Dławi się przy ruszaniu z miejsca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- czechu_01
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
- Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
- Kontakt:
Dławi się przy ruszaniu z miejsca
Witam,
Taki problem mam, w zasadzie od momentu kupna gofra - stoję na światłach, wbijam jedynkę, dodaję gazu, puszczam sprzęgło, obroty wchodzą na powiedzmy 1000 żeby w momencie spaść na te 850. Wtedy muszę się ratować mocniejszym wciśnięciem prawego pedału żeby kangura nie odstrzelić. Jak już ruszę z miejsca to dalej jest git. A jak się stoi w miejscu i szybko tryknie pedał gazu to zamiast się wkręcić na obroty one lekko spadają i wracają do pozycji wyjściowej (ok 850).
Jakieś pomysły? Trochę mnie to drażni bo czasami jest potrzeba szybciej ruszyć czy coś i się nie da.
Z góry dzięki za pomoc.
A,
kable, świece, palec, kopułka filtr powietrza są ok.
Taki problem mam, w zasadzie od momentu kupna gofra - stoję na światłach, wbijam jedynkę, dodaję gazu, puszczam sprzęgło, obroty wchodzą na powiedzmy 1000 żeby w momencie spaść na te 850. Wtedy muszę się ratować mocniejszym wciśnięciem prawego pedału żeby kangura nie odstrzelić. Jak już ruszę z miejsca to dalej jest git. A jak się stoi w miejscu i szybko tryknie pedał gazu to zamiast się wkręcić na obroty one lekko spadają i wracają do pozycji wyjściowej (ok 850).
Jakieś pomysły? Trochę mnie to drażni bo czasami jest potrzeba szybciej ruszyć czy coś i się nie da.
Z góry dzięki za pomoc.
A,
kable, świece, palec, kopułka filtr powietrza są ok.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- czechu_01
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
- Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
- Kontakt:
A czy sprawdzenie TPS można wykonać wg tej porady kolegi homsky http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826 ? Chodzi mi o rodzaj silnika
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 21:47 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie w 2E jest znacznie prościej. Tu jest pojedyńczy potencjometr. Włączasz zapłon i mierzysz napięcie na kablu chyba środkowym ręcznie otwierając przepustnicę. Napięcie ma płunnie bez przerw czy skoków zrastać od ok 0,8 do ok 4,5 volta
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- czechu_01
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
- Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
- Kontakt:
Gofer ma nalatane 280kkm więc jest opcja, że potencjometr się wytarł?
A, pewien gościu doradził mi żeby sobie zobaczyć czy nie mam zamienionych przewodów od podciśnienia. Może to mieć związek?
A, pewien gościu doradził mi żeby sobie zobaczyć czy nie mam zamienionych przewodów od podciśnienia. Może to mieć związek?
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 22:29 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jakby na jałowej dawce szedł podczas ruszania
tps lub przeplywka po sprawdzeniu cechów rozrządu i zapłonu
tps lub przeplywka po sprawdzeniu cechów rozrządu i zapłonu
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czechu_01, sprawdzaj te rzeczy cośmy napisali. O sprawdzaniu przepływomierza bardziej dokładnie wiele razy było pisane. TPS oczywiście że mógł się wytrzeć, tak samo potencjometr w przepływce, która ponadto może mieć uszkodzenie mechaniczne - klapka ma chodzić bez ocierania. LPG masz? A przewodów podciśnienia to tam nie masz za wiele. Byle były szczelne, zmienić niechcący możesz tylko kolejność podłączenia przu termostaciku w pokrywie filtra powietrza, a to niema znaczenia
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- czechu_01
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
- Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
- Kontakt:
Ok, jak tylko przestanie padać to jeszcze dzisiaj sie za to wezmę. A LPG nie posiadam
[ Dodano: 26 Lip 2009 16:56 ]
Posprawdzałem to o czym pisaliście i wyszło:
- czujnik położenia przepustnicy jest sprawny, napięcie wzrastało równomiernie od 0,7V do ok 4,6v
- potencjometr przepływomierza pokazywał od 0,6k do ok 1,0k i również bez skoków i z powrotem
- klapka przepływki chodzi gładko, nic nie ociera
- napięcie mierzone na pinie 2 z masą na przepływomierzu pokazało:
na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie 0,33V
na włączonym zimnym silniku 1,60V
na włączonym rozgrzanym silniku ok 1,25V
Jakieś rady, bo wg Twojego opisu gdzieś na forum
[ Dodano: 26 Lip 2009 16:56 ]
Posprawdzałem to o czym pisaliście i wyszło:
- czujnik położenia przepustnicy jest sprawny, napięcie wzrastało równomiernie od 0,7V do ok 4,6v
- potencjometr przepływomierza pokazywał od 0,6k do ok 1,0k i również bez skoków i z powrotem
- klapka przepływki chodzi gładko, nic nie ociera
- napięcie mierzone na pinie 2 z masą na przepływomierzu pokazało:
na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie 0,33V
na włączonym zimnym silniku 1,60V
na włączonym rozgrzanym silniku ok 1,25V
Jakieś rady, bo wg Twojego opisu gdzieś na forum
te napięcia są za wysokie. Z czego to może wynikać?rzeczywisty sygnał z przepływki do eku. Wtyk podłączony, zapłon włączony silnik zgaszony - 0,26 V. Silnik zapalny chłodny 1.3V, w miarę rozgrzewania (i spadku obrotów) napięcie obniża się do 0,8 V. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta, maks to około 4,5V
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 16:56 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Na razie tymi napięciami wyższymi się nie przejmuj, zrób jeszcze taki sam test jak z TPS, Czyli włącz zapłon, podnieś pokrywę filtra i palcem popychając klapkę patrz na napięcie, wzrasta stopniowo (u mnie akurat od 0,26 ale 0,33 to chyba w tolerancji będzie) aż do 4.5 - 5V.
Ale już mogę ci napisać że TPS jest sprawny na bank, a przepływka na 95 procent.
Koniecznie teraz przy takim zachowaniu silnika sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu. Ustaweienie rozrządu najlepiej sam a zapłonu patrz na ręce mechanikowi, niech ustawia na -6 przy normalnych jałowych obrotach. Piszę o tym dlatego że w wielu serwisówkach jako odpowiednie podawane są dane do 2E takie same jak do PB czy PF z MK2 (czyli 6 stopni przy 2250 obrotach przy wcześniejszym przegazowaniu silnika) i jeśli mechanik tak ustawia to będzie źle.
Ale już mogę ci napisać że TPS jest sprawny na bank, a przepływka na 95 procent.
Koniecznie teraz przy takim zachowaniu silnika sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu. Ustaweienie rozrządu najlepiej sam a zapłonu patrz na ręce mechanikowi, niech ustawia na -6 przy normalnych jałowych obrotach. Piszę o tym dlatego że w wielu serwisówkach jako odpowiednie podawane są dane do 2E takie same jak do PB czy PF z MK2 (czyli 6 stopni przy 2250 obrotach przy wcześniejszym przegazowaniu silnika) i jeśli mechanik tak ustawia to będzie źle.
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 20:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości