Falujace oborty - winny przekaźnik ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Falujace oborty - winny przekaźnik ?

Post autor: kasztan_TDI » czw lip 23, 2009 09:39

Witam od niedawna czasami faluja mi oborty, gdy auto jest zimne, czasami słysze
jak cos pstryknie (gdzieś w bezpiecznikach) auto zaczyna chodzic równo.


pozdrawiam. Jakiś przekaźnik ma z tym czymś cos wspolnego? :bigok:



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » czw lip 23, 2009 09:46

Moze wylacza sie przekaznik od swiec zarowych i spada obciazenie silnika - zaczyna pracowac rowno.
Ale to by bylo dosc dziwne...



kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Post autor: kasztan_TDI » czw lip 23, 2009 09:48

piotreq, No tez się zastanawiałem, ale temperatury nie takie na grzanie.. :crazy:



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » czw lip 23, 2009 09:49

Trzeba by zmierzyc czy napiecie do swiec dochodzi po uruchomieniu zimnego silnika i jak dlugo.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 23, 2009 13:28

jeżeli masz to odłącz przekaźnik od świec podgrzewających płyn chłodniczy ... jak otworzysz maskę to wisi na podszybiu , ma jedną 3 pinową wtyczkę i 2 wyjścia na świece



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw lip 23, 2009 19:56

ja myślę że obciążenie prądowe ze świec nie ma wpływu na falowanie obrotów silnika ty bardziej w dieslu co jest wysoki moment obrotowy.
obstawiam na brudny nastawnik, a że niby po pstryknięciu jest ok to może ci się tak wydaje bo autko złapie trochę temp.
tez taką samą sytuację miałem że na zimnym chodził jak star a zaraz po chwili objaw niknął.
a powiedz mi czy jak jedziesz na 5 biegu i na 1000obr czy auto nie poszarpuje???.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 23, 2009 20:01

piter_s pisze:ja myślę że obciążenie prądowe ze świec nie ma wpływu na falowanie obrotów silnika ty bardziej w dieslu co jest wysoki moment obrotowy.
mylisz się ... jeżeli załączane są świece to od razu obroty ulegają zmianie ... jezeli sterowanie przekaźnika szaleje i załącza się i co chwilę wyłącza i tak w kółko, to będą falować obroty
przykład http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1291361



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw lip 23, 2009 20:08

damcio może i tak być, sytuacja 1 na 1000.
ale i tak myślę że aż takiego obciążenia nie ma że silnik falował, u siebie jak przestają grzać świece od płynu to praktycznie nie ma wielkiej różnicy w obrotach, a może to zależy jaki kto ma altrnator, bo jak mam najmocniejszy jaki był, przy 70Ah może taki objaw występować.
ale i tak obstawiam nastawnik bo dokładnie taką samą sytuację miałem.
a po za tym świece jedne i drugie teraz nie grzeją.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 23, 2009 20:16

piter_s pisze:ale i tak myślę że aż takiego obciążenia nie ma że silnik falował,
:crazy: przecież to spore obciążenie ... poczekaj do zimy i obserwuj pracę silnika gdy ruszysz i po jakiejś chwili staniesz na światłach ...
piter_s pisze:a po za tym świece jedne i drugie teraz nie grzeją.
nie grzeją ... wiesz czym jest sterowany j359 ? masą ... jak gdzieś kabelek jest przetarty to przekaźnik się załącza ...

[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 21:14 ]
jak jest vag to poproszę 013



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lip 26, 2009 13:35

i jak sprawa się wyjaśniła??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości