golf 4 - silnik - brak mocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kamil-bucko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
Lokalizacja: białystok

golf 4 - silnik - brak mocy

Post autor: kamil-bucko » śr lip 22, 2009 22:06

Witam
mam problem z Gilfikiem 4 z 2001r z silnikiem 1.6 16V
Silnik strasznie slabo wchodzi na obroty, tak jak by mu brakowalo mocy . doslownie jest zamulony :crazy:
diagnostyka testerem nic nie wykazala tak jak by wszystkie podzespoly byly wporzadku .. moze to mylne pojecie??;/
wiec jak nie usterka elektryczna to mechaniczna?? ale gdzie szukac?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 22, 2009 23:05

złe paliwo, zapchany filtr paliwa, zapchany katalizator ?



kamil-bucko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
Lokalizacja: białystok

Post autor: kamil-bucko » czw lip 23, 2009 01:03

zle paliwo? -mozliwe
zapchany filtr? - raczej nie
katalizator - brak go zostal wymieniony na zamiennik czyli strumiennice

dodam jeszcze ze na zimnym silniku jest troszke lepiej ale nie tak jak powinno byc, gdy temp. siegnie kolo 50 stopni to autko coraz gorzej sie zbiera na obroty



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lip 23, 2009 09:17

Kod silnika, jeżeli to jest auto z przepływomierzem, należy zrobic log dynamiczny. Oprócz kata należy wykluczyć koncowy tłumik (rzadko środkowy), pomiar anemometrem powinien wystarczyc do droznosci wydechu.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia paliwa. Problemy z mocą wogóle należy zacząć od pomiaru sprężania.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

kamil-bucko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
Lokalizacja: białystok

Post autor: kamil-bucko » czw lip 23, 2009 10:06

tak to autko ma przeplywomierz... co do wydechu to zauwazylem ze strasznie gorace powietrze z niego leci, to raczej nie normalne, nie da sie reki przytrzymac dluzej przed koncowa rura ,,,



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » czw lip 23, 2009 10:41

kamil-bucko pisze:tak to autko ma przeplywomierz... co do wydechu to zauwazylem ze strasznie gorace powietrze z niego leci, to raczej nie normalne, nie da sie reki przytrzymac dluzej przed koncowa rura ,,,
Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?

Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?

Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry.



Awatar użytkownika
krysiu82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 13:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: krysiu82 » czw lip 23, 2009 10:58

Witam,

Podepnę się pod temat.
Seru79 pisze:Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?
O czym świadczy ten objaw, bo tak mam?
Seru79 pisze:Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?
Czasami słysze tak jakby pierdzenie na wyższych obrotach, szczególnie na 1 i 2 biegu
Lewarek się nie trzęsie.

Akurat, ja nie odczuwam jakiegoś spadku mocy (no chyba, że mam włączoną AC :) ), ale może coś się zaczyna dziać i warto się tym zająć.

pzdr
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 10:59 przez krysiu82, łącznie zmieniany 1 raz.



kamil-bucko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
Lokalizacja: białystok

Post autor: kamil-bucko » czw lip 23, 2009 23:31

Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?

Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?

Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry.[/quote]

- zadnego strzelania nic...
-brak dziwnych dzwiekow
-silnik pracuje gladko bez zarzutow i zadnego pierdzenia
-nie trzesie sie lewarek

jedyne co da sie uslyszec to czasami tykanie (tak jakby wtryskiwacz glosniej zaczal pracowac) przy wolnych obrotach na biegu jalowym, dzieje sie to czasami raz silnik pracuje bez zadnego tykniecia a raz zaczyna tykac w odstepach co 20 sekund chwile potyka i znow nic nie slychac



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lip 24, 2009 15:55

Seru79 pisze:Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry
Masz na myśli niespaloną mieszanką, która spala się dopiero w wydechu? A co na to sonda lambda? Nie zareaguje?



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob lip 25, 2009 18:59

nie pomyślałem o tym :grin:

Kolego musisz na Vaga pojechać i pod kompa sie podpiąć bo przedmówca ma chyba rację.

Wklejam taki mały opisik:


"Sonda lambda (czyli czujnik tlenu) jest bardzo ważną częścią układu wydechowego. Jej działanie ma duży wpływ na emisję spalin oraz zużycie paliwa.

Niesprawna sonda lambda powoduje przekroczenia dopuszczalnej wartości emisji spalin. Innymi negatywnymi skutkami niesprawności sondy lambda jest znaczny wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50 procent oraz obniżenie mocy silnika. Żeby zapobiec takim niekorzystnym sytuacjom zaleca się kontrolę sondy lambda co 30 tys. kilometrów.

- Regularne kontrole i ewentualna wymiana zużytej sondy lambdy są opłacalne zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z uwagi na ochronę środowiska - mówi Dariusz Piaskowski, właściciel firmy Mebus, specjalizującej się w naprawie i wymianie układów wydechowych. - Przegląd tego elementu nie jest drogi w porównaniu ze szkodami, jakie mogą wyniknąć z jego niesprawności. Zepsuta sonda lambda ma duży wpływ na nieprawidłowe działanie katalizatora i jego szybkie niszczenie. Dzieje się tak na skutek powstawania niekorzystnego składu mieszanki spalinowej, co prowadzi do uszkodzenia katalizatora i konieczności jego wymiany.

Na zużycie sondy lambdy wpływ ma środowisko, w jakim pracuje. Poddawana jest ona stałemu obciążeniu termicznemu, chemicznemu i mechanicznemu, dlatego starsze sondy mogą zawyżać wartości emisji spalin. W normalnych warunkach sonda działa prawidłowo ok. 50-80 tys. km, sondy podgrzewane osiągają żywotność nawet 160 tys. km. Elementem, który doprowadza do szybszego zużycia sondy lambdy lub jej trwałego uszkodzenia, jest niskooktanowe, zanieczyszczone lub zawierające ołów paliwo.

- Zużycie sondy przyspieszają także cząsteczki oleju lub wody, które w różny sposób mogą przedostawać się do układu wydechowego - powiedział Dariusz Piaskowski. - Do uszkodzenia może doprowadzić również wadliwe działanie instalacji elektrycznej. Należy pamiętać, iż kontrolowanie sprawności sondy lambda ma wpływ na nasze bezpieczeństwo, bowiem na skutek jej niesprawności może dojść nawet do zapłonu katalizatora, a co za tym idzie, całego samochodu.
Autor: (S. I) "



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn lip 27, 2009 12:44

Ale czytacie panowie: napisał że diagnostyka testerem nic nie wywala. Widzieliście kiedyś rozgrzany do czerwoności kolektor wydechowy? czym to jest spowodowane? zbyt ubogą mieszanką, jakby nie chodził na wszystkie gary to by wyrzucił błąd albo popierdywał i szarpał. A uboga mieszanka to układ paliwowy i przepływka w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia. A tyka Ci kolego pewnie zawór EVAP.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 12:46 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości