migająca kontrolka płynu chłodniczego - Nic nie pomaga !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
migająca kontrolka płynu chłodniczego - Nic nie pomaga !!!
Witam,
Mam problem z kontrolką temperatury (passat b4 1.9tdi 1Z)
Próbowałem już wszystkiego:
- przelutowałem cały licznik,
- wymieniłem stabilizator napięcia,
- przelutowałem przekaźniki w fabrycznym alarmie,
- użyłem sprayu do styków licznika,
- robiłem zworkę na czujniku płynu przy zbiorniczku,
- wymieniłem czujnik temperatury silnika.
- wymieniłem przekaźnik 109,
I ciągle miga, raz przestaje a potem znowu miga
Zauważyłem dziwną rzecz, jak kręcę kierownicą (wystarczą nawet minimalne ruchy) to przygasa troszkę oświetlenie licznika i wtedy zaczyna mrugać kontrolka płynu.
Pomocy, brak mi już cierpliwości...
Mam problem z kontrolką temperatury (passat b4 1.9tdi 1Z)
Próbowałem już wszystkiego:
- przelutowałem cały licznik,
- wymieniłem stabilizator napięcia,
- przelutowałem przekaźniki w fabrycznym alarmie,
- użyłem sprayu do styków licznika,
- robiłem zworkę na czujniku płynu przy zbiorniczku,
- wymieniłem czujnik temperatury silnika.
- wymieniłem przekaźnik 109,
I ciągle miga, raz przestaje a potem znowu miga
Zauważyłem dziwną rzecz, jak kręcę kierownicą (wystarczą nawet minimalne ruchy) to przygasa troszkę oświetlenie licznika i wtedy zaczyna mrugać kontrolka płynu.
Pomocy, brak mi już cierpliwości...
Dokladnie, mruga jak wtyczka jest wpięta w zbiorniczek.
Mruga jak jest zworka (mostek) na tej wtyczce, a nie powinna.
Koledzy co może być tego przyczyną?
Mruga jak jest zworka (mostek) na tej wtyczce, a nie powinna.
Koledzy co może być tego przyczyną?
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 22:27 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napewno? Nie pamiętam czy to włącznik zwierny czy rozwierny przy obniżeniu płynu. Rozumiem że jak wypniesz wtyczkę to przestaje mrugać, więc chyba włącznik jest uszkodzony albo poziom płunu za niski.ordy pisze:a nie powinna
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
przy obniżeniu płynu zwierany tak mi się zdaje bo nawet jest chyba przycisk kontrolny
kolego sprawdź ten czujnik u kogoś jak działa bo ja niestety nie posiadam
ale to jedno racjonalne wytłumaczenie dlaczego nie miga po odłączeniu
kolego sprawdź ten czujnik u kogoś jak działa bo ja niestety nie posiadam
ale to jedno racjonalne wytłumaczenie dlaczego nie miga po odłączeniu
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 16:00 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
chyba sie trochę upierasz a nie rozumiesz działania. Wyjmujesz wtyczkę to tak jakby zworka była rozwarta czyli poziom płunu ok. To nie jest zawansowany technologicznie czujnik testowany przez licznik przy zapalaniu auta, tylko zwykła zworka, zwiera lub rozwiera dwa styki.ordy pisze:Chyba problem leży gdzieś indziej?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
ordy pisze:Po odłączeniu wtyczki oczywiście że powinna mrugać, a zworkę się robi po to aby zasymulować sprawny czujnik i normalny poziom płynu.
Niestety nawet zworka nie powoduje przestania mrugania.
Chyba problem leży gdzieś indziej?
Ordy -tak jak ci Marek napisał
Czy jest ten czujnik typu NO czy NC czyli normal open -czyli w normalnym trybie (spoczynku) otwarty-czy normal connect -czyli w normalnym trybie zamknięty ,zwarty .
Czy jesteś pewien na 100% że jest to czujnik typu NO ???
Bo tylko wtedy zwarcie zworką (mostkiem) przyniesie jakiś efekt.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
masz racje tego nie doczytałemordy pisze:Zauważyłem dziwną rzecz, jak kręcę kierownicą (wystarczą nawet minimalne ruchy) to przygasa troszkę oświetlenie licznika i wtedy zaczyna mrugać kontrolka płynu.
a tego Ty wcześniej nie napisałeśordy pisze:problem nie tkwi w tym czy jest wtyczka włożona czy nie - i tak mruga, czy jest zworka lub nie też mruga.
No to tak myślę że coś z licznikiem, pewnie tam jest stabilizator napięcia który się zepsuł. Było gdzieś na forum gdzie to jest w liczniku do golfa można wymienić, a jak w Pasku to może spytaj na forum elektrody albo passata.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
Miałem nie dawno podobny przypadek,tylko u mnie przekrecając zapłon na "on" od razu wskazówka z chłodzenia szła w prawo i migała kontrolka chłodzenia,poszła nawet tak max w prawo że musiałem licznik odkręcić i ją dać w stan pierwotny bo wywaliło ją ze sprżężynki i leżała luzna,jezdziłem oczywiście na ogrzewaniu max cały czas bo nie miałem pewności że chłodzenie jest wporządku,a silnik przegrzać w taki upał bardzo łatwo,kilka przegrzań i silnik do wyrzucenia,do tego wentylatory mi sie włączały po wyłączeniu zapłonu i chodziły ok 5-10 min tak same od siebie,obojętnie czy silnik zimny czy ciepły.Wymieniłem włącznik wentylatora na chłodnicy,oraz czujnik temperatury wody.Problem z głowy wszystko gra,ale to mój przypadek.Przekaznik 109 odpowiada za rozruch silnika,uszkodzony on nie uruchomi przekaznika 67 bądz 167 pod którym jest pompa paliwa i wtedy nie odpalisz silnika chyba że na krótko przekaznikiem.Zobacz włącznik termiczny na chłodnicy u mnie był skorodowany i rozsypany jeżeli można tak to w ogóle nazwać.Powodzenia
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 22:41 przez DDR, łącznie zmieniany 5 razy.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
Paweł Marek napisał/a:
Panowie przecież napisałem na początku
ordy napisał/a:
Ale dzięki za pomoc i zainteresowanie
[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 19:54 ]
Jeszcze coś dzwinego zauważyłem, przy kręceniu kierownicą (nawet małe ruchy) przygasa nie tylko oświetlenie licznika ale i oświetlenie wnętrza samochodu i wtedy zaczyna mrugać ta kontrolka od temperatury...
Nasuwa mi się jeszcze jedna rzecz, a mianowicie pompa wspomagania.Czy nie ma przy pompie jakiegoś czujnika który jest związany również z tą kontrolką temperatury?
To by mogło wyjaśnić dlaczego przy ruszaniu kierownicy ona się zapala i dzieją się te anomalie...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
jeryk10 napisał/a:No to tak myślę że coś z licznikiem, pewnie tam jest stabilizator napięcia który się zepsuł
To jest dokladnie TCA 700Y Przyjzy sie uwaznie temu ma pewnie zimne luty i dlatego kontrolka gupieje
Panowie przecież napisałem na początku
ordy napisał/a:
Problem jest skomplikowany, mogło coś paść z elementów na liczniku (rezystor jakiś, dioda lub Bóg wie co jeszcze...)- przelutowałem cały licznik,
- wymieniłem stabilizator napięcia,
Ale dzięki za pomoc i zainteresowanie
[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 19:54 ]
Jeszcze coś dzwinego zauważyłem, przy kręceniu kierownicą (nawet małe ruchy) przygasa nie tylko oświetlenie licznika ale i oświetlenie wnętrza samochodu i wtedy zaczyna mrugać ta kontrolka od temperatury...
Nasuwa mi się jeszcze jedna rzecz, a mianowicie pompa wspomagania.Czy nie ma przy pompie jakiegoś czujnika który jest związany również z tą kontrolką temperatury?
To by mogło wyjaśnić dlaczego przy ruszaniu kierownicy ona się zapala i dzieją się te anomalie...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 253 gości