Nie odpala, bledy VAG ! Najprawdopodobniej zwarice...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Nie odpala, bledy VAG ! Najprawdopodobniej zwarice...

Post autor: marcelvw » czw lip 30, 2009 22:26

Witam, opisze cala sytuacje co i jak. Tak wiec zabralem sie za wymienienie wtyczki do zaworu N75. Możliwe bardzo ze zrobilem zwarcie... Na poczatku polaczylem kable z inna wtyczka ze starymi kablami z instalacji i zaizolowalem tasma izolacyjna. Zapalilem auto i przejechalem kawalek by sprawdzic czy zawor dobrze dziala. Wszystko bylo ok to wrocilem do domu. Zgasilem auto, odkleilem tasme, zlutowalem kable i zakleilem na nowo...

Gdzies po godzinie proboje odpalic atuo i nic... kreci kreci kreci, bez rezultatu.

VAG pokazal takie bledy:
17970 Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17971 Nastawnik dawki paliwa - dolna wartość końcowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17762 Nastawnik dawki paliwa - czujnik położenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17653 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Dodam ze nie mozna ich skasowac, powracaja. Czy wina moga byc odwrotnie podlaczone piny we wtyczne N75? (ale czemu w takim razie za pierwszym razem zapalil, dopiero po lutowaniu)

Co mam na poczatku sprawdic? Bezpieczniki? Ktore? Jak mam ozywic spowrotem autko :(

prosze pomozcie,

z gory dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 00:11

grzebałeś przy wtyczce od pompy wtryskowej i wtrysku sterującego (ten ostatni błąd jest właśnie od czujnika wzniosu iglicy rozpylacza 3 wtrysku) ?
sprawdź kolejno wszystkie bezpieczniki bo pewnie one popadały wskutek zwarcia.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 00:45 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » pt lip 31, 2009 10:25

Nic tam nie grzebalem, tylko i wylacznie przy wtyczce od N75... takze sprawdzam zaraz wszystkie bezpieczniki

[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
no niestety, sprawdzilem bezpieczniki, odlaczylem aku... i nic:( gdzie mam dalej szukac? moze ktos pokierowac?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 11:35

podam Ci link do przydatnej strony z kodami błędów : http://74.125.39.132/translate_c?hl=pl& ... _oKtUARLtQ

pozostaje jeszcze sprawdzenie wtyczek i okablowania przy 3 wtryskiwaczu (ten błąd akurat nie ma wpływu na niemożność odpalenia silnika) oraz wtyczkę 10-cio pinową od pompy wtryskowej, spryskaj je spray'em do złącz elektrycznych i poczekajmy na rady innych forumowiczów.


Obrazek

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » pt lip 31, 2009 13:18

a wiec tak, silnik odpalilem, syrena z alarmu po podlaczeniu do masy powodowala zwarcie i unimozliwiala odpalenie...

jednak pozostal jeszcze ten ostatni blad
17653 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
po kilkunastu sekundach zapala sie na desce rozdzielczej kontrolka swiec, nie da sie bledu skasowac :(



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 13:28

marcelvw pisze:po kilkunastu sekundach zapala sie na desce rozdzielczej kontrolka swiec, nie da sie bledu skasowac
a jak w takiej sytuacji pracuje silnik, ciągnie jak trzeba czy muli go zwłaszcza przy wyższych obrotach, słychać jakieś niepokojące stuki w silniku ?


Obrazek

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » pt lip 31, 2009 13:32

jest zamulony, wogole nie ciagnie praktycznie... sprawdzalem tez opornosc na wtyczce od tego wtrysku, niby jest...

a gdzie sa bezpieczniki od tego? albo przekazniki?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 13:38

trzeba sprawdzić wtyczkę i kabelkach idących od 3 wtrysku czy nie ma gdzieś zwarcia do masy, jeśli masz omomierz to na wyłączonym zapłonie wypnij wtyczkę z czujnika 3 wtrysku i zmierz rezystancję pomiędzy pinami wtyczki - powinna się zawierać w granicach 80 do 120 Ω.


Obrazek

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » pt lip 31, 2009 15:39

a gdzie w mk4 sa przekazniki? pompa ma wogole jakies bezpieczniki czy cos takiego? moze tam poszlo...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sie 01, 2009 01:58

marcelvw pisze:a gdzie w mk4 sa przekazniki? pompa ma wogole jakies bezpieczniki czy cos takiego? moze tam poszlo...
przekaźniki w Mk4 są pod deską rozdzielczą od strony kierowcy nad pedałem sprzęgła, trzeba tylko odkręcić dolną plastikową osłonę - tę bezpośrednio nad pedałami i będziesz widział przekaźniki i kilka bezpieczników ale jeśli sprawdzałeś bezpieczniki te z boku deski rozdzielczej i żaden nie jest przepalony to przy przekaźnikach nie znajdziesz rozwiązania problemu bo one nie sterują ani pompą wtryskową ani czujnikiem G80.
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 02:00 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

marcelvw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lis 17, 2008 14:42
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: marcelvw » sob sie 01, 2009 11:03

bardzo dziwna sytacja z tego wyszla... pytalem elektryka znajomego i mowil ze to naprawde dziwny zbieg okolicznosci...

powodem tych bledow, brakiem mocy, i migajacej kontrolki swiec byla syrena od alarmu (???)

po odlaczeniu i odcieciu, mozna bylo wykasowac wszystkie bledy i auto chodzi jak nalezy



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob sie 01, 2009 11:05

marcelvw, zgadza się, już kiedyś spotkałem się z takim problemem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości