źle założone klocki?krzywa tarcza? nie przylegają klocki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
koledzy dzieki za porady, pojeżdżę zatem jeszcze okolo tygodnia i jesli dalej bedzie ten rdzawy pasek to rozmontuje i sam przeczyszcze co trzeba
Majek666, wiem ze mikody to nie najwyższa półka no ale przynajmniej jak mi sie wydaje cena/jakosc calkiem zadowalające,zresztą sam sie przekonam w niedlugim czasie...
oczywiscie ze bym kupil ATEeki ale nie bylo mnie poprostu stac a ze musialem kupic tarcze bo juz wyżłobione ranty sie robily i praktycznie zero wykladziny sciernej na klocku więc padło na zestaw mikody
Majek666, wiem ze mikody to nie najwyższa półka no ale przynajmniej jak mi sie wydaje cena/jakosc calkiem zadowalające,zresztą sam sie przekonam w niedlugim czasie...
oczywiscie ze bym kupil ATEeki ale nie bylo mnie poprostu stac a ze musialem kupic tarcze bo juz wyżłobione ranty sie robily i praktycznie zero wykladziny sciernej na klocku więc padło na zestaw mikody
Smar "do hamulców" to smar miedziany, smaruje sie nim prowadnice, fragmenty szczęk hamulcowych itp.
np:
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
np:
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Zodiak a dlaczego miedziany?zodiak pisze:Smar "do hamulców" to smar miedziany, smaruje sie nim prowadnice, fragmenty szczęk hamulcowych itp.
Jakkolwiek nie uważam dalej że cośkolwiek się powinno przy hamulcach smarować -to weź rozwiń czemu akurat ta miedź?
Na statkach się go stosuje sporo bo jest na sól odporny , sruby co szyny elektryczne trzymają ,a muszą być smarowane też się nim smaruje-(przewodzi lepiej i nie tworzy ogniw galwanicznych)
Ale dlaczego do hamulców???
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
flatron316, ponieważ smar miedziany jest stosowany tam gdzie są wyższe temperatury a przy hamulcach sa wyższe teperatury jeśli nie wysokie.
Nie zawsze trzeba stosowac oryginalne pasty i smary rodem z VW
Ogólnie smar miedziany jest odporny na wysokie temperatury,i nie chodzi tu o smarowanie klocków czy tarcz a jesynie wybrane miejsca i części
Nie zawsze trzeba stosowac oryginalne pasty i smary rodem z VW
załóż tarcze na nieposmarowaną piastę i życzę powodzenia przy ich nastęnej zmianie-bez młota nie robota,to samo smaruje się miejśce styku np felgi z tarczą ,żeby łatwiej się je ściągało i by nie przywarły np po zmianie zimowych stalówek na alu.Jakkolwiek nie uważam dalej że cośkolwiek się powinno przy hamulcach smarować
Ogólnie smar miedziany jest odporny na wysokie temperatury,i nie chodzi tu o smarowanie klocków czy tarcz a jesynie wybrane miejsca i części
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Ja mam raczej odwrotne doswiadczenia szczególnie po dłuższym nie ruszaniu takich smarowanych elementów (ale to moze przypadek)załóż tarcze na nieposmarowaną piastę i życzę powodzenia przy ich nastęnej zmianie-bez młota nie robota,to samo smaruje się miejśce styku np felgi z tarczą ,żeby łatwiej się je ściągało i by nie przywarły np po zmianie zimowych stalówek na alu.
Mate z tym się zgadzam -poprostu myslałem że coś się nowego pokazało w technologii.mate64 pisze: Smar Miedziowany nadaje sie WYŁĄCZNIE do elektryki i do połączeń gwintowanych. Nawet na etykiecie jest informacja że nie nadaje sie do smarowania łożysk itp.
Człowiek się uczy całe życie
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
do smarowania łożysk jest smar molibdenowy bodajże taki zielonyflatron316 pisze:do smarowania łożysk
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 11:49 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
ubiegłeś mnie bo chciałem poprawić postaflatron316 pisze: mate64 napisał/a:
Smar Miedziowany nadaje sie WYŁĄCZNIE do elektryki i do połączeń gwintowanych. Nawet na etykiecie jest informacja że nie nadaje sie do smarowania łożysk itp.
Mate z tym się zgadzam -poprostu myslałem że coś się nowego pokazało w technologii.
Człowiek się uczy całe życie
Smar miedziowy nadaje sie w zasadzie wyłącznie do połączeń gwintowanych i elektrycznych. Jest to nietopliwy smar który świetnie sprawdza się w wysokich temperaturach tak jak pisał Leon_Wechtel, śruby, przylgnia tarcza-piasta ,świetnie nadaje sie do przewodów hamulcowych odpowietrzników ITP. Ale ze względu na to że jest to zwykły smar nietopliwy zawierający sproszkowaną miedź do smarowania prowadnic zacisków, tłoczków, mechanizmów i prowadnic szczęk/ klocków lepiej stosować ATE PLASTILUBE (tubka za 20 zeta starcza na 6 zacisków i jeszcze zostanie na 2-3 wymiany klocków) lub w tańszej wersji za 5-7 zeta:
Smar miedziowy po pewnym czasie straci swoja plastyczność i moga być problemy.
[ Dodano: 22 Lip 2009 11:54 ]
Leon_Wechtel, do łożysk sprawdzają sie tez smary z teflonem
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 11:52 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
A wiecie jakie sa wytyczne Ate? Wyraznie na szkoleniach mowi zeby nie stosowac smaru miedzianego. Dlaczego? Z badan i autopsji wyniklo ze aluminiowe jarzma i zaciski poprostu pekaly przy stosowaniu smaru miedzianego co nie wystepowalo przy uzyciu smaru bez miedzi. Nawet bosch wypuscil smar (tubka kosztuje 15 zl) do prowadnic bez miedzi. Co do smarowania piast po wymianie tarcz to po dokladnym wyczyszczeniu piasty nalozyc mozna ewentualnie cienka warstawe smaru w spreju ale nigdy z pedzla, lepiej wogole nie smarowac piasty tylko dokladnie ja wyczyscic.
Od razu piszę nie bierz tego do siebie bo nie piszę tego złośliwie!Majek666 pisze:A wiecie jakie sa wytyczne Ate? Wyraznie na szkoleniach mowi zeby nie stosowac smaru miedzianego. Dlaczego? Z badan i autopsji wyniklo ze aluminiowe jarzma i zaciski poprostu pekaly przy stosowaniu smaru miedzianego co nie wystepowalo przy uzyciu smaru bez miedzi.
To pękanie aluminiowych zacisków przez stosowanie smaru z miedzią brzmi mi trochę jak : nie kupujcie smaru miedzianego innych producentów TYLKO NASZ "bezmiedziowy"smar ATE.
Kupujcie nasz proszek a nie "zwykły proszek".......
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Majek666, poa tym uzgodniliśmy ,że nie smarujemy zacisków tyko co najwyżej prowadnice (osobiście nie polecam) oraz powierzchnię styku tarcza hamulcowa-piasta.
Jakoś na szkolenia z konkretnych firm też z przymrużeniem oka patrzę ,sam byłem na takich szkoleniach i przyznaję ,że sporo w tym jest zachwalania swojej marki.
Ok,ATE jest bardzo dobrą firmą ale trzeba miec trochę dystansu...
Poza tym ie wiem jak smar może miec wpływ na pękanie zacisków,co oni (ATE) wkładało je smaru miedzianego i stwierdzili ,że aluminium słabnie?ciekawe...
owszem nowe konstrukcje i zaciski wielotłoczkowe sportowe mogą i maja jarzma aluminiowe...
Jakoś na szkolenia z konkretnych firm też z przymrużeniem oka patrzę ,sam byłem na takich szkoleniach i przyznaję ,że sporo w tym jest zachwalania swojej marki.
Ok,ATE jest bardzo dobrą firmą ale trzeba miec trochę dystansu...
Poza tym ie wiem jak smar może miec wpływ na pękanie zacisków,co oni (ATE) wkładało je smaru miedzianego i stwierdzili ,że aluminium słabnie?ciekawe...
owszem nowe konstrukcje i zaciski wielotłoczkowe sportowe mogą i maja jarzma aluminiowe...
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 103 gości