Jak polepszyc jakość świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » sob sty 28, 2006 18:49

Z tego co pamiętam:

Drogowe - Długie
Mijania - Krótkie
to oczywiste

Natomiast różnica między pozycyjnymi i postojowymi była taka że jedne są z możliwością zapalenia tylko jednej strony pojazdu (lewo lub prawo) a drugie to obie strony tylko nie pamiętam które to pozycyjne a które postojowe



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 18:56

thebishop pisze:Natomiast różnica między pozycyjnymi i postojowymi była taka że jedne są z możliwością zapalenia tylko jednej strony pojazdu (lewo lub prawo) a drugie to obie strony tylko nie pamiętam które to pozycyjne a które postojowe
Różnica jest zawarta w nazwie. Światła pozycyjne oznaczają pozycję auta na drodze, ale w czasie ruchu. Z tylu wiadomo, a z przodu są to krótkie(mijania) lub długie.Tej małej żaróweczki która jest w lampie ( nie zawsze,ale zdarza się) i tak nie widać. Światła mijania nie służą tylko do oświetlania drogi, ale równierz do tago aby nas widziano - stąd właśnie obowiązek jazdy na światłach w zimie.A światła postojowe to właśnie te malutkie, jest chyba zakaz postoju z włączonymi światłami mijania.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 17:57 ]
Nie w każdym samochodzie jest opcja włączenia tylko jednej strony postojówek



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » sob sty 28, 2006 19:10

Art. 52. Kodeksu Drogowego
1. Kierujący pojazdem silnikowym lub szynowym, w warunkach niedostatecznej widoczności, podczas zatrzymania niewynikającego z warunków ruchu lub przepisów ruchu drogowego oraz podczas postoju, jest obowiązany używać świateł pozycyjnych przednich i tylnych lub świateł postojowych. W pojeździe niezłączonym z przyczepą oraz w zespole pojazdów o długości nieprzekraczającej 6 m dopuszcza się włączenie świateł postojowych jedynie od strony środka jezdni.

Czyli z tego wynika że pozycje są po obu stronach a postojówki są z możliwością włączenia lewo prawo.

Pamiętam że jak chodziłem na kurs na prawko to instruktor nam mówił właśnie o różnicy między postojowymi i pozycyjnymi


Obrazek Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 19:14

thebishop pisze:Czyli z tego wynika że pozycje są po obu stronach a postojówki są z możliwością włączenia lewo prawo.
Niezupełnie tak.Ja nie mam możliwości włączenia tylko jednej strony, a światła postojowe mam. A to, że dopuszczają włączenie tylko jednej strony wynika z oszczędności aku.Bo zauważ, że dotyczy tylko określonych pojazdów.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob sty 28, 2006 19:19

bodzio_j pisze:Ja nie mam możliwości włączenia tylko jednej strony, a światła postojowe mam.
A dlaczego nie masz Zostawiając włączony kierunkowskaz włączasz tą stronę który kierunkowskaz włączyłeś. Nie działa to u ciebie??


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 19:21

tauka pisze:A dlaczego nie masz Zostawiając włączony kierunkowskaz włączasz tą stronę który kierunkowskaz włączyłeś. Nie działa to u ciebie??
Nie, nie działa. Bo to taka wersja.............hamerykańska :)
Ale to może i lepiej bo czasem można zostawić i nie zauważyć.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 18:24 ]
Mam za to takie ustrojstwo które jeśli zostawisz kluczyk w stacyjce i otworzysz drzwi kierowcy to się awanturuje :)



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » sob sty 28, 2006 19:28

bodzio_j pisze:Mam za to takie ustrojstwo które jeśli zostawisz kluczyk w stacyjce i otworzysz drzwi kierowcy to się awanturuje Smile

też to mam. Znaczy miałem. Bo przy okazji działało tak ze jak wyciagnąłem kluczyk to zasilanie od radia odcinało :/ Więc tak przerobiłem kostke w radiu, że nie odłacza pradu, ale przy okazji ten brzeczyk nie działa :D


Obrazek

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » sob sty 28, 2006 21:07

tauka pisze:Jakość lamp chcesz poprawić?? Tutaj masz wszystko pięknie opisanejak to zrobić na przekaźnikach. Sam się do tego przymierzam, bo już mnie wkurzają, te słabo świecące lampki.
Wszystko super opisane.Znalazlem nawet w domu 2 nowiutkie przekazniki, ktore nie wiedzialem do czego sluza a teraz juz wiem (bo numerki sa takie jak na rysunku) ALE jak to jest jak ktos nie ma pojedynczych swiatel tylko podwojne gdzie te drugie (halogeny) sa zespolone kablami z drogowymi w pojedynczych ? Nie spali mi to tego przekaznika od drogowych a moze musze wtedy jeszcze jeden przekaznik podlaczyc ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 21:15

SCRASH pisze:Wszystko super opisane.Znalazlem nawet w domu 2 nowiutkie przekazniki, ktore nie wiedzialem do czego sluza a teraz juz wiem (bo numerki sa takie jak na rysunku) ALE jak to jest jak ktos nie ma pojedynczych swiatel tylko podwojne gdzie te drugie (halogeny) sa zespolone kablami z drogowymi w pojedynczych ? Nie spali mi to tego przekaznika od drogowych a moze musze wtedy jeszcze jeden przekaznik podlaczyc
Zakładam, że halogeny masz "długie" i świecą razem z długimi.Moc żarówek to 2x65W=130W (refl. główne) halogeny-2x55=110W. Razem 240W. To jest ok20A.Przekaźnik powinien wytrzymać - w polonezach i fso125 długie (4x65) były na jednym przekaźniku.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » sob sty 28, 2006 21:29

Tylko ze ja mam jakies przekazniki ktore niewiem jak znalazly sie u mnie w domu.
pisze na nich tak :
SUN HOLD
SCB-1-M-1240
40A 12VDC
COIL 12VDC
No i pod spodem jest rysunek z numerkami ktore znajduja sie kolo blaszek .
Czy te przekazniki sie nadaja ?
Przypominam ze jeszcze godzine temu nie wiedzialem do czego te przekazniki sluza.
Nie jestem elektrykiem wiec pytam.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 22:17

Nie wiem co to za przekaźniki, ale są na napięcie 12V i mogą przekazywać prąd 40A, więc są wystarczające. Pozostaje kwestia podłącznia.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob sty 28, 2006 23:37

ja sie podepne,m też mam w planie przekazniki zrobić ale mysle też zeby małym kosztem jakoś kupić nowe lampy, tzn reflektory, mam wrazenie ze odbłysniki już mają dość.

do głowy mi przyszly takie 3 propozycje, niestety nieznam jakosci:

Lampy z wesema do mk2

z allegro ale niby cleary

i jeszce raz ale z czarną obwódką

Podstawa moich wątpliwosci to to ze w testach auto świat wyczytałem ze lampy nie cleary, z tymi specjalnymi wzorami na kloszu lepiej kierują swiatło i skupjają co za tym idzie lepiej świecą.

Mnie interesuje jak najlepszy wynik tanim kosztem, czyli te przekażniczki i moze zmiana reflektorów. Zarówki mam dobre, Osram 55/60W, jedne z lepszych a tanie, tak w auto świecie wypadły, 10zł/szt a miały 6gwiazdek na 6:)

doradzcie cos z reflektorami, moze macie jakies inne propozycje.


Mk3 GTI 16V ABF

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 29, 2006 00:58

igor002 pisze:Lampy z wesema do mk2
Nie wiem jak teraz jest, ale mam złe doświadczenia z lampami z wessema.Lustra miały kiepskie. Jeśli musiałem wymieniać reflektory (jeszcze fso125) to o wiele lepsze były oryginalne Zelmotu. A jak kiedyś zobaczyłem na półce w sklepie leżące obok siebie wessemy i helle to ....przepaść. Może teraz jest lepiej, dobrze by było abyś mógł obejrzeć, i porównać.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz sty 29, 2006 11:43

bodzio_j pisze:
igor002 pisze:Lampy z wesema do mk2
Nie wiem jak teraz jest, ale mam złe doświadczenia z lampami z wessema.Lustra miały kiepskie. Jeśli musiałem wymieniać reflektory (jeszcze fso125) to o wiele lepsze były oryginalne Zelmotu. A jak kiedyś zobaczyłem na półce w sklepie leżące obok siebie wessemy i helle to ....przepaść. Może teraz jest lepiej, dobrze by było abyś mógł obejrzeć, i porównać.
to jaką firme polecacie? ten zelmot robi do mk2 lampy czy nie?


Mk3 GTI 16V ABF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości