[audi]Termostat!!!Duzy klopot!!!!!!!!! : ((((

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Red Spider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 09:59
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Red Spider » ndz sty 29, 2006 01:06

Im szybciej termostat sie otworzy tym szybciej uruchomisz "większy" obieg chłodzenia a co za tym idzie szybciej sie schłodzi silnik - więc czemu kupiłeś termostat który otwiera sie w wyzszej temp???

Sprawdz jeszcze droznosć układu chłodzenia !!!

A termostat da sie zamontować odwtotnie ??? Hmmm jakos chyba nie !!!

Co do korka to jezdziłem bez niego 2 tygodnie (zgubiłem i nie było czasu kupić) zakleiłem taśmą i jezdziłem - nic dziwnego mi sie nie działo z silnikiem !!!

Pozdro !!!



GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: GPwariat » ndz sty 29, 2006 11:06

waz dolni mam zimny!!nawet nie letni pompa powinna byc dobra jak zaplielm auto po posklandniu odrazu ciagnie plyn!!!wczroja zalatwilem orginalny niemiecki termostat uzywanu ale sprawny jutro zaloze : ) no i zobaczymy co bedzie POZDR


GPwariat

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » ndz sty 29, 2006 11:40

Nadciśnienie otwarcia zaworu korka: 120 do 150 hPa
Jeżeli był odkręcony to tak jakbyś ciągle odpowietrzał układ
Tylko cyrkulacja płynu jest gorsza, gdyż ciśnienie jakie wytważa pompa uchodzi przez nieszczelny korek
Ciśnienie pompy ma pokonać opory przepływu.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 10:51 ]
Znane prawidło z hydrauliki: strata ciśnienia w przewodzie to różnica ciśnień końca i początku ( przewód jest szczelny)
brak korka -kiepska cyrkulacja płynu
Gdyba tak niebyło to poco gwint na korku wtedy korek wyglądał by jak w zbiorniku do spryskiwaczy ludzie troche logiki!!!!

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:54 ]
Jeśli masz nadciśnienie to ok.
Termostat do sprawdzenia musi mieć odpowiednią: temperature początku otwarcia, tempe...końca otwarcia i skok otwarcia

Sprawdzenie pozostałych elementów teraz w okresie mrozów jest raczej niekonieczne
nochyba że jezdzisz jak rajdowiec

Zbyt wysoka temp. otwarcia powaoduje że w układzie tzw. małym czyli w silniku temp.
jest wysoka a dolny wąż zimny
Jednym słowem odpowiedni termostat i to na tyle
Odpisz co po wymianie termostatu


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz sty 29, 2006 20:02

Sprawdzilem dzisiaj po odkreceniu korka (na cieplym silniku) przez ten cienki wezyk od chlodnicy leje sie plyn do zbiorniczka. Im wiecej dodam gazu tym szybciej leci plyn czyli pompa powinna byc dobra ???? i na pewno padl mi termostat ???
Poza tym dolny waz od chlodnicy (na przegrzanym juz silniku) jest calkiem zimny a gorny goracy. (termostat mam w pompie)


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2006 20:08

SCRASH pisze:Sprawdzilem dzisiaj po odkreceniu korka (na cieplym silniku) przez ten cienki wezyk od chlodnicy leje sie plyn do zbiorniczka. Im wiecej dodam gazu tym szybciej leci plyn czyli pompa powinna byc dobra ???? i na pewno padl mi termostat ???
Poza tym dolny waz od chlodnicy (na przegrzanym juz silniku) jest calkiem zimny a gorny goracy. (termostat mam w pompie)
wg tego co piszesz to wszystko masz sprawne, a dolny waż zimny bo za mało zagrzałeś żeby sie termsotat otworzył.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz sty 29, 2006 20:18

No wlasnie problem w tym ze wydaje mi sie ze go przegrzalem bo temperatura na wskazniku jest wyzsza niz poprzednio jest prawie przy koncu ale silnik dalej klekocze jakby byl zimny.Co najgorsze i auto dziwnie szybko sie zagrzewa. Przy -3 stopniach odpalilem i od razu pojechalem.Zrobilem jakies 5 km i temperatura prawie na full a gorny waz chlodnicy bardzo cieply a dolny lodowaty.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2006 20:25

a to inna sprawa. Czasem sie termostat zawiesza w pozycji zamknietej. Może to. Grzeje auto w środku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz sty 29, 2006 20:44

heh niewiem bo wylaczylem ogrzewanie w srodku.Jutro pojezdze i dam znac

[ Dodano: 29-01-2006, 19:50 ]
A jak sie zawiesil to da sie go jakos odwiesic bez wyciagania go czy juz po termostacie ???


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2006 20:54

SCRASH pisze: czy juz po termostacie
wymiana. Kumpel właśnie wczoraj się z tym bawił. Taka właśnie awaria. Rozsypał sie termostacik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz sty 29, 2006 21:09

No to dzieki wielkie.Juz sie zalamalem ze pompa lub uszczelka pod glowica (bez wyciekow) siadla. Dopiero po 10-tym wymienie bo z kasa teraz krucho.
Martwi mnie tylko ten klekot na cieplym silniku


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

GPwariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:38
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: GPwariat » ndz sty 29, 2006 21:13

mam dokladnie to samo co Scrash : ( identycznie : ((( gorny waz goracy dolni zimny i rozgrzany jak diabli : (( jutro wymieniam na orginalny teromstat i sprzawdze wszystkie przewody czy sa drozne POZDR


GPwariat

giorgio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:33
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: giorgio » ndz sty 29, 2006 21:25

jeżeli ci się przegrzewa silnik możesz spr jak się bedzie zachowywal bez termostatu,
spr czy nie jest walnięta uszczelka pod głowicą - jakiś tłuste plamy w płynie, spr odmę,
jeżeli jest dobre ciśnienie pompa jest okej jak nie proponuje wymianę- to że pły się przelewa nie oznacza jescze że pompa ma właściwą wydajność, kiedy wymieniałeś pompę??? może już czas, spr jakie są węże twarde czy miękkie???



presario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: czw lis 03, 2005 08:35
Lokalizacja: stargard
Kontakt:

Post autor: presario » ndz sty 29, 2006 21:29

ile kosztuje oryginalny termostat do golfa 3 ??? mam tak samo...gorny cieply...dolny zimny..i chocbym nie wiem ile jezdzil temp. do 80 w trasie..a w miescie dochodzi do 90...jezdzac po np. parkingu podziemny przekroczyla 95 i wlaczyl sie wentylator....ale czytam ze temp. powinna byc caly czas 90 ...czyli w trasie cos mi oklamuje :/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości