notlauf przy rozpędzaniu głównie pod wzniesienia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

notlauf przy rozpędzaniu głównie pod wzniesienia

Post autor: gstw » ndz lip 26, 2009 10:21

Witam!
W kwietniu br. miałem regenerowaną turbinkę w swoim Golfie IV Variant AXR 115KM przebieg 150 tys. (była cała w oleju). Po tym zabiegu około miesiąca bezawaryjnej jazdy autko znowu zaczęło tracić moc przy około 2100 obrotach - moc wraca po ponownym uruchomieniu silnika, przed regeneracją traciło przy około 3000 obr.
Diagnoza Vagiem wykazuje błąd: 17964 - interpretacja: Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji, lub: Regulacja ciśnienia doładowania - przekroczona dolna granica regulacji.
Został wymieniony zawór N75 o numerze 1J0906627B na zamiennik: 1K0906627A Pierburg (wskazany przez ETKA). Około miesiąca półtorej było bez notlaufów. Po przejechaniu niecałego 1000 km problem ponownie powrócił i coraz bardziej się nasila. Nadmieniam, iż regeneracja oryginalnego N75 nic nie dała - odcinał jak szalony. Szczelności wężyków sprawdzone organoleptycznie - bez przedmuchów.
Odcięcia występują głownie przy podjazdach pod wzniesienia, rzadkością jest notlauf na prostej. Nie mam możliwości zrobić logów w najbliższym czasie, więc proszę o poradę co jeszcze można sprawdzić aby wyeliminować te nieszczęsne notlaufy? Czy mógł ten nowy N75 paść po tak krótkim użytkowaniu?
Pozdr
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 10:22 przez gstw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz lip 26, 2009 10:32

Niewiemyz czego bierze sie ten notfaul z niedoladowania czy tym razem z przeladowania i teraz przy jakich obrotach Ci odciana???


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz lip 26, 2009 11:18

pewnie lopatki Ci sie turbinie zacinaja , sprawdz recznie czy sztanga chodzi bez przyciec,
Mozesz troche go tez przegonic przy wyzych obrotach
axr mial raczej 100km a nie 115



gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » ndz lip 26, 2009 11:51

do scols11

odcina przy około 2100 obrotach, a błąd odczytany Vagiem to 17964 - interpretowany jako niedoładowanie.

do DANIEL LHR

Był przeganiany powyżej 3000obr. ale nic to nie dało :(
Być może 110KM, ale jeden z mechaników powiedział, że to 115KM.


Czyli pozostaje pewnie zrobić logi dynamiczne i je zinterpretować, bo inaczej będzie ciężko z diagnozą ?



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 26, 2009 12:33

Nie masz nigdzie nieszczelności, gruszka chodzi płynnie? Zrób logi będzie prościej. AXR to 101KM.
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 12:34 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Casio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt lut 03, 2009 13:10
Lokalizacja: Opolskie OST

Post autor: Casio » ndz lip 26, 2009 12:37

Jak to w końcu jest z tą sztangą,można ręcznie ruszać czy nie?.Spotkałem się na forum z taką opinią,że trzeba później wyregulować co nie jest takie proste.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 26, 2009 12:43

Casio, Jeśli byś ją skracał czy wydłużał to tak. Samo sprawdzenie działania nic jej nie zaszkodzi :grin:


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » ndz lip 26, 2009 13:03

Dzięki wszystkim :)
Jak zrobię logi zapodam w odpowiednim dziale.
pozdr



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz lip 26, 2009 13:12

Sprawdz jeszcze wezyk idacy do ECU i przemyj czujnik doaldowania benzyna ekstrakcyja i sparwdz okablowanie.
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 13:12 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 26, 2009 15:18

scols11, Widziałeś taki wężyk w AXR?? Tam jest elektryczny Mapsensor.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz lip 26, 2009 15:33

Ceglarz pisze:scols11, Widziałeś taki wężyk w AXR?? Tam jest elektryczny Mapsensor.
Niewiedzialem :pub:



gstw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 17:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: gstw » ndz lip 26, 2009 18:55

Proszę,
Napiszcie z jakich bloków zrobić logi dynamiczne do diagnozy ?



Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GeGi » ndz lip 26, 2009 19:00

003 008 i 011


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości