klimatyzacja- czy warto naprawiac?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
klimatyzacja- czy warto naprawiac?
witam. kupiłem w listopadzie auto i klima miała działać, tylko sie odczyn skończył, bylem ostatnio na sprawdzeniu szczelności klimy, i wyszło ze jednak co nie tak jest i dziurawy skraplacz, kupiłem nowy i wymieniłem, podjechałem na stacje żeby sprawdzili ponownie,no ale teraz z racji pogody trzeba się zapisywać wcześniej. gadałem chwile z pracownikiem no i mi mówił ze niby z jego doświadczenia jak układ jest przez dłuższy okres nieszczelny to występuje korozja i jakieś tam związki ze się całość rozszczelniła i są ogromne koszty naprawy.
no i teraz nie wiem co zrobić, za parę dni mam przyjechać na niby nabicie i sprawdzenie, no ale nie wiem czy chce jak mi koleś takie coś z góry powiedział.
---myślicie ze było jakaś realna prawda w tym co mówił?
włożyłem juz w skraplacz i osuszacz 400 zł więc chciałbym już to zrobić na gotowa, ale z drugiej strony jak koszty będą zbyt duże to nie chce wydawać już na to ani grosza.
----może ktoś z Was ma jakiś zaufany serwis ze śląska? albo w takim pracuje?
no i teraz nie wiem co zrobić, za parę dni mam przyjechać na niby nabicie i sprawdzenie, no ale nie wiem czy chce jak mi koleś takie coś z góry powiedział.
---myślicie ze było jakaś realna prawda w tym co mówił?
włożyłem juz w skraplacz i osuszacz 400 zł więc chciałbym już to zrobić na gotowa, ale z drugiej strony jak koszty będą zbyt duże to nie chce wydawać już na to ani grosza.
----może ktoś z Was ma jakiś zaufany serwis ze śląska? albo w takim pracuje?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
sprawdź szczelność
jak będzie ok to nabij
musiałbyś mieć dziurę dużą zęby tam się zakradła wilgoć
silnik to ogrzewa i raczej musiała by być z 2 lata niesprawna klima zęby się pochrzaniło
a dodatkowe nieszczelności z powodu korozji
chyba ze pływasz w oceanie
słuchaj jakby ta korozja tak sie wbijała w układ to ludzie by wo gule nie kupowali zestawów klimy ze szrotu czy nowych części z sklepu
ewentualnie pompę morze szlak strzelić jak się zastała
ale kumplowi w rowerze padała pompa to kupił krótszy pasek i jeździł tak rok i kupił sprężarkę i wsio gra
jak będzie ok to nabij
musiałbyś mieć dziurę dużą zęby tam się zakradła wilgoć
silnik to ogrzewa i raczej musiała by być z 2 lata niesprawna klima zęby się pochrzaniło
a dodatkowe nieszczelności z powodu korozji
chyba ze pływasz w oceanie
słuchaj jakby ta korozja tak sie wbijała w układ to ludzie by wo gule nie kupowali zestawów klimy ze szrotu czy nowych części z sklepu
ewentualnie pompę morze szlak strzelić jak się zastała
ale kumplowi w rowerze padała pompa to kupił krótszy pasek i jeździł tak rok i kupił sprężarkę i wsio gra
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
byla sprawdzana i wyszlo ze chodnica do wymiany, czy podczas sprawdzania kiedy wyszko ze chlodnica dziurawa powinno tez byc widac inna wady i nieszczelnosci?dziabi3 pisze:sprawdź szczelność
tego nie wiem ile byla, poprzedni wlasciciel oklamal mowiac ze wszystko w porzadku tylko trzeba nabic... wiec teraz nie jestem niczego pewnien.dziabi3 pisze:być z 2 lata niesprawna klima zęby się pochrzaniło
czyli poprtostu sprezarka, kompresor? to masz na mysli?dziabi3 pisze:ewentualnie pompę morze szlak strzelić jak się zastała
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Jeżeli zamierzasz tym autem jeszcze pojeździć to na pewno warto. Niestety zabawki do klimy nie są tanie! Może się okazać, że jeszcze będziesz musiał zainwestować. Z drugiej strony ceny części maleją, a ich dostępność jest łatwiejsza. Ale jak już kupiłeś chłodnicę to teraz po zmontowaniu całości niech Ci sprawdzą szczelność i jeśli będzie ok to nabijaj. Potem trzeba sprawdzić ciśnienia i wydajność (pomiar temp. nawiewu). Najlepiej niech Ci wpuszczą barwnik UV do układu i pojeździj z nim z tydzień, a potem jedź na kontrolę szczelności (będzie widać jeśli gdzieś ucieka, bo tak na szybko sprawdzenie azotem nie daje 100% pewności). Ja też miałem długo układ nieużywany i nieszczelny, a potem problemy i niemałe koszty - tylko wcale nie przez to, że był długo nieszczelny. Teraz ma się tej klimie w końcu na życie Ale to dłuuuga i zamotana historia...
To zależy od ewentualnych uszkodzeń. Najgorsza jest sprężarka - serce klimy. Jej wymiana to koszt od 250-300 taka z Allegro (i możesz kupić taką jak masz zepsutą), jakieś 700-800 regenerowana z gwarancją z firmy, która się zajmuje regeneracją. A koszt nowej to lepiej nie mówić... Z droższych rzeczy to chłodnica też kosztuje parę stówek, zresztą kupowałeś to wiesz.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Skoro wymieniłeś już skraplacz, osuszacz i chłodnice,
to Ci zostały tylko trzy przewody, oringi i sprężarka do ew. wymiany
Co do korozji układu "bo klima była rozszczelniona" to bzdura, może i jak taki układ otwarty przeleży zime i lato na podwórku to skoroduje wewnątrz, ale jak był tylko nieszczelny i na samochodzie to nie ma opcji.
Zresztą elementy najbardziej narażone już wymieniłeś więc nabijać z UV po tygodniu sprawdzić pewnie będzie dobrze.
Pozdrawiam.
to Ci zostały tylko trzy przewody, oringi i sprężarka do ew. wymiany
Co do korozji układu "bo klima była rozszczelniona" to bzdura, może i jak taki układ otwarty przeleży zime i lato na podwórku to skoroduje wewnątrz, ale jak był tylko nieszczelny i na samochodzie to nie ma opcji.
Zresztą elementy najbardziej narażone już wymieniłeś więc nabijać z UV po tygodniu sprawdzić pewnie będzie dobrze.
Pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
wiec nabita klima i dziala
350 zl placilem, za nabicie, odbrzybianie, podlaczenie osuszacza i dorobienie wezyka osuszacz- chlodnica...
mam teraz pytanie odnoscie klimy...
jak na postoju ją włącze czy pod maska powinien sie krecic wentylator? bo mam podejrzenia ze nie dziala, tzn nie kreci sie, mam auto juz dosc dluga, a ani razu nie slyszalem zeby sie wlaczyl, silinik co prawda trzyba non stop 90 st, ale chcialbym wiedziec jak to powinno wygladac z tym wentylatorem...
i drugie pytanie odnoscie guzika kolo AC. taka strzałka, do czego ona jest i czym sie rozni klima z wlaczonym tym drugim klawiszem, a czy bez? wiem ze jak go wlacze to rusza jakis wentylator czy cos takiego... pytanie moze i smieszne, ale na serio nie wiem
350 zl placilem, za nabicie, odbrzybianie, podlaczenie osuszacza i dorobienie wezyka osuszacz- chlodnica...
mam teraz pytanie odnoscie klimy...
jak na postoju ją włącze czy pod maska powinien sie krecic wentylator? bo mam podejrzenia ze nie dziala, tzn nie kreci sie, mam auto juz dosc dluga, a ani razu nie slyszalem zeby sie wlaczyl, silinik co prawda trzyba non stop 90 st, ale chcialbym wiedziec jak to powinno wygladac z tym wentylatorem...
i drugie pytanie odnoscie guzika kolo AC. taka strzałka, do czego ona jest i czym sie rozni klima z wlaczonym tym drugim klawiszem, a czy bez? wiem ze jak go wlacze to rusza jakis wentylator czy cos takiego... pytanie moze i smieszne, ale na serio nie wiem
pomar samemu idzie sprawdzic?lwlw pisze:sprawdzić ciśnienia i wydajność (pomiar temp. nawiewu)
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Superbrynol pisze:wiec nabita klima i dziala
To powiem Ci, że ne tak dużo, bo sporo zrobili. Mam nadzieję, że dobrze zrobili, a nie "po łebkach" jak to się mówi.brynol pisze:350 zl placilem, za nabicie, odbrzybianie, podlaczenie osuszacza i dorobienie wezyka osuszacz- chlodnica...
Tak, jak włączysz klimę ma chodzić pierwszy bieg wentylatora. Jego za bardzo nie słychać - więc macha w górę i po prostu zobacz czy się kręci tylko nie wkładaj rąk Bezklimy włącza się np. w korkach, a jak włączysz klimę to 1 bieg powinien cały czas chodzić, a czasem włączać się i drugi - zwłaszcza w dużym upale jak wolno jedziesz np. w mieście. Ja też myślałem, że u mnie wentylator nie pracuje aż kiedyś zostawiełem auto odpalone i czekałem aż się włączy - okazało się, że pierwszego biegu prawie nie słychać.brynol pisze:jak na postoju ją włącze czy pod maska powinien sie krecic wentylator? bo mam podejrzenia ze nie dziala, tzn nie kreci sie, mam auto juz dosc dluga, a ani razu nie slyszalem zeby sie wlaczyl
Tym klawiszem włączasz obieg zamknięty powietrza. Silniczek przestawia taką klapkę przy wentylatorze za schowkiem. Na zamkniętym klima chyba powinna mieć lepszą wydajność (nie musi schładzać gorącego powietrza z zewnątrz), ale za długo tak nie powinno być, bo maleje ilośc tlenu w aucie - zwłaszcza jak więcej ludzi.brynol pisze: i drugie pytanie odnoscie guzika kolo AC. taka strzałka, do czego ona jest i czym sie rozni klima z wlaczonym tym drugim klawiszem
Nie, to sprawdzają w serwisie jak nabiją układ. No chyba, że miałbyś choćby przenośne manometry to byś sprawdził, czemu nie.brynol pisze:pomar samemu idzie sprawdzic?lwlw pisze:sprawdzić ciśnienia i wydajność (pomiar temp. nawiewu)
[ Dodano: 22 Lip 2009 22:17 ]
A, ja pisałem o ciśnieniu na koniec poprzedniego postu. Jeśli chodzi o temperaturę to wystarczy jakiś elektroniczny termometr, włożyć czujkę w kratkę nawiewu i sprawdzić. Przyjmuje się, że 5-12 st. jest ok.
Sorry za przydługi tekst...
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 22:11 przez lwlw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
lwlw, dzis wlozylem czujke w nawiaw i wyszko 3.1 st, a to chyba malo mozliwe?
dzis na postoju wlaczylem klime, maska w gore a wentylatory w miejscu? da sie je jakos inaczej sprawdzic czy sprawne?
pewnie troche na szybko robili, bo ludzi masa, ale nie robili zadnego problemu ze brakuje wezyka, jak w poprzednich serwisach
[ Dodano: 22 Lip 2009 23:53 ]
choc teraz mysle, grzebalem w aucie i ok 20 min chodzil silnik z klima wlaczona, no i caly czas zimne powietrze lecialo, czyli jakby nie dziala wentylator, to by chyba lecialo letnie a nie jak u mnie lodowate?
dzis na postoju wlaczylem klime, maska w gore a wentylatory w miejscu? da sie je jakos inaczej sprawdzic czy sprawne?
http://www.auto-klima.pl/ w tym serwisie robilem...lwlw pisze:To powiem Ci, że ne tak dużo, bo sporo zrobili. Mam nadzieję, że dobrze zrobili, a nie "po łebkach" jak to się mówi.
pewnie troche na szybko robili, bo ludzi masa, ale nie robili zadnego problemu ze brakuje wezyka, jak w poprzednich serwisach
[ Dodano: 22 Lip 2009 23:53 ]
choc teraz mysle, grzebalem w aucie i ok 20 min chodzil silnik z klima wlaczona, no i caly czas zimne powietrze lecialo, czyli jakby nie dziala wentylator, to by chyba lecialo letnie a nie jak u mnie lodowate?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
3,1 stopnia to bardzo dobry wynik. Co do wentylatorów to powinny chodzić. Jak nie chodzą to teoretycznie nie schłodzą Ci chłodnicy klimy i nadmiernie wzrośnie w niej ciśnienie i czujnik ciśnienia rozłączy sprężarkę. Nie wiem jak to działa u Ciebie...
Nie znam tego warsztatu gdzie robiłeś, ale ruch teraz duży jest wszędzie, bo ludzie już tacy są, że nie zrobią klimy wcześniej tylko wszyscy robią dopiero jak jest już gorąco
Nie znam tego warsztatu gdzie robiłeś, ale ruch teraz duży jest wszędzie, bo ludzie już tacy są, że nie zrobią klimy wcześniej tylko wszyscy robią dopiero jak jest już gorąco
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 431 gości