Dziwne gwizdy Turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Dziwne gwizdy Turbo

Post autor: owcy2 » czw lip 30, 2009 09:48

Witam! dziś rano zauważyłem dziwną rzecz:
zapaliłem auto i się pakowałem do pracy (chwilkę zeszło, a auto chodziło cały czas na wolnych obrotach=grzało się :helm: ) turbo lekko poświstywało (pogwizdywało) żeby po chwili zacząć gwizdać dosyć głośno, na pewno zauważalnie głośniej. Dziwna sytuacja bo ani nie jechałem ani nic. Dolot szczelny, wydech raczej też, ale nie sądzę że podczas postoju sie rozszczelniło coś?

Silnik ALH golf 4 z 98' 240kkm



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw lip 30, 2009 10:55

egr sie otworzyl :bigok:



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » czw lip 30, 2009 12:51

turbo gwiżdze na biegu jałowym?? :chytry: oj, oj raczej nie powinno



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw lip 30, 2009 13:31

xmen pisze:turbo gwiżdze na biegu jałowym?? :chytry: oj, oj raczej nie powinno
Pusty wydech (wypalony) powoduje efekt gwizdu z wydechu na biegu jalowym po otwarciu EGR'a. Chyba w 5'ciu ALH i podobnych juz ten efekt widzialem.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » czw lip 30, 2009 13:42

rozumiem, że przez pusty wydech rozumiesz brak kata ? VNT to vnt i nie ma znaczenia oznaczenie silnika. Nawet na odetkanym wydechu na biegu jałowym gwizdać raczej nie powinno. Przecież prędkość spalin bardzo mała a łopatki stoją w jednej pozycji. U mnie po wywaleniu kata turbo zaczeło bardziej syczeć i gwizd znacznie głośniejszy. Ale na jałowym nic nie gwizda.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 30, 2009 14:45

jak wybebeszysz wydech to gwizdać będzie bardziej !!



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw lip 30, 2009 14:55

xmen pisze:VNT to vnt i nie ma znaczenia oznaczenie silnika
Nie pisze nic o VNT
Jest u niego OK, i nie ma co sie dosuzkwiac absulutnie zadnej awarii



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » czw lip 30, 2009 18:39

Dzięki za pomoc wszystkim. Katalizator o ile wiem to jeszcze niby jest. Turbo syczy jak jadę tzn dodaje gazu tak do ok 2k rpm potem nic nie słychać tylko warkot silnika. Czyli mówicie że to ten EGR mógł się załączyć i to przez to się to stało? bo jak zgasiłem i zapaliłem to już było ok. :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości