Jak polepszyc jakość świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Może trochę z innej beczki..
Gliniarze raz zchaczyli mnie, jechałem przez las na halogenach 2x95W. Domyśliłem się co to dopiero przy 200m (stali "za drzewkiem"). Pan zamachał, wysłuchałem parę fajnych tekstów (prędkośc wystarczająco szybko zrobiła się w normie, na szczęście..). Zostałem pouczony, następnym razem będzie mandat. Pan kazał zdjąć reflektory (dodatkowe), bo.. mają za jasne światło, a samochód fabrycznie wyposażony jest w wymagane oświetlenie.. Bla, bla..
I co z tym zrobić? Często trasy wiodą mnie przez lasy, a widoczność przy tych "lampkach" jest idealna (szeroko i daleko, odblaski widać z 700m, każde oczy z boku świecą jak latarnie, trochę znaki rażą..) Czy może odmontować "długie"?
Gliniarze raz zchaczyli mnie, jechałem przez las na halogenach 2x95W. Domyśliłem się co to dopiero przy 200m (stali "za drzewkiem"). Pan zamachał, wysłuchałem parę fajnych tekstów (prędkośc wystarczająco szybko zrobiła się w normie, na szczęście..). Zostałem pouczony, następnym razem będzie mandat. Pan kazał zdjąć reflektory (dodatkowe), bo.. mają za jasne światło, a samochód fabrycznie wyposażony jest w wymagane oświetlenie.. Bla, bla..
I co z tym zrobić? Często trasy wiodą mnie przez lasy, a widoczność przy tych "lampkach" jest idealna (szeroko i daleko, odblaski widać z 700m, każde oczy z boku świecą jak latarnie, trochę znaki rażą..) Czy może odmontować "długie"?
ile masz świateł jak masz zaświecone długie, wg przepisów możesz mieć 4 długie (drogowe) a 2 krótkie (oczywiście licząc z fabrycznymi). mając 2 długie fabryczne można dodatkwo zamontować 2 nastepne (odległości od obrysu i ziemi zgodne z przepisami a lampy muszą mieć homologację).pajakgdynia pisze:Pan kazał zdjąć reflektory (dodatkowe), bo.. mają za jasne światło, a samochód fabrycznie wyposażony jest w wymagane oświetlenie.. Bla, bla..
Homologowane lampy to maksymalnie H3 55W 12V (70W dla 24V) ale podejrzewam że nawet z 55W będzie ładnie świeciło. Nawet jak będziesz miał 100W to na drodze nikt nie każe Ci lamp rozbierać.
coś nie zrozumiałem chyba. Jak masz mijania (krótkie) to świecą lampy z H4 na włóknie krótkie, jak przełączysz na drogowe (długie) to zaświecają się lampy z H3 i równocześnie przełączają się żarówki H4 na włókno od długich czyli świecą 4 lampy (miałem tak w Omedze H4+H1 drogowe) i tak powinno być.Pono pisze:A ja mam podwójne lampy i gdy włączam drogowe towłączają się sie H3 a H4 tylko mijania świecą chyba że odłączę żarówki H3 to wtedy palą się długie H4. Czy można jezdic na dlugich H4 i H3 ajesli tak to jak to zrobic.
ps. Dodatkowe reflektory byly fabryczne, wbudowane w grill.
ewentualnie może być też tak, że H4 świeci tylko na krótkich (cały czas) a jak załączysz drogowe to włącza się H3 i świeci H4-krótkie + H3 drogowe ale wtedy po odłączeniu H3 nie przełączą się H4 na drogowe
Ostatnio zmieniony ndz sty 29, 2006 22:19 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
wojteks,
A jak do tego odnoszą się przeciwgielne? Bo "pan z policji" coś tam blablał właśnie o przeciwmgielnych (bo chyba jako takie to potraktował).
Lampy pewnie mają homologację (skoro kupiłem je w sklepie "samochodowym", są tam jakieś literki i cyferki, ale teraz nie pamiętam). Ale czy zamocowanie ich na zderzaku (przed grillem) spełnia warunki umieszczenia reflektorów?
A jak do tego odnoszą się przeciwgielne? Bo "pan z policji" coś tam blablał właśnie o przeciwmgielnych (bo chyba jako takie to potraktował).
Lampy pewnie mają homologację (skoro kupiłem je w sklepie "samochodowym", są tam jakieś literki i cyferki, ale teraz nie pamiętam). Ale czy zamocowanie ich na zderzaku (przed grillem) spełnia warunki umieszczenia reflektorów?
przeciwmgielne to inna para kaloszy niż drogowe. Zgodnie z przepisami można używać przeciwmgielnych we mgle/deszczu/śnieżycy/zamieci i na drogach krętych (są oznakowane odpowiednimi znakami lub możnaby sie wykłócać że było dużo zakrętów) ich wiązka jest szeroka ale nie dalekosiężna a bez mgły oślepiają jadących z przeciwka (nie gasną jak zmieniamy na krótkie).pajakgdynia pisze:wojteks,
A jak do tego odnoszą się przeciwgielne? Bo "pan z policji" coś tam blablał właśnie o przeciwmgielnych (bo chyba jako takie to potraktował).
niekoniecznie mają homologację (nie można używać na drodze ale np w terenie, na polnej drodze już można). Czy mocowanie przed grillem jest prawidłowe? trzebaby poczytać rozporządzenie ministra dotyczące warunków technicznych pojazdów o odległości lamp określonego przeznaczenia (drogowe/przeciwmgielne/dzienne) od obrysu zewnętrznego czy od nawierzchni jezdni.pajakgdynia pisze:Lampy może i mają homologację (skoro kupiłem je w sklepie "samochodowym"). Ale czy zamocowanie ich na zderzaku (przed grillem) spełnia warunki umieszczenia reflektorów?
ile przewodów dochodzi do żarówki H4 jak 3 to może coś z bezpiecznikami czy przekaźnikami o ile są zamontowane, jak 2 przewody to załóż przekaźnik i dołącz trzeci przewód ale wtedy H4 na długich musi świecić tylko jednym włóknem drogowym, krótkie zgaszone. Jak się nie orientujesz w elektryce to jedź do elektryka samochodowegowojteks poprostu chce zeby swiecily sie dlugie H4 iH3 a u mnie nie chca sie swiecic H4 dlugie
Po pierwsze sprawdź bezpieczniki. A jeśli są dobre to masz chyba coś skopane z instalacją. Fakt, że zapalają się "małe H3" nie ma nic wspólnego z "dużymi H4". Normalnie mają świecić 4 lampy na długich. Chyba, że masz jakiś wyłącznik założony do tych małych.Pono pisze:wojteks poprostu chce zeby swiecily sie dlugie H4 iH3 a u mnie nie chca sie swiecic H4 dlugie
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
Panowie sprawa sie ma tak:
1) tak mnie poruszyło to słabe świecenie ze postanowiłem te przekazniki założyc, niesamowita sprawa, kolosalna różnica, teraz nawet w mieście rpzy palących sie latarnicha ulicznych widze swoje światła na jezdni, a są dobrze wyregulowane:)
2) przy tym wszystkim postanowiłem umyć reflektory, mam helle i saturnus, oba orbinalne vw i słuchajcie, myslalem ze bedzie tragedia ale odbłyśniki jak nowe, wystarczyło troche wody ze środkiem do mycia szyb wlać zatkać otworki potrzepać i jak nówki, teraz przeżywaja drugą młodosc tak wiec zakup lamp narazie odpada.
Jedyne co to z helli mi klosz odpadł:) ale przylepiełm na sylikonie szklarskim i sie fest trzyma, zobaczymy jak długo.
1) tak mnie poruszyło to słabe świecenie ze postanowiłem te przekazniki założyc, niesamowita sprawa, kolosalna różnica, teraz nawet w mieście rpzy palących sie latarnicha ulicznych widze swoje światła na jezdni, a są dobrze wyregulowane:)
2) przy tym wszystkim postanowiłem umyć reflektory, mam helle i saturnus, oba orbinalne vw i słuchajcie, myslalem ze bedzie tragedia ale odbłyśniki jak nowe, wystarczyło troche wody ze środkiem do mycia szyb wlać zatkać otworki potrzepać i jak nówki, teraz przeżywaja drugą młodosc tak wiec zakup lamp narazie odpada.
Jedyne co to z helli mi klosz odpadł:) ale przylepiełm na sylikonie szklarskim i sie fest trzyma, zobaczymy jak długo.
Mk3 GTI 16V ABF
Czy kolosalna to nie wiem, ale napewno widoczna, tez jestem zadowolony z tej zmianyigor002 pisze:Panowie sprawa sie ma tak:
1) tak mnie poruszyło to słabe świecenie ze postanowiłem te przekazniki założyc, niesamowita sprawa, kolosalna różnica, teraz nawet w mieście rpzy palących sie latarnicha ulicznych widze swoje światła na jezdni, a są dobrze wyregulowane:)
Hmm, te Helle saturnus to te fabryczne chyba pomysle by tez umyc, ale jeszcze nie wiem kiedy i gdzie by dobrze wyschly, podobno do mycia odblaskow najlepszy jest denaturatigor002 pisze:2) przy tym wszystkim postanowiłem umyć reflektory, mam helle i saturnus, oba orbinalne vw i słuchajcie, myslalem ze bedzie tragedia ale odbłyśniki jak nowe, wystarczyło troche wody ze środkiem do mycia szyb wlać zatkać otworki potrzepać i jak nówki, teraz przeżywaja drugą młodosc tak wiec zakup lamp narazie odpada.
Jedyne co to z helli mi klosz odpadł:) ale przylepiełm na sylikonie szklarskim i sie fest trzyma, zobaczymy jak długo.
A jak je potem wyregulowales
A jakie masz zarowki, jakies zwykle czy cos lepszego ja chyba po dziesiatym zainwestuje w Philipsy GT150 podobno sa naprawde dobre
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
Goofi pisze:Czy kolosalna to nie wiem, ale napewno widoczna, tez jestem zadowolony z tej zmianyigor002 pisze:Panowie sprawa sie ma tak:
1) tak mnie poruszyło to słabe świecenie ze postanowiłem te przekazniki założyc, niesamowita sprawa, kolosalna różnica, teraz nawet w mieście rpzy palących sie latarnicha ulicznych widze swoje światła na jezdni, a są dobrze wyregulowane:)
igor002 pisze:2) przy tym wszystkim postanowiłem umyć reflektory, mam helle i saturnus, oba orbinalne vw i słuchajcie, myslalem ze bedzie tragedia ale odbłyśniki jak nowe, wystarczyło troche wody ze środkiem do mycia szyb wlać zatkać otworki potrzepać i jak nówki, teraz przeżywaja drugą młodosc tak wiec zakup lamp narazie odpada.
Jedyne co to z helli mi klosz odpadł:) ale przylepiełm na sylikonie szklarskim i sie fest trzyma, zobaczymy jak długo.
Hmm, te Helle saturnus to te fabryczne chyba pomysle by tez umyc, ale jeszcze nie wiem kiedy i gdzie by dobrze wyschly, podobno do mycia odblaskow najlepszy jest denaturat
A jak je potem wyregulowales
A jakie masz zarowki, jakies zwykle czy cos lepszego ja chyba po dziesiatym zainwestuje w Philipsy GT150 podobno sa naprawde dobre
w obu rteflektorach mam philips 55/60w jeszcze z niemiec przywiezione, tzn od kupna ich nie zmieniałem, ale kolosalna powiadam wam, tak wali teraz po gałah ze aż sie chce w nocy jezdzić!!
Tak w etce napisane ejst ze fabrcznie były montowane hella, saturnus i bosch w mk2, niewiem jak w innych. Na reflektorze jednym i drugim mam najklejki vw, tzn miałm, jak zaczełem myć to juz po napisach na naklejkach:)
Wyregulowałem w ten sposób,kiedyś, pojechałem na regulacje swiateł i panowie mi to ładnie zrobili zapłaciłem 30zł:( potem podjechałem na odległosć 6metrów od muru, zarysowałem położenie przednich kół i tylnych, dokładnie tak zeby nic sie nie przesuneło, kredą, potem jak odjechałem to sprayem zeby sie nie starło, zapaliłem lampy, i też sprayem dokałdnie na scianie zarysowałem proień lamp jak świecą, tzn ich położenie środkowe każdego reflektora i te odejścia w lewo linia prosta w prawo taki skos do gory.
teraz jak chce ustawic lampy czy cos robnie to zawsze w ten sposób i na każdym przgllądzie mi wychoidzi ze światła są dobrze ustawione, tylko wczoraj musiałem podjazd odśnieżyc zeby znalezc ze oznaczenia i zeby był tak jak kiedyś, czyli na asfalnie a ie warstwie sniegu.
jedyny minus to to ze koło domu na podjeżdzie na murze mam pomalowane linie sprayem:) ale mi to nie przeszkadza, czasem nawet tata korzysta w swojej marei zeby ustawić swiatła.
pozdro
Mk3 GTI 16V ABF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 345 gości