mk3 1.9 TD problem z obrotami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wiec teoretycznie gdy zdejme mu rure miedzy dolotem a turbina powinien nie kopcic i nie rozbiegac sie sam od siebie? swoja droga nurtuje mnie to jak moze sie tak rozbiec,przeciez turbina chocby niewiem jak lala to nie wlej w ten silnk na tyle zeby takich obrotow dostal,tak mi sie wydaje,nie moge znalezc zadnego linka odnosnie tego rozbiegania sie silnika
-
arwam
hudini1,
turbo które cieknie może lać potężne ilości oleju do silnika.
zrzuć kolanko z dolotu gumowe i wtedy zobacz.
choć dziwne jest że możesz gasić z kluczyka jak zaczyna nabierać obrotów.
jeśli ze zrzuconym kolankiem będzie to samo to trzeba odkręcić kolektor dolotowy i zobaczyć czy nie ma nadmiernej ilości oleju na zaworach i ewentualnie zmienić uszczelniacze zaworowe.
jeśli te dwie rzeczy nie pomogą to będzie wina układy paliwowego być może wtryskiwaczy ale też i na moje oko za dużego wydatku resztkowego
turbo które cieknie może lać potężne ilości oleju do silnika.
zrzuć kolanko z dolotu gumowe i wtedy zobacz.
choć dziwne jest że możesz gasić z kluczyka jak zaczyna nabierać obrotów.
jeśli ze zrzuconym kolankiem będzie to samo to trzeba odkręcić kolektor dolotowy i zobaczyć czy nie ma nadmiernej ilości oleju na zaworach i ewentualnie zmienić uszczelniacze zaworowe.
jeśli te dwie rzeczy nie pomogą to będzie wina układy paliwowego być może wtryskiwaczy ale też i na moje oko za dużego wydatku resztkowego
zdejmij rurę zobacz co będzie w środku, a przed odpaleniem silnika zobacz ile jest w nim oleju bo jeżeli wciągnęło już wszystko to możesz sobie zrobić kuku i zatrzeć;p i uważaj żeby Ci nie zassało do silnika za dużo syfu jak go tak odpalisz, pamiętaj że wtedy idzie bez filtra powietrza;]
seks, drugs, rock'n'roll!
na bagnecie bylo minimum,sprawdzalem bo jak zapalam i za krotko trzymie to nie odpali i cos zapiszczy ale to chyba rozrusznik,sprawdze te turbine i napisze co wyszlo,dziwi mnie tylko ze taki moze miec to wplyw ten olej zaciagany z turbiny,przeciez jak czasami odpala sie diesla na samostarcie ktory jest bardziej latwo palny to silnik nie wkreca sie tak wysoko na obroty tylko stuka,ale pewnie jestem w bledzie a wy macie racje,napisze wieczorem co dalo odkrecenie dolotu z turbiny
- Michał_1977
- _

- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Bo się bardzo szybko spala i nie wkręci silnika tak wysoko.Musiałbyś psikać non stop,to wtedy miałbyś efekt rodem z Holywoodczasami odpala sie diesla na samostarcie ktory jest bardziej latwo palny to silnik nie wkreca sie tak wysoko
[ Dodano: 19 Lip 2009 16:25 ]
Tylko nie stój na wprost turbiny,bo możesz nabawić się czarnej ospy,tak jak ja niedawnohudini1 pisze:napisze wieczorem co dalo odkrecenie dolotu z turbiny
Zapodaj fotki tej turbiny jak możesz
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 16:27 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
witam ponownie,tak wiec koledzy mieliscie racje,po zdjeciu przewodu z turbiny stwierdzilem ze wszystko jest zarzygane olejem,z kolektora az kapalo,turbina to k-14 i mam pytanko,czy moge to zastapic k-03 z audi b4 1.9 td czy to nie podejdzie,jak nien to co mam zrobic,zregenerowac stara,kupic uzywke taka sama zy wrzucic cos zupelnie innego?Ide ja targac z auta,czekam na porade,aha jeszcze jedno,gdzie moge dostac to uszczelnienie na boost pina zeby ta ropa nie lala z pompy,pozdr.
- Michał_1977
- _

- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Możesz ją zastąpić K-03,ale ja bym tego nie robił.Lepiej załóż taką jak miałeś K-14 lub K-24,ale K-24 jest większa i będziesz miał większego laga tzn.konkretne dmuchnięcie nastąpi nie jak teraz przy 2500rpm,ale trochę później czyli ok.3400rpm,no ale jak dmuchnie,to solidnie
Jeżeli nie myślisz robić żadnych modów przy silniku,to załóż K-14,bo do zwykłej jazdy codziennej,to lepszego nie widzę,ot takie moje zdanie
Jeżeli nie myślisz robić żadnych modów przy silniku,to załóż K-14,bo do zwykłej jazdy codziennej,to lepszego nie widzę,ot takie moje zdanie
-
arwam
Michaś_1977 pisze:Możesz ją zastąpić K-03,ale ja bym tego nie robił.Lepiej załóż taką jak miałeś K-14 lub K-24,ale K-24 jest większa i będziesz miał większego laga tzn.konkretne dmuchnięcie nastąpi nie jak teraz przy 2500rpm,ale trochę później czyli ok.3400rpm,no ale jak dmuchnie,to solidnie![]()
Jeżeli nie myślisz robić żadnych modów przy silniku,to załóż K-14,bo do zwykłej jazdy codziennej,to lepszego nie widzę,ot takie moje zdanie
przy AAZ'cie K24 czy T3v będzie trochę wcześniej pompować.
na K14 AAZ wstaje przy około 2200-2400rpm na seryjnych nastawach pompy wtryskowej a na K24 ewentualnie T3 przy około 2200rpm przy pompie 11mm ale ze sporą ilością dymu zanim turbo się wkręci, na sreyjnych nastawach pompy wtryskowej K24 w AAZ wstanie dosć późno bo przy około 2800-3200rpm
wrocilem teraz z garazu,turbina w rozsypce,miala luz jak jasna cholera,k03 nie da rady zalozyc bo jest inne mocowanie,przynajmniej ja nie potrafie,a jakie mocowanie ma k24,takie samo jak k14?
[ Dodano: 20 Lip 2009 23:36 ]
jeszcze jedno,gdzie moge dostac ten oring,uszczelnienie boost pina zeby nie lalo z tej pompy
[ Dodano: 20 Lip 2009 23:36 ]
jeszcze jedno,gdzie moge dostac ten oring,uszczelnienie boost pina zeby nie lalo z tej pompy
-
arwam
- Michał_1977
- _

- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
-
arwam
w dieslach takich rzeczy sie nie robi ze względu na gorszą dokładność filtrowania co znacznie przyspiesza zużycie łopatek turbiny.hudini1 pisze:a mozna ta rure zastapic np filtrem stozkowym czy w dieslach takich rzeczy sie nie robi?
jakbyś chciał to mam taki przewód na stanie.
jakby co to na PW uderzaj
- Michał_1977
- _

- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Doraźnie możesz zrobić tak jak ja kiedyś,czyli na tą rurę od K-14 nałożyłem kawałek rury gumowej #60 i zacisnąłem opaskami.
Na dłuższą metę to raczej odpada,bo rura od K-14 ma mniejszy przekrój wewnętrzny i K-24 może mieć problem z zaciągnięciem powietrza.Wydaje mi się,że na początek,dopóki nie znajdziesz odpowiedniej,możesz tak jeździć.
A swoją drogą,to tak jak napisałem wyżej,jeżeli nie planujesz modów silnika to załóż K-14,wtedy auto szybciej dostaje "KOPA"
Na dłuższą metę to raczej odpada,bo rura od K-14 ma mniejszy przekrój wewnętrzny i K-24 może mieć problem z zaciągnięciem powietrza.Wydaje mi się,że na początek,dopóki nie znajdziesz odpowiedniej,możesz tak jeździć.
A swoją drogą,to tak jak napisałem wyżej,jeżeli nie planujesz modów silnika to załóż K-14,wtedy auto szybciej dostaje "KOPA"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


