Chłodnica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
allelujaTomasz Żaguń pisze:Ten nieszczęsny wężyk to jest wężyk przelewowy i do dopowietrzania chłodnicy.jak misiek10111 napisał to im wyższe ciśnienie w układzie tym wyższa temperatura wrzenia a wrzenie płynu jest zawsze przyczyną wywalania płynu z układu do czego niepowinien dopuszczać termostat, pompa wody i korek w zbiorniczku .jak te urządzenia działają dobrze to zawsze będzie ok (oczywiście pomijamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i wiele innych) Także panowie ten korek w zbiorniczku jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie najlepszego dla silnika.Mam rację ? Myślę że tak.Debata była ostra i każdy ma swoje racje ale czasami trzeba sie zastanowić nad wypowiedziami innych a nuż kolega ma rację i sie czasami zgodzić no i konsultować ale bez nerwów i złości Pozdrawiam
...
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
W moim golfie podobny efekt miałem, podnosił mi się płyn chłodniczy. Innym ciekawą rzeczą że jak po załączeniu silnika , bez różnicy zimny czy ciepły, po przykryciu dłonią otworu na zbiorniczku czuć było ciśnienie. Potem to nawet przez korek wyciskało. W sumie wyszło na głowicę, planowanie trzeba było zrobić, dziś odebrałem po remoncie. Płynu nie wyciska przy otwartym korku, czy ciepły czy zimny.
[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 14:44 ]
Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj .
[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 14:44 ]
Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj .
zawsze zaczynamy diagnozę od najtańszych rzeczyWawro pisze:Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj
...
Ostatnio miałem problem z niedogrzanym silnikiem i jakos po naprawie odpowietrzenia z chłodnicy zaczął mi się silniczek nagrzewać do temp. 90 stopni i nic nie spada, czyli wygląda na to że sprawny obieg też jest odpowiedzialny za dogrzanie silnika, trochę to dziwne i nie zrozumiałe dla mnie, ale prawdziwe
Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania prosze o pomoc
skoro Ci płynu ubywa i nie widać(tak przypuszczam) wielkich wycieków na ukł. chł. to jest jedno podejrzenie spalasz płyn w silniku(poprzeż uszczelkę dostaje się do silnika- za wysokie ciś. płynu i przeciska do wew. silnika), co do wentylatora to nie powinien sie on załączać przy zimnym wężu dolnym(czujnik znajduje się w dole chłodnicy), a z czego wnioskujesz że Ci się silnik przegżewa?polo007 pisze:Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania prosze o pomoc
...
to jest to ze uszczelka byla wymieniana + kapitalny remont głowicy razem ze sprawdzeniem szczelnosci a wnioskuje to po tym ze temp mam na 110 i waz gorny jest goracy nio i to cis plynu sam juz nie wiem co to moze byc w piatek jade do goscia ktory wie ponoc co to jes ale ja juz stracilem wiare poprostu nie mam pojecia wymieniony termostat czujnik temp i chł. uszczelka pod glowica uszczelniacze uszczelki pod kolektory i nic usterka dalej jest
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Bardzo możliwe, w moim silniku, dwa lata po remoncie generalnym głowicy, dupneło w okolicy jednego cylindra, rozwarstwiło uszczelkę, i do planowania. Pozatym tym jednym miejscem głowica idealna, spawy robione dwa lata temu nie wykazywały śladów zniszczenia. Mechanik stwierdził że chyba jakiś patałach skręceał, bo jak demontował głowicę, to każdą śrubę z różną siłą odkręcał.
I did it all for the nookie ... :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 290 gości