Jakie obroty są ekonomiczne?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie obroty są ekonomiczne?
Mam pytanie odnośnie technioki jazdy.Mianowice , mam golfa 2 54 KM JP 1,6 Diesel, max moment obrotowy osiąga przy 2300 obr/min .Moje pytanie ;Do jakiej prędkości obrotowej rozpędzać samochód , aby jazda była jak najbardziej ekonomiczna tzn. przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy?
			
									
									- lukasz041287
 - Użytkownik

 - Posty: 389
 - Rejestracja: wt lut 26, 2008 17:54
 - Lokalizacja: chorzóVW
 - Kontakt:
 
- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
To zależy, czy chodzi o ekonomiczna jazdę za wszelką cenę, czy o ekonomiczną jazdę, ale też dynamiczną, na ile się da. Jak ma być jak najbardziej ekonomiczna, to im mniejsze obroty, tym lepiej, ale samochód strasznie zamulony wtedy będzie i słabo przyspiesza. A jak ma być w miarę sprawne wykorzystanie silnika, to zmieniamy przy max momencie.
			
									
									- PAPAYOS
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 805
 - Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
 - Lokalizacja: Zambrów
 - Kontakt:
 
Chłopie to diesel...dziabi3 pisze:bez przesady 3000 a 3500 to rozsądne
Przy 3500 obr/min to ja na benzynie nie zmieniam...
Bieg na wyższy powinno się zmieniać przy osiągnięciu max momentu obrotowego... Tj. dla diesela około 2200-2400obr/min a dla benzyniaka ok 2700-3200 obr/min.
Chyba że ktoś chce sobie pojeździć w trybie ekodrivingu to wtedy zmieniamy biegi dla diesela przy około 1500 obr/min. Ale auto jest wtedy strasznie mulaste i w zasadzie to się toczy a nie jedzie...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
						- 
				przemassbdg
 - Nowicjusz

 - Posty: 38
 - Rejestracja: ndz cze 21, 2009 21:26
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
- Racer
 - Ma gadane

 - Posty: 212
 - Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
 - Lokalizacja: WR RACER
 - Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
 - Silnik: PF
 
Wszystko sie zgadza ze zmieniajac biegi przy nizszych obrotach spalanie bedzie mniejsze, ze sie zamuli itd. ale pamietac tez trzeba przede wszystkim zeby nie deptac w podloge i odpuszczac jak ma te 2tys. bo wtedy nie jest zbyt ekonomicznie a nawet gorzej niz zmiana biegow przy 3tys  i wyzej wiec wciskac gaz ze wzrostem obr a nie  w podloge, czekac az dojdzie i puszczac 
			
									
									Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
						Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości
