[Golf MK 3] mineralny czy polsyntentyk?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomecki

[Golf MK 3] mineralny czy polsyntentyk?

Post autor: tomecki » śr gru 29, 2004 14:23

Witam! Zastanawiam sie wlasnie nad wymiana oleju w moim aucie,co byscie proponowali do Golfa 3 z 1993 roku 1.6 GL monowtrysk? Mineralny czy moze polsyntentyk? Autko ma niejasna przeszlosc i nie wiem jaki olej byl lany wczesniej..



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr gru 29, 2004 14:25

Jaki przebieg??



tomecki

Post autor: tomecki » śr gru 29, 2004 14:42

138 tysiaczkow



Mazzi

Post autor: Mazzi » śr gru 29, 2004 17:11

Wiadomo, ze przy wiekszych przebiegach stosuje sie mineralny. Slyszalem tez ze nawet nie tyle ze nie jest on gorszy od polsyntetyka co w przypadku starszych silnikow jest lepsze :) gwarantuje lepsze wlasnosci, mniejsze wycieki itd... :) 138tys to bym lał mineralny:>



tomecki

Post autor: tomecki » śr gru 29, 2004 18:16

To fakt,tez tak slyszalem..ze nie wyplukuje nagaru i innych syfow ktore moga pozapychac przewody. Dzieki za info! :D



Awatar użytkownika
SEBASTIANVW
WOLFSBURG EDITION
WOLFSBURG EDITION
Posty: 50
Rejestracja: pt sie 27, 2004 19:14
Lokalizacja: NOWE

Post autor: SEBASTIANVW » śr gru 29, 2004 19:32

Wlej mineralny to na 100 % nie bedzie go ubywalo w czasie eksploatacji


SEB VW KLUB POLSKA

Awatar użytkownika
VAUER6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 19:53
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: VAUER6 » śr gru 29, 2004 22:24

Jezeli ten silnik posiada hydrauliczne regulacje luzow zaworowych to proponuje polsyntetyk.
Ja u siebie do 250 tys km lalem syntetyk,teraz polsyntetyk,i jest git.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr gru 29, 2004 22:32

Lej półsyntetyk. Twój przebieg wcale nie jest duży. Ja mam 1.8 z 89 roku i leje do niego półsyntetyk MOTUL. Co prawda jest to drogi olej ale jego jakość jest rewelacyjna.



tomecki

Post autor: tomecki » czw gru 30, 2004 00:21

Pojawily sie rozne opinie wiec mam naprawde trudny orzech do zgryzienia. Silnik ma popychacze hydrauliczne tyle wiem chyba jest samoregulacja luzow zaworowych. Nie wiem co teraz nie wiem..hmmmm.. ;)



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » czw gru 30, 2004 00:25

Mazzi pisze:Wiadomo, ze przy wiekszych przebiegach stosuje sie mineralny. Slyszalem tez ze nawet nie tyle ze nie jest on gorszy od polsyntetyka co w przypadku starszych silnikow jest lepsze :) gwarantuje lepsze wlasnosci, mniejsze wycieki itd... :) 138tys to bym lał mineralny:>
140 tyś to żaden przebieg, moje autko miało 300 tyś i lałem półsyntetyka i nic się nie działo. Teraz w następnym autko ma 150 tyś i też półsyntetyk i nic się nie dzieje. Oba autka miały LPG.

tomecki lej półsyntetyka tylko markowego, np. MOBIL, Castrol lub innego, tylko uważaj na Castrola Magnateca bo jak już raz go zalejesz to już będziesz musiał go lać do końca, bo Castrol jest niemieszalny z innymi olejami.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

baton

Post autor: baton » czw gru 30, 2004 01:46

dlaczego jest nie mieszalny? nie kumam coś sie dzieje jak sie zmieni oleum na inne?



tomecki

Post autor: tomecki » czw gru 30, 2004 01:56

Dzieki za rady,dwa ostatnie posty definitywnie mnie juz przekonaly do polsyntentyka :D



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw gru 30, 2004 13:32

Mazzi pisze:138tys to bym lał mineralny:>
Witam. Moj MK3 do 197kkm mial lany caly czas syntetyk. Potem zalalem go polsyntetykiem Mobil 1 10W/40 Zrobilem od wymiany 6kkm i zadnych ubytkow nie widac. Przy takim przebiegu (udokumentowanym) lalbym polsyntetyk.

Pozdro
Gitner



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » czw gru 30, 2004 14:04

ja jezdze jeszcze na syntetyku a przebieg ok 135tys i to w 16V :cfaniak:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości