Jaki olej do Vento nie zwiedząc co jest w środku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zibi1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:52
Lokalizacja: Sorbin

Jaki olej do Vento nie zwiedząc co jest w środku

Post autor: zibi1979 » sob sty 28, 2006 23:49

Witam
Mam Vento 1,8,silnik AAM które zakupiłem jakieś parę miesięcy temu. Były właściciel mówił że wymieniał olej i tam inne sprawy, ale nie zapytałem go jaki wlał olej. Teraz po sprawdzeniu mam tak przy min i chciałbym uzupełnić braki. Tylko teraz jaki ten olej dolać??. Gość coś mówił o Mobil ale nie wiem czy to ma być mineralny czy pol/syntetic.

Vento 1,8 ,rok 94r , przebieg wg/licznika 170tys, silnik 55 KW AAM
Ostatnio zmieniony sob sty 28, 2006 23:58 przez zibi1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 28, 2006 23:52

Ile to ma przejechane według licznika i jaki rocznik?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » ndz sty 29, 2006 00:05

Przede wszystkim jak nie wiesz co mial lane to nie baw sie w dolewki tylko wymien calosc... jak zmieszasz rozne oleje mozesz sobie tylko problemow narobic. Wymien caly olej...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 29, 2006 00:06

jeąeli ma przejechane ponad 150 000 to lepiej wlać mineralny, tylko stary wylej i zalej nowym


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 29, 2006 00:10

Pierwsza zasada po kupnie auta to wymiana minimum oleju i filtr oleju. Wiec nie dolewaj tylko wymień cały (tak jak pisza koledzy wlej jakiś dobry minerał). Raczej nie wierz jak ktoś mówi że "wszystkie płyny i paski były wymieniane", bo na 95% nie były.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » ndz sty 29, 2006 00:19

Dokładnie,wymień cały olej na nowy + obowiązkowo nowy filtr oleju (nie filtron najlepiej bo z nim ponoć są problemy z mrugającą kontrolką oleju na starcie)

Jednak z tym przebiegiem ja bym jeszcze zalał pół syntetyk a nie mineralny.
Z taką zimą jak my mamy to mineralny nie jest dobrym rozwiązaniem, pozatym słabo chroni silnik.

Poprzedni właściciel mojego auta też zalewał mineralnym, a ja zmieniłem pomimo ryzyka na pół syntetyk. I silniczek działa o wiele lepiej.

Mówie pomimo ryzyka, ponieważ nie powinno zmieniać się z gorszego oleju na lepszy bo może dojść do rozszczelnienia silnika. Ale jeśli autko jest w pełni sprawne i niema zajechanego silnika to raczej nie będzie żadnego problemu.

Chyba że wiesz że ma słabą kompresje to zalej mineralnym, o lepiej zalepia nieszczelności bo jest gęściejszy.
Ostatnio zmieniony ndz sty 29, 2006 00:20 przez djprezes, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 29, 2006 00:19

Adamtd pisze:Pierwsza zasada po kupnie auta to wymiana minimum oleju i filtr oleju. Wiec nie dolewaj tylko wymień cały (tak jak pisza koledzy wlej jakiś dobry minerał). Raczej nie wierz jak ktoś mówi że "wszystkie płyny i paski były wymieniane", bo na 95% nie były
świeta prawda

[ Dodano: 06-01-28, 23:28 ]
djprezes pisze:Mówie pomimo ryzyka, ponieważ nie powinno zmieniać się z gorszego oleju na lepszy bo może dojść do rozszczelnienia silnika.
i dlatego lepiej zalać minerałem żeby nie wypłukało nagarów z silnika


:-k ...

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz sty 29, 2006 01:46

ja zalalem polsyntetykiem Mobila 10w40 i jest wszystko oks. Widze ze masz ten sam silnik co i u mnie :)



wara99

Post autor: wara99 » wt lut 07, 2006 11:44

w takim ukladzie jedynym rozwiazaniem dla ciebie jest zalanie valvoline max life 10 w 40 jest to olej polsyntetyczny przeznaczony do silników powyzej 100 tys. który redukuje zuzycie oleju wplywa pozytywnie na uszczelki itp.

www.valvoline.pl



Awatar użytkownika
marcinb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcinb » czw lut 09, 2006 23:29

dokładnie. 150 tyś to nie jest jeszcze przebieg na minerał. maxlife to dobre rozwiązanie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lut 10, 2006 10:18

Następnym razem jak kolega zamieści jakiś temat to proszę przeczytać regulamin i skorzystać z opcji SZUKAJ.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 267 gości