Turbina gwizda...w 1,6 1V dobrze, czy problem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Turbina gwizda...w 1,6 1V dobrze, czy problem?
Po usunięci katalizatora ( wytłukłem go drutem ) zaczęła mi gwizdać turbosprężarka.Wykluczam uszkodzenie przewodów dolotowych,zresztą tę rurę przed wybiciem katalizatora wyjmowałem na stół.Turbo wyraźnie gwiżdże podobnie jak w 1,9TD.czy cos złego się dzieje?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
warto zrobic caly wydech przelotowy. ja mam teraz 2,2 cala i jest dopiero sliczny dzwiek i auto duzo bardziej sie wkreca na obroty, ciagnie ponad 4tys caly czas, turbina wkreca sie szybciej dzieki czemu prawie nie dymi po nacisnieciu gazu na niskich obrotach (na zmienionych ustawieniach pompy)
tylko mam seryjne kolanko wychodzace z turbiny a ono jest odlane z zelaza i ma strasznie mala srednice wewnetrzna (ponizej 45mm)
tylko mam seryjne kolanko wychodzace z turbiny a ono jest odlane z zelaza i ma strasznie mala srednice wewnetrzna (ponizej 45mm)
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
moze gwizdac. szczegolnie jezeli jest jakas nawet drobna nieszczelnosc wydechu gdzies miedzy turbo a pierwszym tlumikiem. walek turbiny obraca sie ok 150000razy na minute i moze wydawac rozne dzwieki, a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
dziwne masz rozumowanie...na zimnym but i auto zajechane,moze byc ja slychac przy normalnej jezdzie na zimnym jak jeszcze olej gesty i zimny ale po przejechaniu paru kilometrow uspokaja sie i doczytaj najpier co napisane
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:43 ]
a silnik 1V to 60km wiec troche dziwne jak gwizda?!
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:46 ]
i pisze ze jak po ostrj jezdzie sie nie odczeka 30sek to zabojstwo dla lozysk a piszesz mi ze na zimnym but i w porzadalu
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:43 ]
a silnik 1V to 60km wiec troche dziwne jak gwizda?!
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:46 ]
i pisze ze jak po ostrj jezdzie sie nie odczeka 30sek to zabojstwo dla lozysk a piszesz mi ze na zimnym but i w porzadalu
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
golfir, to Ty przeczytaj dokladnie:
To, ze 1V ma 60 koni to nie ma nic do rzeczy, bo moze miec akurat ustawione wieksze cisnienie, nominalnie jest 0,6-0,8 bara i roznie to bywa
Turbo ma prawo byc slychac. Jak nie ma luzu wzdluznego na osi wirnika, nie przepuszcza oleju (troche jest zawsze) i ośka obraca się BEZ oporów to turbina jeszcze pojeździ. To, ze trzeba chlodzic turbo po jeździe to logiczne. A po ostrym jeżdzeniu 30sek to za mało bo chodzi jeszcze o schłodzenie nieco płynów w silniku. W przypadku SB jest jeszcze chłodzenie na postoju, jeżeli temperatura cieczy przy turbinie po zgaszeniu przekracza 110 stopni to włącza się elektryczna pompa.
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:56 pm ]
w przypadku stonefree, katalizator dzialal troszke jak tlumik i jak wytlukl zawartosc to sie zrobilo glosniej, a nie, ze nagle po wyjeciu kata turbo ma sie uszkodzic
da sie tak jechac zeby jej nie bylo slychac, a jak ja slychac to znaczy, ze pracuje. Miales kierdys wskaznik cisnienia doladowania? Jesli nie to w 1.6 turbo potrafi pompowac od ok. 2tys obrotów. Ja na zimnym jezdze tak, ze nie ma cisnienia i nic nie slychac wiec sie da.zaprzal pisze:a jak na zimnym silniku dajesz w palnik tak zeby bylo slychac turbo to gratuluje
To, ze 1V ma 60 koni to nie ma nic do rzeczy, bo moze miec akurat ustawione wieksze cisnienie, nominalnie jest 0,6-0,8 bara i roznie to bywa
Turbo ma prawo byc slychac. Jak nie ma luzu wzdluznego na osi wirnika, nie przepuszcza oleju (troche jest zawsze) i ośka obraca się BEZ oporów to turbina jeszcze pojeździ. To, ze trzeba chlodzic turbo po jeździe to logiczne. A po ostrym jeżdzeniu 30sek to za mało bo chodzi jeszcze o schłodzenie nieco płynów w silniku. W przypadku SB jest jeszcze chłodzenie na postoju, jeżeli temperatura cieczy przy turbinie po zgaszeniu przekracza 110 stopni to włącza się elektryczna pompa.
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:56 pm ]
w przypadku stonefree, katalizator dzialal troszke jak tlumik i jak wytlukl zawartosc to sie zrobilo glosniej, a nie, ze nagle po wyjeciu kata turbo ma sie uszkodzic
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
przejechalem nim juz prawie 40 tys i NIGDY nie wylaczylem od razu po jezdzie...
moim zdaniem turbo tak czy tak trzeba chlodzic, szczegolnie jak sie lubi szybciej pojedzic :> poza tym golfy maja juz swoje lata i nie wiadomo czy z tym systemem chlodzenia wszystko dziala w 100% jak nalezy
moim zdaniem turbo tak czy tak trzeba chlodzic, szczegolnie jak sie lubi szybciej pojedzic :> poza tym golfy maja juz swoje lata i nie wiadomo czy z tym systemem chlodzenia wszystko dziala w 100% jak nalezy
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
wszystko jest dobrze. ma świszczeć jak się wkręca na obroty. pilnuj ciśnienia oleju i temperatury wody, nie dawaj w p...de na zimnym i nie gaś od razu po agresywnej jeździe. i bedzie dobrze.bo musi
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
tomcio666, wydech caly przelotowy 2,2 cala od poczatku do konca, tylko kolanko od turbiny niestety seryjne i ono mocno zweza poza tym lekko podniesione cisnienie, zwiekszona dawka, spilowana podkladka pod membrana w pompie, i membrana obrocona w agresywna strone
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 264 gości