Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: PinkFloyd » sob sty 24, 2009 22:15

Może sie komus przyda a szczególnie tym osobom co walcza z powietrzew układzie paliwa w MK IV TDI VP. Jak wiadomo , ze jezeli pojawiaja sie pęcherzyki powietrza najpier należy wymienic filtr na dobrej firmy, dobrze uszczelnic i zamocowac przewody i wymienic podgrzewacz filtra. Ja u siebie wymieniłem filtr na Knechta, kupiłem zaworej oryginał VW , zamocowałem nowe opaski, wymieniłem przelewy na wtryskach i co pęcherzyki dalej sie pojawiały- przewody szczelne. Co ciekawe po nocy w przewodzie był 1 cm pecherzyk, jak odpaliłem zimny silnika to pęcherzyków nie było lub było mało albo jak traciłem filtr paliwa, wiecej pojawiało sie po nagrzaniu autka. Wtedy zaworek zamyka obeg i pompa ssie całe paliwo ze zbiornika i tu jest problem. Za granica niektóre serwisy przeprowadziły akcje seriwsową wymiany wadliwego wkładu zbiornika paliwa. Wadliwa partia to 1J0 919 183 C i 1J0 919 183 D ponoc zaworek popuszczał a szczególnie jak w baku było ponizej połowy zbiornika wtedy było wiecej pecherzyków. Wiec po przeczytaniu informacji z zachodnich forów
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872" onclick="window.open(this.href);return false; i http://forums.tdiclub.com/showthread.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... ost2417269 sprawdziłem ze mam wadliwy element wiec kupiłem w ASO 1J0 919 183 H i co jak reka odjął :bigok: zero baniek nawet po przygazówce do 4 tys obr :grin: i pali teraz rano od strzała a wczesniej musiałem krecic z ok 2-3 sek. . Więc może sie komus to przyda.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 23:24 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



stanley142
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 09:35
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: stanley142 » czw sty 29, 2009 00:34

Mam ten sam problem z powietrzem. Możesz napisać dokładnie ile Cię to kosztowało itd. Napewno sie przyda nie tylko mi. Z góry dzięki. :pub:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 29, 2009 00:37

stanley142 pisze:Mam ten sam problem z powietrzem. Możesz napisać dokładnie ile Cię to kosztowało itd. Napewno sie przyda nie tylko mi. Z góry dzięki. :pub:
Najpierw trzeba wykluczyc inne rzeczy jak pisałem wyzej ostatecznie to wymiana na inny pływak. Zaworek od podgrzewacza filtra paliwa kosztował 40zł Febi, wezyki od przelewów 15zł + opaski zaciskowe nieskrecane po 3 zł na każdy weżyk, po tym zmniejszyła sie ilośc powietrza ale nie do konca na koncu wymieniłem pływak na ten zmodyfikowany 335zł.
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 00:41 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: leykonrad » wt lip 21, 2009 16:06

Czy problem ten dotyczy również PD? Mam podobne objawy...



MARTINEZ1027
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-

Post autor: MARTINEZ1027 » wt lip 21, 2009 23:06

PinkFloyd pisze:Może sie komus przyda a szczególnie tym osobom co walcza z powietrzew układzie paliwa w MK IV TDI. Jak wiadomo , ze jezeli pojawiaja sie pęcherzyki powietrza najpier należy wymienic filtr na dobrej firmy, dobrze uszczelnic i zamocowac przewody i wymienic podgrzewacz filtra. Ja u siebie wymieniłem filtr na Knechta, kupiłem zaworej oryginał VW , zamocowałem nowe opaski, wymieniłem przelewy na wtryskach i co pęcherzyki dalej sie pojawiały- przewody szczelne. Co ciekawe po nocy w przewodzie był 1 cm pecherzyk, jak odpaliłem zimny silnika to pęcherzyków nie było lub było mało albo jak traciłem filtr paliwa, wiecej pojawiało sie po nagrzaniu autka. Wtedy zaworek zamyka obeg i pompa ssie całe paliwo ze zbiornika i tu jest problem. Za granica niektóre serwisy przeprowadziły akcje seriwsową wymiany wadliwego wkładu zbiornika paliwa. Wadliwa partia to 1J0 919 183 C i 1J0 919 183 D ponoc zaworek popuszczał a szczególnie jak w baku było ponizej połowy zbiornika wtedy było wiecej pecherzyków. Wiec po przeczytaniu informacji z zachodnich forów
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872 i http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost2417269 sprawdziłem ze mam wadliwy element wiec kupiłem w ASO 1J0 919 183 H i co jak reka odjął :bigok: zero baniek nawet po przygazówce do 4 tys obr :grin: i pali teraz rano od strzała a wczesniej musiałem krecic z ok 2-3 sek. . Więc może sie komus to przyda.
witam!
mam chyba ten sam problem . mam golfa IV z 2002r. tez raz pali od strzalu a raz krece 1,5 sek. gdzie jest ten podgrzewacz filtra to jest to cos na filtrze ? i jeszczcze jedno jak sprawdzic jaka mam partie tego władu w baku ?? dzieki pozdrawiam



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pn lis 09, 2009 18:57

Witam

Po dojściu do urządzenia znajdującego się w zbiorniku paliwa (za siedzeniem pasażera) mam mały dylemat. W jaki sposób ściągnąć te dwa przewody. Czy trzeba wcisnąć, czy trzeba mocno pociągnąć, czy jest tam inny patent na ściągnięcie. ?


Soldier_Marine

Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tekilus » pn lis 09, 2009 21:49

te dwa przewody się odpina. trzeba nacisnąć na te złączki (najlepiej wymacać) i łatwo zejdzie.


Tanie części samochodowe.

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » wt lis 10, 2009 08:12

Witam, dziękuję za odpowiedź. Wczoraj już doszedłem do tego :PPP.
A zna ktoś może dokładny wymiar tej uszczelki (oringu), który jest odpowiedzialny za przepuszczanie powietrza.

Chciałbym zakupić przed rozepraniem tego urządzenia. Zmierzyłem krócieć góny i wynosi 8mm, ale nie wiem jaka grubość uszczelki. Sądząc po zdjęciach, to będzie gdzieś 8x1, lub 8x1,5. Macie jakieś pewno informację, co do tego ?


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: JacekB » wt kwie 10, 2012 10:41

PinkFloyd, odświeżam temat, auto nie VP ale PD, 115KM Borówka, objawy jak u Ciebie, uszczelnione na nowo wtryskiwacze (zestaw naprawczy BOSCH), filtry, podgrzewacze z ASO, dzisiaj sprawdziłem numer w baku okazał się wadliwy. Jest to mój punkt odniesienia w walce zapowietrzającym się układem. Dam znać czy pomogło.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
aboczkow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 22, 2010 20:02
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: aboczkow » pn maja 07, 2012 22:14

Jak już odświeżyłeś temat to jeszcze ja co dorzucę. Od kilku kilku miesięcy też borykam się z pęcherzykami powietrza w przewodach, ale u mnie paliwo się nie cofa i nie mam problemów z odpalaniem nawet po tygodniu postoju choć mój numerek pompy to 1J0 919 183 D. Jeszcze nie spotkałem w żadnym poście mojego przypadku :grrr: , a mianowicie:
drobne pęcherzyki zaczynają płynąć po kilku sekundach po odpaleniu i chwilami zanikają lub po większym dodaniu gazu ponad 2000 obr/min zaczynają płynąć intensywnie, tak że wtryski zapowietrzają się i za samochodem jest chmura siwego, gęstego i śmierdzącego ropą dymu a silnik pali tylko na niektórych cylindrach i dopóki nie zgaszę i nie odczekam kilka lub kilkanaście minut to nie mogę ponownie jechać. :banghead: Zaznaczam, że po rozgrzaniu silnika brak takich objawów lub po gwałtownym dodaniu gazu (do deski) silnik potrafi przejść w stan serwisowy a po zgaszeniu wszystko wraca do normy i mogę przejechać następne 100 km i nawet z gazem do podłogi bez najmniejszych problemów. Taki objaw siwego dymu na ciepłym silniku mogę wymusić na postoju po gwałtownym dodaniu gazu do podłogi i równie gwałtownym zdjęciu nogi z pedału. 3 dni temu wymieniłem filtr paliwa na nowy i bez żadnych zmian. Jak by ktoś miał jakiś pomysł gdzie i jak szukać proszę o odpowiedź.


Gaz dobry do kuchenek gazowych a nie do samochodów.

bati1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob maja 15, 2010 09:28
Lokalizacja: TBU

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: bati1986 » ndz maja 04, 2014 08:57

Zna ktoś rozmiar tego oringu wkładu zbiornika paliwa odpowiedzialnego za powietrze w układzie paliwowym, ponieważ chciałbym go kupić przed rozebraniem a nie później szukać po sklepach skoro wymiana samego oringu rozwiązuje problem pęcherzyków powietrza bez ponoszenia kosztów zakupu nowego wkładu zbiornika paliwa



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: maciek805 » ndz lut 15, 2015 18:13

Dolaczam siedo pytanie bati1986,
A tak poza tym, to gdzie pisze te oznaczenie pompy ? W ksiazce serwisowej to jest ?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: ciachotdi » ndz lut 15, 2015 18:31

bati1986 pisze: ponieważ chciałbym go kupić przed rozebraniem a nie później szukać po sklepach skoro wymiana samego oringu rozwiązuje problem pęcherzyków powietrza
maciek805 pisze:Dolaczam siedo pytanie bati1986,
proponuję rozebrać zobaczyć może sam smok jest zabrudzony glutami , ewentualnie uszczelkę odwrócić drugą stroną nieraz może pomóc na pewno nie zaszkodzi. :bajer:


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Powietrze w układzie paliwowym- tylko MK IV TDI lata 97-02

Post autor: maciek805 » ndz lut 15, 2015 18:40

Dzieki za odpowiedz, smok na pewno warto przeczyscic, ale jesli chodzi o ta uszczelke to dostane ja w ogole ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości