afn zakopcił i zgasł
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
afn zakopcił i zgasł
Witam,
dzisiaj gdy cofałem swoim golfem przy koło 2,5-3krpm zakopcił mocno na czarno, po czym silnik zaczął chodzić nierówno (tak jakby na 3 gary). Pochodzil z 5 sek i zgasl. Nie moglem go odpalic. Po kilku probach odpalil jak gdyby nigdy nic i potem bylo ok. Dodam, ze silnik byl cieply oraz, ze planuje odswiezenie turbiny (mechanik zdiagnozowal zapieczoną geometrie).
Czego to moze byc wina?
dzisiaj gdy cofałem swoim golfem przy koło 2,5-3krpm zakopcił mocno na czarno, po czym silnik zaczął chodzić nierówno (tak jakby na 3 gary). Pochodzil z 5 sek i zgasl. Nie moglem go odpalic. Po kilku probach odpalil jak gdyby nigdy nic i potem bylo ok. Dodam, ze silnik byl cieply oraz, ze planuje odswiezenie turbiny (mechanik zdiagnozowal zapieczoną geometrie).
Czego to moze byc wina?
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
lurkil, Z powodu właśnie zmiennej geometrii, Ciśnienie w kolektorze wzrosło tak, że zawory się podwiesiły. Po całej zabawie z turbiną problem powinien zniknąć. Co do częstości.. owszem, kilka takich przypadków miałem. Jedne bardziej drugiej mniej nasilone.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 12:38 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
wielkie dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 15:39 przez lurkil, łącznie zmieniany 1 raz.
dokładnie, tez tak miałem i to na ciepłym silniku, tak się działo na castrolu magnatec a zalałem motula i po problemie, za gęsty olej i takie żeczy będą się działy.damcio151 pisze:no to ciekawa teoria ...lurkil, Z powodu właśnie zmiennej geometrii, Ciśnienie w kolektorze wzrosło tak, że zawory się podwiesiły.
zawory się podwieszają - owszem, ale przez zbyt wysokie ciśnienie oleju
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
damcio151, Może źle to wytłumaczyłem, miałem dwa identyczne przypadki ALH. Dajesz gazu tak do 2800-3000obr i silnik zaczyna pracować na 2-3 cylindry, dodajesz jeszcze raz choć nie musisz i silnik gaśnie, kręcisz od razu nie idzie odpalić. Odczekasz dosłownie 30-60sek i zapala bez problemu. Na zdjętej kostce od mapsensora takie cyrki się nie dzieją.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
Ceglarz, miałem kilka przypadków , gdzie turbina przeładowywała tak,że ciśnienie wychodziło poza skalę MAP ... nic z silnikiem poza notlaufem się nie działo ...
Co innego jest w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia oleju , ono jest kilkakrotnie wyższe niż ciśnienie w kolektorze
a jak wiadomo szklanki napełniają się olejem
nie powietrzem 
Co innego jest w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia oleju , ono jest kilkakrotnie wyższe niż ciśnienie w kolektorze



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości