Czyżby panewki?To naprawde niewesoło może być.Adamtd pisze:to już niewesoło
kontrolka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1. Zmień mechanika.kempes pisze:Mryga przed ,po i wtrakcie mrygnie ze trzy razy i potem nic.Pytałem przy okazji pewnego mechanika to mi odpowiedział'wyciągniemy żarówke to przestanie'
2. Posprawdzaj wszystkie styki od ciśnienia oleju.
3. Pomierz czujnik cisnienia.
4. Jeśli to nic nie da zmierz ciśnienie oleju i wtedy się troszke wyjaśni
A na jakim oleju śmigasz?
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
kontrolka
u mnie tez sie czasem swieci nie raz jak zmieniam swiatła z drogowych na mijaniato sie zaswieci itp. czasem sie swieci z 5 minut. Ja to olałem i sie czasem swieci jak walne w zegary to zgasnie.Cisnienie w silniku mam dobre wszystko chodzi cacy
.
.
Jakie masz auto napisz.Cobra pisze:a co oznacza jak mi mruga podczas jazdy ostatnio zauwazylem jak byly te mrozy al;e mi mruga kontrolka od tem.cieczy chlodzacej????
foxiu2k5, zaraz poszukam czy mam parametry do czujnika w Twoim silniku - jak znajde to zamieszcze tu
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Adamtd,
taka odpowiedz znalazlem w temacie sprzed roku... czyli jesli dobrze rozumiem... czarny bedzie zwarty jak go bede mierzyl przy wylaczonym silniku a bialy nie powinien przewodzic... inaczej chyba nie mam jak ich sprawdzic no chyba ze o czyms moge nie widziec. Inna sprawa u mnie zaczelo buczec wczoraj i czasami buczy na postoju ( 800 ob/min ) czasami w czasie jazdy ... ale zawsze na rozgrzanym silniku ... jesli to komus pomoze to wyczytałem jeszcze ze filtry Filtrona lubia takie zamieszanie robic ( mam filtrona )... i ze podobnie jak na korku ( zima jesli jezdzi sie na krotkich trasach ) zbiera sie na czujnikach ta biala maz, czyli co ? wykrecam przeplukuje wkrecam i sprawdzam? w poniedzialek przeczyszcze styki i co tam jeszcze doradzicie...
kolega MrSalieri, sie miedzy innymi takze sie wtedy udzielaloaieuy pisze:Cytat:
brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):
1.
Cytat:
za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju
- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik biały
2.
Cytat:
czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2
- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
czujniki ciśnienia oleju z vw golf III i vento.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 154.06 KB
taka odpowiedz znalazlem w temacie sprzed roku... czyli jesli dobrze rozumiem... czarny bedzie zwarty jak go bede mierzyl przy wylaczonym silniku a bialy nie powinien przewodzic... inaczej chyba nie mam jak ich sprawdzic no chyba ze o czyms moge nie widziec. Inna sprawa u mnie zaczelo buczec wczoraj i czasami buczy na postoju ( 800 ob/min ) czasami w czasie jazdy ... ale zawsze na rozgrzanym silniku ... jesli to komus pomoze to wyczytałem jeszcze ze filtry Filtrona lubia takie zamieszanie robic ( mam filtrona )... i ze podobnie jak na korku ( zima jesli jezdzi sie na krotkich trasach ) zbiera sie na czujnikach ta biala maz, czyli co ? wykrecam przeplukuje wkrecam i sprawdzam? w poniedzialek przeczyszcze styki i co tam jeszcze doradzicie...
Kurcze nie moge znaleść tych danych do czujników oleju.... Spróbuj sprawdzić tak jak w tym poście napisane, chyba że ktoś ma inna koncepcje.
A co do Filtronow, to one ponoć powodują mrugnięcie zaraz po odpaleniu nie podczas jazdy. Ja tak mam, ale czy to od filtrona to przekonany nie jestem.
A co do Filtronow, to one ponoć powodują mrugnięcie zaraz po odpaleniu nie podczas jazdy. Ja tak mam, ale czy to od filtrona to przekonany nie jestem.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 268 gości