Zdzieranie opon po geometrii!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

Zdzieranie opon po geometrii!!!

Post autor: kolonet » sob lip 25, 2009 20:28

witam
Mam problem z moim golfem mk3.Po wymianie amortyzatorow przod i zrobieniu pelnej geometrii pojawily sie 2 problemy.
- kierownica lekko przestawiona w lewo
- zdzieranie opon - prawy przod moco lewy przod lzej.

Ta stacja obsugi gdzie to ustawialem jest ponoc ''najleprza" w okolicy. Auto zostalo podniesione na podnosciku do gory i przy pomocy laserow i komputera zostalo wszytko ustawione. Dostalem nawet wydruk i kolo mi powiedzial ze katy ladnie wyszy i wogole.

Gdy pojechalem do niego po 3 tyg pokazac mu opony to skoczyl na mie mowiac ze wszytko z jego strony jest ok....ale ja widze ze OK NIE JEST.

Prosze o pomoc co moze byc nie tak - czy w starszych autach to jest niedobra metoda moze nalezy ustawiac przy nacisku masy auta a nie w powietrzu.

Dodam jeszcze ze przy ostrym skrecie w lewo gumy piszcza.



Awatar użytkownika
Wałek
spamer forumowy
spamer forumowy
Posty: 274
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:23
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Wałek » sob lip 25, 2009 20:35

kolonet, ale pytanie
wiadomo, że zle ustawione, jedz do nastepnego mechaniora, a tamta stacje opisz ze *#cenzura#* sprawę


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=58976cc3ee823f76][img]http://images40.fotosik.pl/163/58976cc3ee823f76m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob lip 25, 2009 20:39

kolonet pisze:Dodam jeszcze ze przy ostrym skrecie w lewo gumy piszcza.
Tu bym stawiał na kąt pochylenia koła. Standard przy wymianie amora. Ale po to jest stacja diagnostyczna żeby to ustawić.

Szczerze mówiąc to jakieś d..... ustawiały Ci ta geometrie. Jedz do innej stacji diagnostycznej.



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » sob lip 25, 2009 20:43

kolonet pisze:Prosze o pomoc co moze byc nie tak - czy w starszych autach to jest niedobra metoda moze nalezy ustawiac przy nacisku masy auta a nie w powietrzu.
Jak to w powietrzu? To koła nie dotykały najazdu? Jedż gdzie indziej.


Nic już nie będzie takie same.

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: kolonet » sob lip 25, 2009 20:45

Moge wieczorem cyknac fote togo pomiaru co koles mi wydrukowal- pokaze jakie konty sa obecnie. Ja sie na tym niestety nie znam i nie wiem czy os ok - ale wy drodzy koledzy moze cos z tego wywnioskujecie.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob lip 25, 2009 20:52

fotke możesz zapodać.
Ale tak jak kolega wyżej pisze,geometrie ustawia sie gdy auto stoi na glebie bo gdy je podniesiesz i ustawisz to wiadomo że po opuszczeniu auta koła zmienią troszkę swój kąt. (siła docisku). I przy ustawianiu geometrii usztywnia się kierownice żeby później nie była krzywa tak jak to wyszło u Ciebie.

[ Dodano: 25 Lip 2009 20:54 ]
Jednym słowem fachowcy to robili. :panna:



Awatar użytkownika
Wałek
spamer forumowy
spamer forumowy
Posty: 274
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:23
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Wałek » sob lip 25, 2009 20:56

kolonet pisze:Auto zostalo podniesione na podnosciku do gory i przy pomocy laserow i komputera zostalo wszytko ustawione. Dostalem nawet wydruk i kolo mi powiedzial ze katy ladnie wyszy i wogole.
o ku................wa


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=58976cc3ee823f76][img]http://images40.fotosik.pl/163/58976cc3ee823f76m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob lip 25, 2009 20:58

haha


golfa nie ustawia się w powietrzu

tylko na czas poprawki konta sie podnosi odkręca przestawia i przykręca potem na glebę i pomiar


tak mi powiedział mój mechanik bo nazekal ze do golfa jak sie niema rozpieracza do nastaw konta to trzeba podnosić opuszczać i pomiar

kolego a jak ci drze oponę z której strony?

bo jak po całości ci sie robi łysa to amortyzator nie trzyma i zdziera


widziałem to u kumpla w ciągu 2 miesięcy zdarło mu prawie na łyso a jeździ morze 500km miesięcznie
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 21:00 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: kolonet » sob lip 25, 2009 21:00

Dokladnie, tez tak uwazam ze w powietrzu cokolwiek ustawiac jest bez sensu bo po opuszczeniu zaczynaja dzialac sily i konty oraz zbierzonsc moga "uciec" - nie trzeba byc fachowcem zeby to wiedziec wystarczy logicznie pomyslec.

fote wrzuce jak mowilem - jak narazie wielkie dzieki

[ Dodano: 25 Lip 2009 21:07 ]
kolego a jak ci drze oponę z której strony?
Opony drze z zewnetrznej krawedzi ok 1cm
-prawe kolo po 3 tyg ok 1000km, ztarlo ok 1mm na glebokosci
-lewe pol z tego



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob lip 25, 2009 21:42

kolego przystaw kątownik do kola na betonie ale nie opieraj do opony

tylko przez np 2 pudelka zapałek do rantu felgi

musi być idealnie prosto


bo te zdzieranie jest zajebiście mocne


gdzie po 1000km taki ubytek


jedz do gościa weź go i jedz gdzie indziej na geometrie i niech opony ci kupi nowe jak będzie źle


a jak nie to do rzecznika praw konsumenta z wydrukiem z obu stacji


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: kolonet » ndz lip 26, 2009 15:28

OK oto pomiar ktory dostelem na tej felernej stacji diagnostycznej.Przepraszam ze dwie wartosci sie rozmyly ale wczoraj jak pokazywalem to temu baranowi to deszcz padal...
Obrazek

Jesli ktos wie cos w tym temacie chetnie wyslucham opini.

Jeszcze pytanie do kolegi dziabi3

co ma byc idealnie wzgledem czego jak przyloze ten kontownik do kola, bo nie bardzo rozumiem...



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz lip 26, 2009 16:11

kolonet, podszkol się troche to będziesz mógł podyskutować z mechanikiem i mu dopiec jak coś spiepszył :grin: http://www.wimad.com.pl/index.php?p=1&id=25



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości