitów.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:58 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
1. zrobiłem ten test "jedynka-wsteczny" - jest zgrzytnięcie, czyli już zbieram na sprzęgło. Zatem jeszcze raz zapytam - trzeba pojechać po całości (z kołem dwumasowym), czy można wymienić samą tarczę i docisk?
2. wodziki są ok
3. czy na tym oleju gl-5 mogę trochę pojeździć (5kkm), czy od razu wymieniać?
2. wodziki są ok
3. czy na tym oleju gl-5 mogę trochę pojeździć (5kkm), czy od razu wymieniać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 535 gości