afn zakopcił i zgasł

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lurkil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 23:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

afn zakopcił i zgasł

Post autor: lurkil » ndz lip 26, 2009 23:16

Witam,

dzisiaj gdy cofałem swoim golfem przy koło 2,5-3krpm zakopcił mocno na czarno, po czym silnik zaczął chodzić nierówno (tak jakby na 3 gary). Pochodzil z 5 sek i zgasl. Nie moglem go odpalic. Po kilku probach odpalil jak gdyby nigdy nic i potem bylo ok. Dodam, ze silnik byl cieply oraz, ze planuje odswiezenie turbiny (mechanik zdiagnozowal zapieczoną geometrie).
Czego to moze byc wina?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn lip 27, 2009 08:09

Zawory sie podwiesily..



Awatar użytkownika
lurkil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 23:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lurkil » pn lip 27, 2009 09:27

Czy to czesta przypadlosc i czy cos sie moglo uszkodzic?



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn lip 27, 2009 12:36

lurkil, Z powodu właśnie zmiennej geometrii, Ciśnienie w kolektorze wzrosło tak, że zawory się podwiesiły. Po całej zabawie z turbiną problem powinien zniknąć. Co do częstości.. owszem, kilka takich przypadków miałem. Jedne bardziej drugiej mniej nasilone.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 12:38 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
lurkil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 23:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lurkil » pn lip 27, 2009 15:38

wielkie dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 15:39 przez lurkil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 27, 2009 15:42

lurkil, Z powodu właśnie zmiennej geometrii, Ciśnienie w kolektorze wzrosło tak, że zawory się podwiesiły.
no to ciekawa teoria ...
zawory się podwieszają - owszem, ale przez zbyt wysokie ciśnienie oleju



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lip 27, 2009 18:15

damcio151 pisze:
lurkil, Z powodu właśnie zmiennej geometrii, Ciśnienie w kolektorze wzrosło tak, że zawory się podwiesiły.
no to ciekawa teoria ...
zawory się podwieszają - owszem, ale przez zbyt wysokie ciśnienie oleju
dokładnie, tez tak miałem i to na ciepłym silniku, tak się działo na castrolu magnatec a zalałem motula i po problemie, za gęsty olej i takie żeczy będą się działy.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn lip 27, 2009 21:27

damcio151, Może źle to wytłumaczyłem, miałem dwa identyczne przypadki ALH. Dajesz gazu tak do 2800-3000obr i silnik zaczyna pracować na 2-3 cylindry, dodajesz jeszcze raz choć nie musisz i silnik gaśnie, kręcisz od razu nie idzie odpalić. Odczekasz dosłownie 30-60sek i zapala bez problemu. Na zdjętej kostce od mapsensora takie cyrki się nie dzieją.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt lip 28, 2009 17:58

Ceglarz pisze:Na zdjętej kostce od mapsensora takie cyrki się nie dzieją.
a to ciekawe, hydraulika raczej nic wspólnego nie ma z ciśnieniem doładowania.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt lip 28, 2009 20:14

piter_s, Pewien ktoś znający się na rzeczy stwierdził, że to klasyczny przypadek "szklanki się zawieszają"


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt lip 28, 2009 20:20

Ceglarz pisze:piter_s, Pewien ktoś znający się na rzeczy stwierdził, że to klasyczny przypadek "szklanki się zawieszają"
no bo ja bym na to obstawiał właśnie.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt lip 28, 2009 20:26

piter_s, czyli o jedno nam chodziło tylko różnie nazwane zostało :bigok:


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 28, 2009 20:45

Ceglarz, miałem kilka przypadków , gdzie turbina przeładowywała tak,że ciśnienie wychodziło poza skalę MAP ... nic z silnikiem poza notlaufem się nie działo ...
Co innego jest w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia oleju , ono jest kilkakrotnie wyższe niż ciśnienie w kolektorze :bajer: a jak wiadomo szklanki napełniają się olejem ;) nie powietrzem :P



Awatar użytkownika
lurkil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 23:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lurkil » wt lip 28, 2009 23:39

zatem czy mam cos zrobic poza wymiana oleju na rzadszy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości