Heble w 1z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw lip 30, 2009 07:46

Bez zmiany belki chyba nic nie wskurasz z tarczami


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lip 30, 2009 08:09

Dario84, i tu sie zdziwisz ale wskura :P

zabba88, potrzebujesz:

zaciski z mk2 lub mk3
jarzma
piaty pod tarcze (ewentualnie pod tarcze z ABSem jesli go masz)
linki hamulcowe od wersji z tarczami
klocki
tarcze
oslony tarcz
dwa przewody hamulcowe gumowe

wystarczy zdjac bebny i odkrecic piasty pod nie i w to miejsce przykrecic piasty pod tarcze

belki mozna wcale nie ruszac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw lip 30, 2009 21:48

zabba88 pisze:Adamm, I tu sie myslisz ty kolego. Dario ma racje. A do czego przykrecisz jarzma? Skoro belka pod bebny nie ma uszow z otworami pod nie.
a od kiedy to jarzma sie do belki przykreca? :chytry:

Adamm napisal co nalezy zrobic, przerabial jzu ten temat u sieie w mk3 wiec to dobre zrodlo wiedzy :bigok:

[ Dodano: 30 Lip 2009 22:00 ]
Looknij sobie:

[img=http://img189.imageshack.us/img189/4143/beztytuuvif.jpg]
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 21:49 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lip 30, 2009 23:40

zabba88, no to mnie ubawiles teraz po pachy, normalnie leze i sie zwijam, chyba na oczy belki nie widziales

podpowiem Ci, belka ma cztery otwory, do nich przykrecasz albo piaste pod beben albo pod tarcze

dopiero do tej piasty ktora ma, jak to ladnie powiedziales, "uszy" przykreca sie jarzmo

nie wiem czy wiesz ale piasta to z Twojej wyliczanki czop - i tak jest on demontowalny od belki :P

a jeli kolega by kupowal tak jak mu radzisz, to zostalby z dwoma takimi samymi elementami w reku :P w koncu czopy i piasty to to samo :P
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 23:41 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » pt lip 31, 2009 07:26

zabba88 pisze:Skoro belka pod bebny nie ma uszow z otworami pod nie.
:rotfl: a pewnie że belka nie ma "uszów" tak jak piszą ci co wiedzą coś więcej :okej: ściagasz stare graty a w to miejsce czopy+jażma+zacisk+osłony tarcz+przewodu hamulcowe z belki na tarcze+tarcze i klocki i już masz tylną belkę na tarczach...temat omawiany na forum poraz N-TY....
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 07:26 przez MZiobro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt lip 31, 2009 07:47

Nie wiedzialem ze rozstaw srub czopow z bebnow i tarcz jest taki sam :).

Ale mimo wszystko i tak chyba taniej bedzie kupic cala belke z tarczami niz kompletowac wszystko po kolei.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 31, 2009 10:23

Dario84, kupic mozna i owszem cala :) ale mniej roboty jest zwalajac tylko piasty


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » sob sie 01, 2009 16:42

Koszt swapu tarcz zamiast bebnów bez kupna belki to koszt ok 600-700 zł w zależności od firmy tarcz, klocków i łożysk te rzeczy kosztują najwiecej,

ja na twoim miejscu zakładał bym zaciski od MK4 zamiast od MK2 czy MK3



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sie 02, 2009 10:16

Tak wygląda piasta pod hamulce tarczowe.
Wahacze są identyczne w każdej wersji,poza combi.

Obrazek

[ Dodano: 02 Sie 2009 10:25 ]
golfer_1984, a skąd weźmie tarcze pod te zaciski.W mk4 tarcze maja większą średnicę,a wiadomo,że nie podejdą do mk3,bo są inaczej mocowane.
W trójce mają średnicę 226mm,a w czwórce 232.
Jedyne rozwiązanie,to zapodać taki zestaw.Średnica bodajże 280mm,dedykowane tylko do golfa3,albo pozostać przy serii.
Ale koszt zakupu powala.

Obrazek

Tak natomiast wygląda piasta pod bębny

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sie 02, 2009 10:31 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » ndz sie 02, 2009 10:41

sagon pisze:W mk4 tarcze maja większą średnicę,a wiadomo,że nie podejdą do mk3
Jemu chodziło o tylne zaciski, które pasują do MK3 bez problemu. Inna jest tylko średnica wejścia przewodu hamulcowego ale wystarczy zmienić przewód lub dać redukcję i pasuje P&P. Sam tak miałem w MK3 i chwaliłem sobie bo zacisk jest aluminiowy a nie żeliwny.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sie 02, 2009 11:45

Sorki,nie doczytałem.
To,że mniej podatne na korozje,nie podlega dyskusji.
Łatwiejsze w zakupie,to drugi plus.
Ale,jeżeli chodzi o efekty w sile hamowania,to już bez większego znaczenia.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
stemp78
ARL user
ARL user
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 25, 2009 01:10
Lokalizacja: POS

Post autor: stemp78 » śr sie 12, 2009 08:46

Witam.

Ciekawe rzeczy tu wypisujecie. :chytry: :chytry: A jak wygląda sprawa w przypadku variata? (mk3 oczywiście)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości