Strasznie ubywa cieczy chlodzacej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Strasznie ubywa cieczy chlodzacej

Post autor: wojtekma » wt lip 21, 2009 12:42

Mam problem z nadmiernym ubytkiem cieczy chlodzacej... od 3 tygodni po przejechaniu jakiegos odcinka gdy gasze silnik od razu strasznie ubywa cieczy ze zbiorniczka wyrownawczego-golym okiem widac jak w ciagu kilku sekund poziom spada z max na duzo ponizej min, nastepnie gdy odpalam nic sie nie zmienia (nie podnosi sie poziom) tylko zapala mi sie lampka ze jest maly poziom plynu. Od 3 tygodni dolewam tylko wody demineralizowanej, temp silnika nie przekracza 90 st(raz podskoczyla na 110 ale to przy upale na dworze no i troche mu dociskalem-po chwili jak zaczalem wolniej jechac temp spadla). Bylem na kanalae 2 razy i nie moglem znalezc nigdzie wycieku, u mechanika powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej uszczelka pod glowica ale moim zdaniem chca na mnie zarobic... pod dywanikami sucho, korek od oleju czysty, w zbiorniczku nie ma plam oleju, spaliny normalne(nie kopci na niebiesko), poziom oleju sie nie podniosl. jest jakis sposob zeby stwierdzic ze to napewno uszczelka? Macie jeszcze jakies inne sugestie co to moze byc? Auto vw golf 1.9 tdi 110 rozrzad robiony zima +pompa wody



Awatar użytkownika
damianp
Bora Power
Bora Power
Posty: 120
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: damianp » wt lip 21, 2009 13:16

Kolego skoro mechanik mówi że to uszczelka to sprawdzaj dokładnie pozim oleju na bagnecie.
Powiem Ci tak mialem podobny problem w VW BORA 2.3V5 nie było za bardzo widac gdzie ucieka płyn , właściwie nic nie kapało pod samochodem a tez ubywal. W związku z tym iz mój brat jest mechnikiem i prowadzi własny warsztat, moglismy troszke posprawdzac co i jak bez narazanie mnie na koszty. Pierwsza diagnoza padał na krućce łączące przewody jednak okzało sie po rozebraniu i złożeniu ze to nie to później wydawalo sie iz jest to uszczelka pod obudowa termostatu po wyjeciu okazało sie iz niestety pekła w kliku miejscach obudowa termostatu a ze płyn spływał na blok to praktycznie nie było widac gdzie bo odparowywało lub gdzies powoli sie ulatniało.
Dlatego polecam sprawdzic ten element, czytałem na forum juz kilka takich przypadków z pęknięto obudową.


Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lip 21, 2009 13:37

wojtekma pisze:spaliny normalne(nie kopci na niebiesko)
od płynu są raczej białe, niebieskie są od oleju
wojtekma pisze:jest jakis sposob zeby stwierdzic ze to napewno uszczelka?
Możesz odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym i zobaczyć czy płyn nie bulgocze po dodaniu gazu. Często są problemy z ogrzewaniem przy uszkodzonej uszczelce. Kopcenie z wydechu. Twardość węży od chłodnicy...jest kilka objawów pękniętej uszczelki. Jeszcze może być płyn w oleju lub olej w płynie...



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt lip 21, 2009 15:14

Jakby wina leżała w uszczelce to raczej nie trzymałby prawidłowej temperatury, twardniałyby węże. Mysle że masz gdzieś wyciek tylko musisz dokładnie poszukać

Odpal go na postoju jak będzie trzymał prawidłowo temperature to myślę że usterke uszczelki można wykluczyć



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » wt lip 21, 2009 15:35

Sprawdz oringi na kolankach od nagrzewnicy - od strony silnika na grodzi. U mnie jeden przepuszczal jeden - prawie 3 miesiace szukalem zanim znalazlem. Znajomy co ma Passata tez mial to samo.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt lip 21, 2009 15:36

Jeżeli ubywa ci płynu w "zastraszającym tempie" auto nie kopci na biało a oleju nie przybywa to to napewno nie jest uszczelka. Szukaj na wężach i przy chłodnicy.

Jeżeli jednak byłaby to uszczelka to lepiej się śpiesz przy takich ubytkach pierścienie długo nie wytrzymają i nie tylko na uszczelce się skończy.
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 15:38 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » wt lip 21, 2009 15:52

kolego kup nowy korek od zbiorniczka a na początek w momencie gaszenia auta zatknij jego dziurkę i obserwuj co się stanie

lub odkręć korek podczas nagrzanego silnika wtedy powinno być słychać syczenie

jeśli tego niema to znaczy ze niema ciśnienia a powinno być i z tąd te wachania stanu


a jeśli by ci taka ilość płynu lała się do silnika to by ci normalne tłumikiem kapał lub kopcił na biało lub by ci wygięło korby po takiej ilości płynu na denku tłoka

a pompa nie puszcza czasami
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 15:55 przez dziabi3, łącznie zmieniany 2 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości