SWAP z RPka na 2E lub KRa. Dużo przeróbek??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sieno26
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 01:04
- Lokalizacja: Harta / Rzeszów / Racibórz
SWAP z RPka na 2E lub KRa. Dużo przeróbek??
Mam zamiar zrobić swapa na silnik 2E z Audi 80 b4. Moje pytanie czy jest dużo przeróbek czy może wszystko podejdzie p&p?? Hamulce mogą być ori z rpka?? Proszę o info czy nie będzie dużych problemów z założeniem tego silnika i na co trzeba się przygotować. z góry dzięki wszystkim
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 19:52 przez sieno26, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
2E to jest dokładnie taki silnik. 2.0 pojemności i 115KM mocy.mazio_leczna pisze:kolego jaki to jest silnik chodzi o pojemnosci czyzby 2.0?? jak tak to ilo konny bo moj ojciec ma taka tylko ze B3 audi i tam jest motor 2.0 115km jak tak to ci podpowiem jak on siedzi
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sieno26, a jak możesz to bierz cały zespół napędowy czyli ze skrzynką i półosiami oraz koniecznie osprzetem silnika (przepływomierz, regulator wolnych obrotów głównie. Potem ilość pracy zależy jezzcze czy masz mk2 po sierpniu 89, bo ma nowsza skrzynkę bezpieczników. No i zawieszenie silnika nie wiem czy spasuje od mk2.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- sieno26
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 01:04
- Lokalizacja: Harta / Rzeszów / Racibórz
No więc mam mk2 fire&ice z roku 91 silnik 1.8 RP monowtrysk. Znajomy ma kompletny silnik z osprzętem z rozbitej audi b4 silnik 2E 2.0l 115KM.Paweł Marek pisze:sieno26, a jak możesz to bierz cały zespół napędowy czyli ze skrzynką i półosiami oraz koniecznie osprzetem silnika (przepływomierz, regulator wolnych obrotów głównie. Potem ilość pracy zależy jezzcze czy masz mk2 po sierpniu 89, bo ma nowsza skrzynkę bezpieczników. No i zawieszenie silnika nie wiem czy spasuje od mk2.
byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi bo niewiem czy jest sens wrzucać ten silnik żeby nie była za dużo problemów. Także trzeba będzie coś przerabiać i kombinować??mazio_leczna pisze:kolego jaki to jest silnik chodzi o pojemnosci czyzby 2.0?? jak tak to ilo konny bo moj ojciec ma taka tylko ze B3 audi i tam jest motor 2.0 115km jak tak to ci podpowiem jak on siedzi
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 16:10 przez sieno26, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No bo audi ma silnik wzdłużnie, a wątpie żeby wszystkie łapy silnika podeszły z mk2, skrzynia z RP powinna podejść, ale będzie trochę "długa" i nie wiem czy nie musisz innego sprzęgła mieć. I eklektryka, nie wiem jak ze spasowaniem wiązki od audi czy to to samo co golf. Może ktoś konkretniej odpowie jeszcze.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
ja sie biore do takiedo przeszczepu naprawdopodobniej od przyszlego tygodnia
z pr zostana ci pompy kaseta biegow [ u mnie odpadniebo skrzynia bedzie z paska na linkach] lapy silnika ewentualnie wydech choc lepszy z gti
jezelimasz auto po 89 roku t o wiekszej zabawy nie bedziesz mial
poprostu odpinasz wiazki w listwie i wpinasz nowe montujesz silnik spinasz go i mozesz jezdzic
ja hamulce bede wymienial na tarcze przod tyl
z zaciskami najprawdopodobniej z mk4
[ to chwilowo jest plan ]
z pr zostana ci pompy kaseta biegow [ u mnie odpadniebo skrzynia bedzie z paska na linkach] lapy silnika ewentualnie wydech choc lepszy z gti
jezelimasz auto po 89 roku t o wiekszej zabawy nie bedziesz mial
poprostu odpinasz wiazki w listwie i wpinasz nowe montujesz silnik spinasz go i mozesz jezdzic
ja hamulce bede wymienial na tarcze przod tyl
z zaciskami najprawdopodobniej z mk4
[ to chwilowo jest plan ]
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zostaje kwestia pompy paliwa. 2E ma inną 3 barową. Przy czym np golfy III maja ją w baku, golf II jedna w baku drugą pod podłogą i tu masz dodatkowa komplikację bo bez kłopotu pompa do 2E do baku mk2 nie wejdzie. Więcszukasz pompy pod podłoge od Mk2 GT silnik PB lub PF albo kombinujesz z umieszczeniem pompy od Mk3 3 barowej w baku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
skrzynia? AUdi ma wzdłużnie mocowany silnik, nic ci ze skrzyni od audi, reszte napisano tylko przeczytaj od początku. I zawsze jakis proble dojdzie, np chłodnica, węże do niej itp.
Generalnie jeśli nie chesz stracić na to roku to szukaj golfa III lub Vento z kompletnym przodem i odpowiadającym ci silnikiem do rozbiórki na cześci. Poza tym 2E to swietny i trwały silnik, ale tyle roboty dla 25 koni więcej ? Nie widzę sensu. jeśli już się angażować to w coś mocniejszego.
Generalnie jeśli nie chesz stracić na to roku to szukaj golfa III lub Vento z kompletnym przodem i odpowiadającym ci silnikiem do rozbiórki na cześci. Poza tym 2E to swietny i trwały silnik, ale tyle roboty dla 25 koni więcej ? Nie widzę sensu. jeśli już się angażować to w coś mocniejszego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- sieno26
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 01:04
- Lokalizacja: Harta / Rzeszów / Racibórz
a może jakiś inny podobnie mocny silnik zaproponujecie żeby to miało moc w budzie golfika mk2?? no bo jak ma być dużo problemów z założeniem silnika to mi sie to nie uśmiecha
[ Dodano: 31 Lip 2009 17:10 ]
[ Dodano: 31 Lip 2009 17:10 ]
tzn mowa o jakim silniku?? mi wystarczyła by moc ok 120KM i w tej przedziale to widziałem właśnie 2E no ale widzę że będą komplikacje z włożeniem go i to nie małePaweł Marek pisze:a spalanie w tak lekim aucie się nieznacząco zwiększy
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no to masz silniki z MK2, 8 zaworowe GTI na wtrysku digifanta (PB, PF) - i tu najmniej kłopotów a moc do 112 koni.
albo 16-ki na wtrysku mechanicznym i mocy do 139 koni, tylko znajdź taki silnik z kompletnym osprzetem w dobrym stanie to będziesz gość. Może łatwioej byłoby znaleźć 9A 2 litry ale z Paska - chyab 136 koni, bo w Pasku z założenia rzadziej są silniki zajechane
Albo z mk3 jakaś dwulitrówka, z tym że jeśli chcesz odczuć przyrot mocy wyraźnie to masz tylko 16V ABF 150 koni.
albo 16-ki na wtrysku mechanicznym i mocy do 139 koni, tylko znajdź taki silnik z kompletnym osprzetem w dobrym stanie to będziesz gość. Może łatwioej byłoby znaleźć 9A 2 litry ale z Paska - chyab 136 koni, bo w Pasku z założenia rzadziej są silniki zajechane
Albo z mk3 jakaś dwulitrówka, z tym że jeśli chcesz odczuć przyrot mocy wyraźnie to masz tylko 16V ABF 150 koni.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 200 gości