Jak sprawdzic swiece i inne elementy elektryczne.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzic swiece i inne elementy elektryczne.
Witam. Jak w temacie, jako że auto coraz trudniej mi odpala, chcialbym sprawdzic sam czy swiece sa ok. Nie wiem jak to zrobic. Kiedys widzialem w TV ze jakis dystans sie ustawia na koncowce swiecy specjalnym uzadzonkiem itp. Czy do odkrecania i dokrecania trzeba miec klucz dynamometryczny czy zwyklym sie to robi i z jaka silą potem dokreci swiece?
To samo tyczy się innych elementow elektryki? Jak poslugiwac sie np. miernikiem zeby sprawdzic napiecia? Czy w kazdym elemecie elektrycznym w aucie napiecie winno miec 12V? Chcialbym np. sprawdzic czy pompa paliwa jest ok.
Moze jakies proste FAQ?
Dodam tylko ze mam silnik 1.8 beznzyna.
To samo tyczy się innych elementow elektryki? Jak poslugiwac sie np. miernikiem zeby sprawdzic napiecia? Czy w kazdym elemecie elektrycznym w aucie napiecie winno miec 12V? Chcialbym np. sprawdzic czy pompa paliwa jest ok.
Moze jakies proste FAQ?
Dodam tylko ze mam silnik 1.8 beznzyna.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 12:56 przez enjoy_xx, łącznie zmieniany 1 raz.
- vwslawek
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 23:32
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
swiece odkrecasz i przykrecasz najlepiej grzechotka z przedłuzka tylko nie przesadz przy dokrecaniu.
[ Dodano: 27 Lip 2009 13:47 ]
[ Dodano: 27 Lip 2009 13:47 ]
pompa powinna miec 12venjoy_xx pisze:Chcialbym np. sprawdzic czy pompa paliwa jest ok.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 13:46 przez vwslawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój nygus:
http://www.youtube.com/watch?v=3UyvHYt8 ... ure=colike
My Black Bitch ----->>: viewtopic.php?f=87&t=471613" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3UyvHYt8 ... ure=colike
My Black Bitch ----->>: viewtopic.php?f=87&t=471613" onclick="window.open(this.href);return false;
enjoy_xx,co do sprawdzania świec to kiedyś były takie przyrządy (może są gdzieś w starych warsztatach), ale generalnie wyginęły razem z dwusuwami. Problem w sprawdzaniu świec polega na tym aby sprawdzać przeskok iskry na świecy pod ciśnieniem mniej więcej takim jak ciśnienie sprężania. W ciśnieniu atmosferycznym iskra na starej świecy może skakać oki, ale przy wyższym ciśnieniu niekoniecznie.
Podobnie jest z regulacją odstępu między elektrodami świecy. Dawniej kiedy były świece jednoelektrodowe tak się robiło. Teraz mamy świece wieloelektrodowe, i jak się elektrody zużyją i odstępy między nimi są za duże to najlepiej je walnąć do kosza i kupić nowe.
Tylko czy twoje problemy to na bank świece?
Napięcie w instalacji samochodu może niektórych miejscach (np. aku, stacyjka, bezpieczniki) być równe lub zbliżone do napięcia akumulatora (to jest od ok 10V przy rozruchu do 14,4V na pracującym silniku i sprawnym ładowaniu itd.)
W innych np. na czujnikach, lub na zasilaniu silnika nastawnika przepustnicy w twoim aucie będzie mniejsze bo zakładam, że jak piszesz 1,8 GT to masz to masz silnik ABS, ADZ, lub ANP.
Podobnie jest z regulacją odstępu między elektrodami świecy. Dawniej kiedy były świece jednoelektrodowe tak się robiło. Teraz mamy świece wieloelektrodowe, i jak się elektrody zużyją i odstępy między nimi są za duże to najlepiej je walnąć do kosza i kupić nowe.
Tylko czy twoje problemy to na bank świece?
Zdecydowanie nie.enjoy_xx pisze:Czy w kazdym elemecie elektrycznym w aucie napiecie winno miec 12V?
Napięcie w instalacji samochodu może niektórych miejscach (np. aku, stacyjka, bezpieczniki) być równe lub zbliżone do napięcia akumulatora (to jest od ok 10V przy rozruchu do 14,4V na pracującym silniku i sprawnym ładowaniu itd.)
W innych np. na czujnikach, lub na zasilaniu silnika nastawnika przepustnicy w twoim aucie będzie mniejsze bo zakładam, że jak piszesz 1,8 GT to masz to masz silnik ABS, ADZ, lub ANP.
JaroW
Wprawny i doświadczony mechanik po kolorze i stanie elektrod może próbować ocenić ich stan. Problem w tym, że ich nieprawidłowa barwa wcale nie musi oznaczać, że świece są złe i dla tego przy takiej ocenie trzeba wziąć pod uwagę zachowanie się także silnika w różnych sytuacjach, oraz inne czynniki.
Generalnie uważam świece bardziej za materiał eksploatacyjny, który podlega wymianie jak olej, lub filtry, pasek rozrządu itp. po określonym przebiegu, ponieważ nie znam 100 procentowej metody oceny ich stanu i przebiegu jaki jeszcze mogą wytrzymać. Np. z kablami wys. nap. jest już zdecydowanie prościej, bo czasem widać nocą jak po nich iskry biegają, że o kopnięciu nie wspomnę. Pomimo tego niektórzy zalecają także ich okresową wymianę, podobnie jak kopułki i palca, bo czasem można nie zapalić.
W tym momencie niestety muszę ponowić pytanie:
Generalnie uważam świece bardziej za materiał eksploatacyjny, który podlega wymianie jak olej, lub filtry, pasek rozrządu itp. po określonym przebiegu, ponieważ nie znam 100 procentowej metody oceny ich stanu i przebiegu jaki jeszcze mogą wytrzymać. Np. z kablami wys. nap. jest już zdecydowanie prościej, bo czasem widać nocą jak po nich iskry biegają, że o kopnięciu nie wspomnę. Pomimo tego niektórzy zalecają także ich okresową wymianę, podobnie jak kopułki i palca, bo czasem można nie zapalić.
W tym momencie niestety muszę ponowić pytanie:
Jeżeli środkowa elektroda zaczyna z okrągłej robić się w trójkąt bo pewnie masz świece trójelektrodowe i nie znasz ich przebiegu, oraz okresu eksploatacji to wymiana jak nie pomoże w twoim obecnym problemie, to na pewno zaprocentuje w przyszłości i na dodatek będzie pewność, że to nie one są przyczyną trudności w rozruchu silnika. Najlepiej dobierz w necie jakieś V-line NGK do twojego silnika .Jarowo pisze:Tylko czy twoje problemy to na bank świece?
JaroW
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Można sprawdzić wten sposób na zasadzie
-sprawna-iskra skacze ,
niesprawna-iskra nie skacze.
Iskra powinna być biało/niebiesk i przeskakiwać z trzaskiem (tak kiedyś w instrukcjach obsługi było napisane-np motorów)
Ale jak ci pisali wyżej Koledzy -nie stwierdzisz tak czy ta iskra jest wystarczająca do prawidłowego zapłonu-PRAWIDŁOWEGO -nie jakiegoś tam wogóle.
To tak jakbyś sprawdzał alternator kontrolką z żarówką -to wskaźnik tylko a nie miernik-wiesz że coś tam ładuje ale co i ile?
Więc najlepiej wymienić co jakiś czas świece
[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 11:25 ]
-sprawna-iskra skacze ,
niesprawna-iskra nie skacze.
Iskra powinna być biało/niebiesk i przeskakiwać z trzaskiem (tak kiedyś w instrukcjach obsługi było napisane-np motorów)
Ale jak ci pisali wyżej Koledzy -nie stwierdzisz tak czy ta iskra jest wystarczająca do prawidłowego zapłonu-PRAWIDŁOWEGO -nie jakiegoś tam wogóle.
To tak jakbyś sprawdzał alternator kontrolką z żarówką -to wskaźnik tylko a nie miernik-wiesz że coś tam ładuje ale co i ile?
Więc najlepiej wymienić co jakiś czas świece
[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 11:25 ]
pompa powinna tłoczyć paliwo pod jakimś cisnieniem-więc pod wąż możesz podłaczyć ciśnieniomierz i sprawdzić jej wydatek.Chcialbym np. sprawdzic czy pompa paliwa jest ok.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
nie musisz gazu naciskac wystarczy ze kluczyk przekrecisz.enjoy_xx pisze:Czy jak odepne przewod paliwowy tloczacy paliwo do silnika i przekrece stacyjke i bez odpalania nacisne pedal gazu to czy z przewodu powinno leciec tloczone przez pompe paliwo?
Tylko jeżeli pome podejrzewasz to to jak wyżej ze sprawdzeniem.
Sprawdzisz że tłoczy paliwo ,ale nie będziesz wiedział pod jakim ciśnieniem zanim manometru nie podłaczysz.
PS. pamietaj że po pompie jest filtr-więc pomyśl przed wyciąganiem pompy -jakby nie tłoczyła
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości