Charakterystyczne syczenie po zmianie biegu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Charakterystyczne syczenie po zmianie biegu
Może to i śmieszne pytanie, ale... czy przy zmianie biegu na wyższy powinien być słyszalny dźwięk jakby ktoś spuścił nagle powietrze z koła?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.
hmm ale ten "świst" to jest takie syczenie powietrza i występuje nie podczas wciskania gazu tylko po jego puszczeniu - wygląda to tak: załóżmy jadę na 2 biegu, obroty w granicach 3000 wciskam sprzęgło - noga z gazu i wtedy jest to syczenie - tak jakby zawór upustowy puszczał aż tyle powietrza. Ostatnio jechałem innym AFN'em i takiej sytuacji nie zaobserwowałem. Stąd też moje pytanie dlaczego u mnie tak jest ...Sztomel pisze:z pewnością to świst wywołany pracą turbiny lub drobniutką nieszczelnością np. plecionki układu wydechowego, rozbujaj autko na poszczególnych biegach do 3,5 tyś. obrotów i pogoń go na piątce tak aby silnik przekroczył również 3,5 tyś. obrotów - jeśli sterownik nie przejdzie w tryb pracy awaryjnej to sprawdź tylko stan plecionki (łącznika elastycznego) za kolektorem wydechowym czy nie jest gdzieś plecionka pozrywana a jeśli nie to ciesz się dalej z jazdy i miłego dla ucha świstu turbodoładowania.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
Hmm gdyby był to na pewno bym go zauważył, a nic takiego pod maska nie ma, a pssytttt jestbongo pisze:Może masz blow off?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
hmm a sprawdzę z ciekawości, ale wątpię.może turbina była wymieniana ?
Puszka jest tylko ciekawe czy COŚ w niej jest Autko było ściągnięte z Austrii i wydaje mi się że prędzej włożyli by nowego niż wybebeszali starego.jasiek21 pisze:a może po prostu masz wycięty katalizator,
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości