[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Nie chciałem zakładać już nowego tematu bo o tej odmie można dużo znaleźć, mnie natomiast zastanawia czy wyjęcie tej puszeczki co jest w odmie (separator oleju czy cos takiego) ma wpływ na pracę silnika? Bo ja u siebie mam wyciągnięte to coś...
I jeszcze jedno pytanko... Czy wymontowanie tych rureczek i wstawienie jednej prostej od rury dolotowej do skrzyni korbowej nie dało by lepszego efektu?
Proszę o opinię....
I jeszcze jedno pytanko... Czy wymontowanie tych rureczek i wstawienie jednej prostej od rury dolotowej do skrzyni korbowej nie dało by lepszego efektu?
Proszę o opinię....
daroo00
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Panowie sprawa odmy nie dotyczy tylko okresu zimowego!.
A więc tak: w zimie było wiadomo,niedogrzany silnik i tak dalej, ale dlaczego w lecie tez mam majonez w odmie??????,czy znajdzie się ktoś kto mi to wytłumaczy?.
Najpierw podaje moje spostrzeżenia. Mam silnik 1.3 NZ z gazem 2 generacja.Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą,planowaniu,wymianie uszczelniaczy zaworowych, naprawie odmy (bo miała dziurę przez co łapał lewe powietrze i obroty falowały).W zimie był majonez no że niby krótkie dystanse robię ok 8km do pracy w jedna stronę),ale w lecie skąd ten majonez?A wiec doszedłem do wniosku ze pomimo dobrej kompresji (ok 13 bar) mam zarąbiste przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej, następnie jadąc na gazie wiadomo wytwarza się woda i ta woda zamiast "kapać z wydechu" dostaje się do oleju i z tego robi się syf w odmie.
Czyli nie jest do końca skuteczne porządne nagrzanie silnika (w zimie i w lecie) aby nie powstawał majonez,po prostu pierścienie przepuszczają wodę do skrzyni korbowej. Stwierdziłem po obserwacjach że z mojej rury wydechowej nie kapie woda jak to w innych autach na gaz.No bo skąd ma się tam wziąć woda jak ona cała idzie do oleju.(w gorącym oleju od razu z tej wody robi się syf który trafia do odmy i zatyka ją po prostu.
Ciekawe jakby faktycznie usunąć ten separator i odstojnik i wstawić tam wąż olejoodporny.albo chociaż sam separator najpierw usunąć.Kto się odważy pierwszy??Panowie którzy maja poprzerabiane odmy i nie mają problemu z tym syfem w odmie proszeni są o napisanie jak taka przeróbka wygląda na pewno niejeden odwdzięczy się za to.
Najpierw podaje moje spostrzeżenia. Mam silnik 1.3 NZ z gazem 2 generacja.Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą,planowaniu,wymianie uszczelniaczy zaworowych, naprawie odmy (bo miała dziurę przez co łapał lewe powietrze i obroty falowały).W zimie był majonez no że niby krótkie dystanse robię ok 8km do pracy w jedna stronę),ale w lecie skąd ten majonez?A wiec doszedłem do wniosku ze pomimo dobrej kompresji (ok 13 bar) mam zarąbiste przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej, następnie jadąc na gazie wiadomo wytwarza się woda i ta woda zamiast "kapać z wydechu" dostaje się do oleju i z tego robi się syf w odmie.
Czyli nie jest do końca skuteczne porządne nagrzanie silnika (w zimie i w lecie) aby nie powstawał majonez,po prostu pierścienie przepuszczają wodę do skrzyni korbowej. Stwierdziłem po obserwacjach że z mojej rury wydechowej nie kapie woda jak to w innych autach na gaz.No bo skąd ma się tam wziąć woda jak ona cała idzie do oleju.(w gorącym oleju od razu z tej wody robi się syf który trafia do odmy i zatyka ją po prostu.
Ciekawe jakby faktycznie usunąć ten separator i odstojnik i wstawić tam wąż olejoodporny.albo chociaż sam separator najpierw usunąć.Kto się odważy pierwszy??Panowie którzy maja poprzerabiane odmy i nie mają problemu z tym syfem w odmie proszeni są o napisanie jak taka przeróbka wygląda na pewno niejeden odwdzięczy się za to.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 21:01 przez Robert Pala, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz sty 11, 2009 14:37
- Lokalizacja: Kraków
regulator ciśnienia oleju
Mam pytanie,chodzi mi o regulator ciśnienia oleju.O nr 9 na rysunku (ten grzybek).
Wyjąłem go dziś i próbowałem dmuchać w niego z jednej i z drugiej strony. Powietrze swobodnie przelatuje. Tak ma być??? czy membrama powinna stawiać opór?
Wyjąłem go dziś i próbowałem dmuchać w niego z jednej i z drugiej strony. Powietrze swobodnie przelatuje. Tak ma być??? czy membrama powinna stawiać opór?
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Jest tak posiadam golfika 4 lata i od zakupu ten trójnik był cały rozwalony a ten separatoz był zatkany by nie pobierał lewego powietrza tak zrobili w niemczech bo z tamtond go kupiłem no i pewnej zimy wywaliło olej przez bagnet norma no i zaczołem łatac itp ale co jakis czas wywalało olej a wienc wszystko wywaliłem wąz pociągnołem od gruch do góry aby co jakis czas sprawdzic czy odma nie jest zatkana a opary idą w swiat a auto jedzie do przodu
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
zbiku, a możesz narysować tak mniej więcej jak to masz zrobione i wrzuć na forum albo na mojego maila : rp5035@o2.pl będę wdzięczny bo czas się zabrać za ta odmę przed przymrozkami...
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 20:04 przez Robert Pala, łącznie zmieniany 2 razy.
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
dogu18, ja włożyłem zwykły do wody(jak reperowałem odmę), bo nie moglem dostać olejoodpornego.a takie filterki to już gdzieś widziałem na forum na zdjęciu ktoś miał założone.
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 21:33 przez Robert Pala, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brejna
- Użytkownik
- Posty: 470
- Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:10
- Lokalizacja: Łobez zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam!
panowie dzisiaj rozmontowałem odme do czyszczenia i mam mały dylemat,mam podejrzenia ze miałem odwotnie zamontowany element nr 9- regulator ciśnienia oleju
na fotkach jest inaczej niz u mnie w aucie!
pytanie:
które wyjscie dzo czego,które do dolotu z filtra a które do odmy
wyjscie A..........???
wyjscie B.............??
u mnie wyjscie A szło do dolotu a B do odmy
panowie dzisiaj rozmontowałem odme do czyszczenia i mam mały dylemat,mam podejrzenia ze miałem odwotnie zamontowany element nr 9- regulator ciśnienia oleju
na fotkach jest inaczej niz u mnie w aucie!
pytanie:
które wyjscie dzo czego,które do dolotu z filtra a które do odmy
wyjscie A..........???
wyjscie B.............??
u mnie wyjscie A szło do dolotu a B do odmy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 20:04 przez Brejna, łącznie zmieniany 2 razy.
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
otóż miałeś odwrotnie
B do dolotu a A do odmy.Tak jest u mnie i według mnie tak ma być.
Panowie dziś znów czyściłem odme (po 2 miesiącach) i znów majonez w tym grzybku a w tej dużej gruszce normalnie chlupała woda wiec ja wytrzepałem.jak tylko kupie kolanko i węża to wywalam wszystko(elementy nr 5 i 9), zostawię same węże ,zobaczymy co się stanie... może przepustnica nie zardzewieje
Panowie dziś znów czyściłem odme (po 2 miesiącach) i znów majonez w tym grzybku a w tej dużej gruszce normalnie chlupała woda wiec ja wytrzepałem.jak tylko kupie kolanko i węża to wywalam wszystko(elementy nr 5 i 9), zostawię same węże ,zobaczymy co się stanie... może przepustnica nie zardzewieje
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 20:20 przez Robert Pala, łącznie zmieniany 4 razy.
Panowie mam pytanko odnośnie odmy. Mianowicie czy można wyprowadzić odmę bezpośrednio w atmosferę wężem i niech się syf zbiera do puszki, na pokrywę zaworów założyć filterek a rurę dolotową zatkać ?
Odma w dziewczyny NZ jest chyba nie kompletna, ponadto w opłakanym stanie. Są jakieś przeciwwskazania metody jaką odpisałem ?
Poniżej zmodyfikowany rysunek kolegi:
Odma w dziewczyny NZ jest chyba nie kompletna, ponadto w opłakanym stanie. Są jakieś przeciwwskazania metody jaką odpisałem ?
Poniżej zmodyfikowany rysunek kolegi:
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Ja wywaliłem ta puszkę fi 80mm tzw odstojnik i tydzień już tak jeżdżę i nic się nie dzieje.Zbierała się tam woda(w lecie).Taka modyfikacja jak puszczanie do atmosfery jest podobno niedozwolona pod względem przepisów, ale ludzie przerabiają odmy bo jak już silnik zużyty to trzeba kombinować, bo w nowych silnikach nikt się tym nie przejmuje.po prostu trzeba przerobić i podzielić się z innymi bo wielu kierowcom golfików z silnikami NZ i nie tylko wywala olej w zimie.Wiec do dzieła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości