Buczenie podczas skrętu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Buczenie podczas skrętu
Podczas jazdy z prędkością 80-100 nawet delikatny obrót kierownicy w lewo wzbudza nieznośne basowe buczenie, huczenie, delikatniutka wibracja na kierownicy. Czy to pada łożysko w kole?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
możesz jedno ale gwarantuje ci że po niedługim czasie drugie też padnie
koszt części:
SKF http://allegro.pl/item693391196_lozysko ... _seat.html
FAG http://allegro.pl/item697030191_lozyska ... t_fag.html (jakiś dziwnie tani
od razu mówię i ostrzegam: http://allegro.pl/item686654902_lozysko ... arosa.html i wszelkie podobne OPTIMAL, CX itp itd do szkoda kasy, padną od razu i będziesz wymieniał znowu.
Jeśli buczenie pojawiło się nie dawno to możesz poczekać trochę z wymianą dopóki luz i buczenie nie zwiększy się, natomiast nie czekaj zbyt długo.
koszt części:
SKF http://allegro.pl/item693391196_lozysko ... _seat.html
FAG http://allegro.pl/item697030191_lozyska ... t_fag.html (jakiś dziwnie tani
od razu mówię i ostrzegam: http://allegro.pl/item686654902_lozysko ... arosa.html i wszelkie podobne OPTIMAL, CX itp itd do szkoda kasy, padną od razu i będziesz wymieniał znowu.
Jeśli buczenie pojawiło się nie dawno to możesz poczekać trochę z wymianą dopóki luz i buczenie nie zwiększy się, natomiast nie czekaj zbyt długo.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- Racer
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
- Lokalizacja: WR RACER
- Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
- Silnik: PF
ja dla pewności sprawdziłbym luzy na końcówkach drążków kierowniczych bo czasem właśnie tak objawia sie ich zużycie ale na 95% to łożysko. To nie amorki czy klocki, nie trzeba zmieniać parami tym bardziej że jedno nie jest zależne od drugiego wiec można sobie darować drugą stronę jak nie słychać. Co do marki to SKF lub FAG choc czasem w pudełku SKFa jest łożysko FAG'a
Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
- Racer
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
- Lokalizacja: WR RACER
- Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
- Silnik: PF
Samochód na podnośnik, podeprzyj tylne koła żeby nie pojechał, odpal silnik, włącz np 3 bieg, rozpędź koło dość mocno,wyłącz silnik, wrzuć luz i słuchaj, które bardziej wyje. Musisz tylko odróżnić wycie skrzyni od łożyska bo czasem można to pomylić. Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą, wtedy nie będzie dźwięku skrzyni słychać ale to troszkę dużo roboty np z wytarganiem sworznia jeśli nie często to robisz.Qui pisze:a jak sprawdzić które to na 100%, zdaje mi się że prawe, gdyż podczas ruszenia coś z tamtej strony skrzypnęło, podczas jazdy i buczenia naprawde cięzko ocenić która strona.
Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
po pierwsze nie usłyszy nic kręcąc sobie piastą bez obciążenia, a po drugie rozbierze jedną stronę po to żeby za chwile rozebrać drugą do wymiany po zlokalizowaniu usterki? Bezsensowne marnotrawstwo czasu i energii.Racer pisze:Możesz też wyjąć przegub i zakręcić samą piastą,
Qui, Stan łożyska sprawdza się badając luz koła. Podnosisz auto do góry i sprawdzasz luz koła w pionie w poziomie i po "przekątnych" szarpiąc za koło. W twoim jednak przypadku możesz nie wyczuć luzu bo może być zbyt mały. Druga metoda jest taka że podnosisz JEDNĄ stronę auta, stawiasz na stabilnej podstawie (kobyłce, drewnianych belkach itp) i odpalasz, wrzucasz 2-3 i *#cenzura#*, auto ci nie odjedzie bo zadziała dyfer.
Trzecia metoda jest "teoretyczna": Jeśli po jeździe na łuku w LEWO słychać buczenie to na 90% łożysko PRAWEJ strony hałasuje. Taka jest zasada.
Niemniej polecam ci wymianę obu łożysk, zużywają się raczej równomiernie. U mnie jedno padło we wrześniu zeszłego roku, drugie pod koniec października
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości