Problem z aletrnatorem firmy Valeo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
W kwestji prostownika,kosztóje 70 zł. bosch , więc kupiłem na szrocie za 100 zł. 90 A , miałem 45A , i narazie jestem zadowolony.Naprawa poprzez wymienianie kolejnych elementów to troche droga zabawa , to lepiej wyjdzie oddać do elektryka , za robotę biorą w mojej okolicy 50 zl. + części...
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 20:30 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam. Dzisiaj podjechałem na szrot do kumpla, pokopałem i... i dokopałem się do ładnego Valeo w pasku b3. Koszt niewielki bo w rozliczeniu przysłowiowa "połówka".
Łożyska jak nówki , regulator oryginalny motoroli M506, szczotki ok. Założyłem i napięcie na aku cały czas bez obciążenia oscyluje w granicach 13,95-14,00V po włączeniu obciążenia 13,75V. Przeczyściłem go troszkę z zewnątrz i na nim będę w sobotę jechał. Ten z Hellą zabieram do bagażnika w razie czego
Troszkę pasek piszczy ale to chyba kwestia ułożenia się na nowym kole alternatora?
Łożyska jak nówki , regulator oryginalny motoroli M506, szczotki ok. Założyłem i napięcie na aku cały czas bez obciążenia oscyluje w granicach 13,95-14,00V po włączeniu obciążenia 13,75V. Przeczyściłem go troszkę z zewnątrz i na nim będę w sobotę jechał. Ten z Hellą zabieram do bagażnika w razie czego
Troszkę pasek piszczy ale to chyba kwestia ułożenia się na nowym kole alternatora?
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Cze..... to sprawdź czy czasem pasek kliniwy nie chodzi po spodzie koła pasowego. Z czasem koła pasowe się wycierają i nie klinóją paska /jak wynika z nazwy/ w takiej sytuacji dobiera się szerszy pasek /11,9 szerokość/ i sprawa załatwiona .Powodzenia.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Można , ale pasek się ślizga , jak sięślizga to się szybciej zurzywa i bardziej piszczy . Jak masz znajomy sklep to dobierzwsz pasek pod sklepem , bo przeciesz numery katalogowe to są potrzebne dla ułatwienia życia sprzedawcy i klienta , ale w takich sytuacjach to się dobiera długość i szerokość , no i producenta jaki ci pasóje .
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Ja mam 1,6D mam pasek11,9szerokości i 950 mm. długości , po zmianie alt... z 45 A na 90 A [gabarytowo większy] musiałem przerobić napinacz . Pasek naciąga się po poluzowaniu śrub mocujących alt... , na napinaczu znajduje się "podkładki zębata " na klucz 17 którą naciąga się pasek a następnie kontruje się śrubą M8 na klucz 13 przechodzącą przez nią . /5 minut roboty / Szerszy pasek musi być dłuższy bo płycej pracuje w kołach pasowych
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:58 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Nie zrozumiałem pojęcia "łapa na dole", no przecież jest oczywiste że skoro wymieniałeś alt... ,to wiesz jak się napina pasek może komuś się przyda ciekawa rzecz , godna uwagi
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 16:55 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli chodzi o regulator ze szczotkami i większe napięcie ładowania na nim ( nie jakieś 14.1V ) to w sklepie mnie uświadomili, że regulatory od aut z automatyczną skrzynią biegów zazwyczaj mają większe napięcie ładowania i jak pasują to lepiej kupić taki bo na pewno będzie miał 14.5V i ma "pełną wartość napięcia ładowania przy niższych obrotach silnika. W przypadku Peugeota jakiego też posiadam jest to prawda !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 336 gości