źle założone klocki?krzywa tarcza? nie przylegają klocki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr lip 22, 2009 00:24

Jesli juz smaruje się specjalnym smarem.
I tylko w wyznaczonych miejscach.



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » śr lip 22, 2009 00:38

koledzy dzieki za porady, pojeżdżę zatem jeszcze okolo tygodnia i jesli dalej bedzie ten rdzawy pasek to rozmontuje i sam przeczyszcze co trzeba

Majek666, wiem ze mikody to nie najwyższa półka no ale przynajmniej jak mi sie wydaje cena/jakosc calkiem zadowalające,zresztą sam sie przekonam w niedlugim czasie...
oczywiscie ze bym kupil ATEeki ale nie bylo mnie poprostu stac a ze musialem kupic tarcze bo juz wyżłobione ranty sie robily i praktycznie zero wykladziny sciernej na klocku więc padło na zestaw mikody



Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » śr lip 22, 2009 07:00

jbs-78 pisze:Jesli juz smaruje się specjalnym smarem.
Mobil xhp 222 to jest odpowiedni smar.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr lip 22, 2009 08:05

Smar "do hamulców" to smar miedziany, smaruje sie nim prowadnice, fragmenty szczęk hamulcowych itp.




np:
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » śr lip 22, 2009 10:29

zodiak pisze:Smar "do hamulców" to smar miedziany, smaruje sie nim prowadnice, fragmenty szczęk hamulcowych itp.
Zodiak a dlaczego miedziany?

Jakkolwiek nie uważam dalej że cośkolwiek się powinno przy hamulcach smarować -to weź rozwiń czemu akurat ta miedź?

Na statkach się go stosuje sporo bo jest na sól odporny , sruby co szyny elektryczne trzymają ,a muszą być smarowane też się nim smaruje-(przewodzi lepiej i nie tworzy ogniw galwanicznych)

Ale dlaczego do hamulców???



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr lip 22, 2009 11:22

flatron316, ponieważ smar miedziany jest stosowany tam gdzie są wyższe temperatury a przy hamulcach sa wyższe teperatury jeśli nie wysokie.
Nie zawsze trzeba stosowac oryginalne pasty i smary rodem z VW :chytry:
Jakkolwiek nie uważam dalej że cośkolwiek się powinno przy hamulcach smarować
załóż tarcze na nieposmarowaną piastę i życzę powodzenia przy ich nastęnej zmianie-bez młota nie robota,to samo smaruje się miejśce styku np felgi z tarczą ,żeby łatwiej się je ściągało i by nie przywarły np po zmianie zimowych stalówek na alu.

Ogólnie smar miedziany jest odporny na wysokie temperatury,i nie chodzi tu o smarowanie klocków czy tarcz a jesynie wybrane miejsca i części


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » śr lip 22, 2009 11:40

załóż tarcze na nieposmarowaną piastę i życzę powodzenia przy ich nastęnej zmianie-bez młota nie robota,to samo smaruje się miejśce styku np felgi z tarczą ,żeby łatwiej się je ściągało i by nie przywarły np po zmianie zimowych stalówek na alu.
Ja mam raczej odwrotne doswiadczenia szczególnie po dłuższym nie ruszaniu takich smarowanych elementów (ale to moze przypadek)
mate64 pisze: Smar Miedziowany nadaje sie WYŁĄCZNIE do elektryki i do połączeń gwintowanych. Nawet na etykiecie jest informacja że nie nadaje sie do smarowania łożysk itp.
Mate z tym się zgadzam -poprostu myslałem że coś się nowego pokazało w technologii.
Człowiek się uczy całe życie :bajer:



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr lip 22, 2009 11:48

flatron316 pisze:do smarowania łożysk
do smarowania łożysk jest smar molibdenowy bodajże :helm: taki zielony :jezor:
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 11:49 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lip 22, 2009 11:52

flatron316 pisze: mate64 napisał/a:

Smar Miedziowany nadaje sie WYŁĄCZNIE do elektryki i do połączeń gwintowanych. Nawet na etykiecie jest informacja że nie nadaje sie do smarowania łożysk itp.


Mate z tym się zgadzam -poprostu myslałem że coś się nowego pokazało w technologii.
Człowiek się uczy całe życie :bajer:
ubiegłeś mnie bo chciałem poprawić posta :grin:

Smar miedziowy nadaje sie w zasadzie wyłącznie do połączeń gwintowanych i elektrycznych. Jest to nietopliwy smar który świetnie sprawdza się w wysokich temperaturach tak jak pisał Leon_Wechtel, śruby, przylgnia tarcza-piasta ,świetnie nadaje sie do przewodów hamulcowych odpowietrzników ITP. Ale ze względu na to że jest to zwykły smar nietopliwy zawierający sproszkowaną miedź do smarowania prowadnic zacisków, tłoczków, mechanizmów i prowadnic szczęk/ klocków lepiej stosować ATE PLASTILUBE (tubka za 20 zeta starcza na 6 zacisków i jeszcze zostanie na 2-3 wymiany klocków) lub w tańszej wersji za 5-7 zeta:

Obrazek

Smar miedziowy po pewnym czasie straci swoja plastyczność i moga być problemy.

[ Dodano: 22 Lip 2009 11:54 ]
Leon_Wechtel, do łożysk sprawdzają sie tez smary z teflonem :chytry:
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 11:52 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » śr lip 22, 2009 13:27

no prosze ...:) temat o nie przylegających klockach a tu temat pokrewny ze smarami się porobił,ale dobrze przynajmniej bede mądrzejszy o temat smarów przy montażu roznych rzeczy, bo dla siebie trzeba jak najlepiej robić:P



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr lip 22, 2009 15:24

mate64, prowadnice zacisków to ja osobiście wolę soie właśnie pastą do tłoczków lub zacisków zrobic,miedziowanym tylko piasty smarowałem ...


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » czw lip 23, 2009 07:45

A wiecie jakie sa wytyczne Ate? Wyraznie na szkoleniach mowi zeby nie stosowac smaru miedzianego. Dlaczego? Z badan i autopsji wyniklo ze aluminiowe jarzma i zaciski poprostu pekaly przy stosowaniu smaru miedzianego co nie wystepowalo przy uzyciu smaru bez miedzi. Nawet bosch wypuscil smar (tubka kosztuje 15 zl) do prowadnic bez miedzi. Co do smarowania piast po wymianie tarcz to po dokladnym wyczyszczeniu piasty nalozyc mozna ewentualnie cienka warstawe smaru w spreju ale nigdy z pedzla, lepiej wogole nie smarowac piasty tylko dokladnie ja wyczyscic.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 23, 2009 08:28

Majek666 pisze:A wiecie jakie sa wytyczne Ate? Wyraznie na szkoleniach mowi zeby nie stosowac smaru miedzianego. Dlaczego? Z badan i autopsji wyniklo ze aluminiowe jarzma i zaciski poprostu pekaly przy stosowaniu smaru miedzianego co nie wystepowalo przy uzyciu smaru bez miedzi.
Od razu piszę nie bierz tego do siebie bo nie piszę tego złośliwie!

To pękanie aluminiowych zacisków przez stosowanie smaru z miedzią brzmi mi trochę jak : nie kupujcie smaru miedzianego innych producentów TYLKO NASZ "bezmiedziowy"smar ATE.

Kupujcie nasz proszek a nie "zwykły proszek"....... :bigok:


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw lip 23, 2009 08:56

Majek666, poa tym uzgodniliśmy ,że nie smarujemy zacisków tyko co najwyżej prowadnice (osobiście nie polecam) oraz powierzchnię styku tarcza hamulcowa-piasta.

Jakoś na szkolenia z konkretnych firm też z przymrużeniem oka patrzę ,sam byłem na takich szkoleniach i przyznaję ,że sporo w tym jest zachwalania swojej marki.
Ok,ATE jest bardzo dobrą firmą ale trzeba miec trochę dystansu...
Poza tym ie wiem jak smar może miec wpływ na pękanie zacisków,co oni (ATE) wkładało je smaru miedzianego i stwierdzili ,że aluminium słabnie?ciekawe...
owszem nowe konstrukcje i zaciski wielotłoczkowe sportowe mogą i maja jarzma aluminiowe...


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości