Strasznie ubywa cieczy chlodzacej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Strasznie ubywa cieczy chlodzacej
Mam problem z nadmiernym ubytkiem cieczy chlodzacej... od 3 tygodni po przejechaniu jakiegos odcinka gdy gasze silnik od razu strasznie ubywa cieczy ze zbiorniczka wyrownawczego-golym okiem widac jak w ciagu kilku sekund poziom spada z max na duzo ponizej min, nastepnie gdy odpalam nic sie nie zmienia (nie podnosi sie poziom) tylko zapala mi sie lampka ze jest maly poziom plynu. Od 3 tygodni dolewam tylko wody demineralizowanej, temp silnika nie przekracza 90 st(raz podskoczyla na 110 ale to przy upale na dworze no i troche mu dociskalem-po chwili jak zaczalem wolniej jechac temp spadla). Bylem na kanalae 2 razy i nie moglem znalezc nigdzie wycieku, u mechanika powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej uszczelka pod glowica ale moim zdaniem chca na mnie zarobic... pod dywanikami sucho, korek od oleju czysty, w zbiorniczku nie ma plam oleju, spaliny normalne(nie kopci na niebiesko), poziom oleju sie nie podniosl. jest jakis sposob zeby stwierdzic ze to napewno uszczelka? Macie jeszcze jakies inne sugestie co to moze byc? Auto vw golf 1.9 tdi 110 rozrzad robiony zima +pompa wody
- damianp
- Bora Power
- Posty: 120
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 08:48
- Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
- Kontakt:
Kolego skoro mechanik mówi że to uszczelka to sprawdzaj dokładnie pozim oleju na bagnecie.
Powiem Ci tak mialem podobny problem w VW BORA 2.3V5 nie było za bardzo widac gdzie ucieka płyn , właściwie nic nie kapało pod samochodem a tez ubywal. W związku z tym iz mój brat jest mechnikiem i prowadzi własny warsztat, moglismy troszke posprawdzac co i jak bez narazanie mnie na koszty. Pierwsza diagnoza padał na krućce łączące przewody jednak okzało sie po rozebraniu i złożeniu ze to nie to później wydawalo sie iz jest to uszczelka pod obudowa termostatu po wyjeciu okazało sie iz niestety pekła w kliku miejscach obudowa termostatu a ze płyn spływał na blok to praktycznie nie było widac gdzie bo odparowywało lub gdzies powoli sie ulatniało.
Dlatego polecam sprawdzic ten element, czytałem na forum juz kilka takich przypadków z pęknięto obudową.
Powiem Ci tak mialem podobny problem w VW BORA 2.3V5 nie było za bardzo widac gdzie ucieka płyn , właściwie nic nie kapało pod samochodem a tez ubywal. W związku z tym iz mój brat jest mechnikiem i prowadzi własny warsztat, moglismy troszke posprawdzac co i jak bez narazanie mnie na koszty. Pierwsza diagnoza padał na krućce łączące przewody jednak okzało sie po rozebraniu i złożeniu ze to nie to później wydawalo sie iz jest to uszczelka pod obudowa termostatu po wyjeciu okazało sie iz niestety pekła w kliku miejscach obudowa termostatu a ze płyn spływał na blok to praktycznie nie było widac gdzie bo odparowywało lub gdzies powoli sie ulatniało.
Dlatego polecam sprawdzic ten element, czytałem na forum juz kilka takich przypadków z pęknięto obudową.
Mój Borowik V5 zapraszam=>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2693322#2693322
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
od płynu są raczej białe, niebieskie są od olejuwojtekma pisze:spaliny normalne(nie kopci na niebiesko)
Możesz odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym i zobaczyć czy płyn nie bulgocze po dodaniu gazu. Często są problemy z ogrzewaniem przy uszkodzonej uszczelce. Kopcenie z wydechu. Twardość węży od chłodnicy...jest kilka objawów pękniętej uszczelki. Jeszcze może być płyn w oleju lub olej w płynie...wojtekma pisze:jest jakis sposob zeby stwierdzic ze to napewno uszczelka?
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Jeżeli ubywa ci płynu w "zastraszającym tempie" auto nie kopci na biało a oleju nie przybywa to to napewno nie jest uszczelka. Szukaj na wężach i przy chłodnicy.
Jeżeli jednak byłaby to uszczelka to lepiej się śpiesz przy takich ubytkach pierścienie długo nie wytrzymają i nie tylko na uszczelce się skończy.
Jeżeli jednak byłaby to uszczelka to lepiej się śpiesz przy takich ubytkach pierścienie długo nie wytrzymają i nie tylko na uszczelce się skończy.
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 15:38 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego kup nowy korek od zbiorniczka a na początek w momencie gaszenia auta zatknij jego dziurkę i obserwuj co się stanie
lub odkręć korek podczas nagrzanego silnika wtedy powinno być słychać syczenie
jeśli tego niema to znaczy ze niema ciśnienia a powinno być i z tąd te wachania stanu
a jeśli by ci taka ilość płynu lała się do silnika to by ci normalne tłumikiem kapał lub kopcił na biało lub by ci wygięło korby po takiej ilości płynu na denku tłoka
a pompa nie puszcza czasami
lub odkręć korek podczas nagrzanego silnika wtedy powinno być słychać syczenie
jeśli tego niema to znaczy ze niema ciśnienia a powinno być i z tąd te wachania stanu
a jeśli by ci taka ilość płynu lała się do silnika to by ci normalne tłumikiem kapał lub kopcił na biało lub by ci wygięło korby po takiej ilości płynu na denku tłoka
a pompa nie puszcza czasami
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 15:55 przez dziabi3, łącznie zmieniany 2 razy.
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości