[mk5] LEDowe światła dzienne
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:52
- Lokalizacja: Rusinowice
[mk5] LEDowe światła dzienne
Witam wszystkich:)
Postanowiłem sie podzielić efektami mojej pracy. Ponieważ całkiem niedawno znowelizowano przepisy odnośnie używania światel do jazdy dziennej postanowiłem tak owe sobie zamontować. Zainstalowane światelka posadają homologacje europejska (00 RL E6 0001) co jest bardzo ważne, jeżeli nie chce nam sie dyskutować z Panem "porucznikiem" podczas zatrzymania Moc kazdej lampy to 6.5W co w sumie daje okolo 13W, dla porównania podam, że zapalone światła mijania to około 150W także różnica jest widoczna. Poniżej kilka fotek z montażu. Lampy muszą byc zamontowane zgodnie z przepisami czyli: min. 25cm od podłoża, min. odstęp między światłami to 60cm. Światła do jazdy dziennej powinny zostać wyłaczone automatycznie po załączeniu świateł mijania, w moim przypadku dodałem przełącznik 3 pozycyjny dzięki któremu mam możliwosc wyboru trzech różnych konfiguracji: 1. Całkowicie wyłączone 2. Zawsze włączone 3. Auto (gasną po załączeniu świateł mijania)
A teraz efekt końcowy
Pozdrawiam
Mario
Postanowiłem sie podzielić efektami mojej pracy. Ponieważ całkiem niedawno znowelizowano przepisy odnośnie używania światel do jazdy dziennej postanowiłem tak owe sobie zamontować. Zainstalowane światelka posadają homologacje europejska (00 RL E6 0001) co jest bardzo ważne, jeżeli nie chce nam sie dyskutować z Panem "porucznikiem" podczas zatrzymania Moc kazdej lampy to 6.5W co w sumie daje okolo 13W, dla porównania podam, że zapalone światła mijania to około 150W także różnica jest widoczna. Poniżej kilka fotek z montażu. Lampy muszą byc zamontowane zgodnie z przepisami czyli: min. 25cm od podłoża, min. odstęp między światłami to 60cm. Światła do jazdy dziennej powinny zostać wyłaczone automatycznie po załączeniu świateł mijania, w moim przypadku dodałem przełącznik 3 pozycyjny dzięki któremu mam możliwosc wyboru trzech różnych konfiguracji: 1. Całkowicie wyłączone 2. Zawsze włączone 3. Auto (gasną po załączeniu świateł mijania)
A teraz efekt końcowy
Pozdrawiam
Mario
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 19:59 przez Mario_Lulu, łącznie zmieniany 1 raz.
http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne
polecam ten artykuł wszystkim chcącym zamontować podobne światła
a tak wogóle to ok. 130W a nie 150
polecam ten artykuł wszystkim chcącym zamontować podobne światła
a tak wogóle to ok. 130W a nie 150
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:52
- Lokalizacja: Rusinowice
Bardzo dobry artykuł
A odnośnie tych mocy, to zliczyłem to sobie dokładnie i wynik mnie
lekko zaskoczył. Przy zapalonych światłach mijania:
przód: 2 x 55W = 110W + 10 W postojowe = 120W
tyl: 4 x 21W = 84W + pods. tablicy 10W = 94W
W sumie mamy jakieś: 214W
Przy zapalonych diodach światła z tyłu oczywiście sie nie palą.
Także różnica jest kolosalna
Pzdr
M
A odnośnie tych mocy, to zliczyłem to sobie dokładnie i wynik mnie
lekko zaskoczył. Przy zapalonych światłach mijania:
przód: 2 x 55W = 110W + 10 W postojowe = 120W
tyl: 4 x 21W = 84W + pods. tablicy 10W = 94W
W sumie mamy jakieś: 214W
Przy zapalonych diodach światła z tyłu oczywiście sie nie palą.
Także różnica jest kolosalna
Pzdr
M
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:52
- Lokalizacja: Rusinowice
Jaki kosmos??? Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie na każdej lampie z tyłu mam 4 żarówki:
- migacz
- przeciwmgielne/wsteczny
- oraz dwie żarówki do światel pozycyjnych, mijania, drogowych,
a światło stopu jest po prostu na jednej z tych żarówek, i nie jest to żarówka z dwoma włóknami, działa to na zasadzie zwiększania prądu. Ale nie mam zamiaru sie wpinał z miernikiem w obwody i badać jaki ten prąd jest, zarówno przy zapalonym stopie jak i nie zapalonym.
A odnośnie kosztów to w moim przypadku zwróci sie to po zrobieniu około 25tys. km
Pzdr
M
- migacz
- przeciwmgielne/wsteczny
- oraz dwie żarówki do światel pozycyjnych, mijania, drogowych,
a światło stopu jest po prostu na jednej z tych żarówek, i nie jest to żarówka z dwoma włóknami, działa to na zasadzie zwiększania prądu. Ale nie mam zamiaru sie wpinał z miernikiem w obwody i badać jaki ten prąd jest, zarówno przy zapalonym stopie jak i nie zapalonym.
A odnośnie kosztów to w moim przypadku zwróci sie to po zrobieniu około 25tys. km
Pzdr
M
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:52
- Lokalizacja: Rusinowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:06
- Lokalizacja: łódz
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 10:52
- Lokalizacja: Rusinowice
Do środka nie ma potrzeby niczego ciągnąć, tak jak widzisz na pierwszej fotce, poszukałem gdzie jest 12V po przekręceniu kluczyka w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Dodajesz bezpiecznik, przekaźnik i podłączasz do niego ledy. Natomiast sterowanie przekaźnika jest podłączone pod światła mijania. Także jak włączysz światła mijania ledy gasną.
Chyba, ze chcesz manualnie nimi sterować, wtedy jakis przełącznik w kabinie jest potrzebny:)
Pzdr
Mariusz:)
Chyba, ze chcesz manualnie nimi sterować, wtedy jakis przełącznik w kabinie jest potrzebny:)
Pzdr
Mariusz:)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Mario_Lulu, czy trzeba zmieniać kodowanie sterownika czy nie? błędów żadnych nie wywala?
ps. nie pokusiłeś się o zamontowanie LED-ów tu:
ps. nie pokusiłeś się o zamontowanie LED-ów tu:
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 03:19 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Też bym tutaj chciał ale nie wiem czy to możliwe w wersji europejskiejmettenos pisze:Mario_Lulu, czy trzeba zmieniać kodowanie sterownika czy nie? błędów żadnych nie wywala?
ps. nie pokusiłeś się o zamontowanie LED-ów tu:
[url=http://images39.fotosik.pl/235/c39d4e637293f73b.jpg]Obrazek[/URL]
http://golfmkv.com/forums/showthread.php?t=8391
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 19:34 przez koziol24, łącznie zmieniany 2 razy.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
nie ma szans aby którykolwiek niebieski się zorientował, tym bardziej, że są ori lampy z dziennymi w tym miejscu np. ori lampy bixenonowek0nr4d pisze:
Nawet lepiej, bo to już jest ingerencja w lampę, a co za tym idzie, tracimy homologację i kumaty 'pan porucznik' wypisuje nam kwitek, że możemy dojechać autem tylko do domu, a następnie na przegląd
[ Dodano: Pon 21 Gru, 2009 ]
jest możliwe, w kąciku Mk5 jest kolega, który to zrobiłkoziol24 pisze:
Też bym tutaj chciał ale nie wiem czy to możliwe w wersji europejskiej
Obawiam się, że była to wersja US, która normalnie w tym miejscu ma zainstalowane światła obrysowe.mettenos pisze: [ Dodano: Pon 21 Gru, 2009 ]jest możliwe, w kąciku Mk5 jest kolega, który to zrobiłkoziol24 pisze:
Też bym tutaj chciał ale nie wiem czy to możliwe w wersji europejskiej
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 11:55 przez koziol24, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości