wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn lip 20, 2009 23:09

sagon, ja będę polował dla siebie na kolektor od transportera T3 od TD i wtedy ten kolektor nie przeszkadza a zapewnia lepsze napełnienie cylindra zwłaszcza poniżej zakresu obrotów kiedy turbo pompuje.
obecnie kolektor od 1Y przechodzi polerkę a kiedy dorwę w/w kolektor to zakładam do swojego silnika chyba że wcześniej skonstruuję customowy wydechowy kolektor pod turbo



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lip 21, 2009 20:19

T 3,to te z silnikami z tyłu?
Jeżeli tak,to tam były takie silniki jak w mk2?
Masz może jakieś fotki tego kolektora?


AFN 165,5@380,8

arwam

Post autor: arwam » wt lip 21, 2009 22:24

sagon pisze:T 3,to te z silnikami z tyłu?
Jeżeli tak,to tam były takie silniki jak w mk2?
Masz może jakieś fotki tego kolektora?
tak mają silniki z tyłu.
a kolektor jest zrobiony tak że turbo siedzi poniżej kolektora i wtedy myślę że się uda posadzić T3 poniżej kolektora i założyć dolotowy od 1Y



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lip 22, 2009 22:41

a nie łatwiej wyspawać kolektor od nowa?



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » sob lip 25, 2009 19:36

zmiana kolektora ma wyraźną poprawę na dynamike silnika diesla i benzyny. Kolektor od LT-ka nadaje sie jak najbardziej i jak pisal Luki-tdi trzeba dokonać korekty softu w 90/100 przypadkach.Wkład przepływki może zosttać ten sam, chodzi o średnice puszki

pozdr


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » sob lip 25, 2009 23:04

mirass pisze:zmiana kolektora ma wyraźną poprawę na dynamike
:helm:


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

arwam

Post autor: arwam » sob lip 25, 2009 23:57

morfeusz86r pisze:a nie łatwiej wyspawać kolektor od nowa?
a po co spawać od nowa kiedy są już w serii przez VW zrobione i montowane w T3 a w wypadku silników z VNT wystarczy dodatkowa flansza i delikatne przerobienie downpipe ?



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » ndz lip 26, 2009 11:49

Jestem na etapie zmiany dolotu w swoim AFN. Robię dolot do turbo z kwasówki bądź alu 3'' i mam pytanie. Czy zmienić od razu przepływkę na tą z mocnych PD o większej średnicy puszki ? Czy można po takiej zmianie jeździć bez korekty softu?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lip 26, 2009 12:23

Passat944, o zmianie przepływki i korekcie programu było kilka pieter wyżej.
W afn-ie jest problem z kostka od przepływki,jest inna niż w pd i trzeba się bawić w lutowanie.
Nie wiem,czy ilość pinów jest identyczna.
Domyślam się,że chcesz to robić na stożku.
Kolega furia robił to samo pod większe turbo,tylko,że on chyba zostawił przepływomierz od afn-a.
Ja bym zostawił ori ,bo zmiana na większy,to trochę rzeźby,efekt taki sam.

[ Dodano: 26 Lip 2009 12:26 ]
Tu masz jego temat.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190862&start=0

[ Dodano: 26 Lip 2009 12:49 ]
Jak już myślisz o stożku,to warto zakupić coś takiego.
Dobrej firmy i dodatkowym plusem jest fakt,że jest w obudowie.
http://moto.allegro.pl/item694514474_fi ... km_70.html


AFN 165,5@380,8

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » ndz lip 26, 2009 16:14

simota spełnia swoje zadanie ale trzeba pamietac o bardzo czestym czyszczeniu filtra


www.vagtune.pl tel. 502730289

arwam

Post autor: arwam » ndz lip 26, 2009 22:40

mirass pisze:simota spełnia swoje zadanie ale trzeba pamietac o bardzo czestym czyszczeniu filtra
wolę częściej zmieniać fabryczny wkład choć się już przy ciśnieniach rzędu 1,8bara i obrotach 4500-5000rpm zaczynam obawiać czy podoła przepuszczać tak duże ilości powietrza przez siebie i się przy tym nie rozsypie i nie zostanie wciągnięty do kompresora poczciwej T3



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sie 02, 2009 10:05

Znalazłem taki.Pochodzi z silnika 2.5 tdi ACV,montowanego w t4.
Ten wydaje się być idealny.Nawet wysokość powinna być dobra.

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 07 Sie 2009 21:14 ]
arwam, właśnie listonosz dostarczył paczuszkę z tym kolektorem,który jest na fotce powyżej.

Ja zapodam taki.Super się prezentuje i mam nadzieję,że też tak będzie się sprawował.
Utnę tylko piąty kanał.Wlot zrobię w jego miejscu,z boku,może nawet uda się wbudować klapę gaszącą.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pn kwie 05, 2010 17:32

Obrazek



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » wt kwie 06, 2010 19:43

morfeusz86r,
wyjaśniłeś teraz :grin:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości