Czy wymiana uczszelniaczy zaworów wystarczy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy wymiana uczszelniaczy zaworów wystarczy?
Witam
Mam taki problem w golfie 1.6D że bierze mi olej średnio 1l na 3000 km. Silnik ma przejechane (przyjanmniej na liczniku jest tyle) 280 tys. Oleju w płynie nie ma. Specjalnie nie kopci na siwo przy zapalaniu jedynie przez chwile troche. Pali bez problemu. Przedmuchy lekkie są takie że korka nie zrzuci i "czystym" powietrzem dmucha. I nie wiem co robić czy wystarczy wymiana samych uszczelniaczy czy trzeba poczynić powazniejsze badania? Aha olej jaki wlewam to Lotos Diesel 15W40.
Mam taki problem w golfie 1.6D że bierze mi olej średnio 1l na 3000 km. Silnik ma przejechane (przyjanmniej na liczniku jest tyle) 280 tys. Oleju w płynie nie ma. Specjalnie nie kopci na siwo przy zapalaniu jedynie przez chwile troche. Pali bez problemu. Przedmuchy lekkie są takie że korka nie zrzuci i "czystym" powietrzem dmucha. I nie wiem co robić czy wystarczy wymiana samych uszczelniaczy czy trzeba poczynić powazniejsze badania? Aha olej jaki wlewam to Lotos Diesel 15W40.
Na pewno nie zaszkodzi a nie kosztuje jakichś tam astronomicznych pieniędzy aby się nad nią zastanawiać... Org. ELRING`a to wydatek rzędu 2,80 zł za sztukę o ile dobrze pamiętam... Nieco "sposobiku" trzeba aby je wymienić bez zwalania głowicy... Jeżeli natomiast zamierzasz trochę więcej kasy włożyć żeby mieć zrobione to raz a dobrze i na lata to:
- uszczelka głowicy ELRING ok 80 zł
- planowanie głowicy ok 50 zł (w tym sprawdzenie szczelności i dotarcie gniazd)
- wymiana uszczelniaczy prowadnic j.w
- wymiana pierścieni tłokowych (GOETZE ok 40 zł na jeden tłok)
- uszczelka głowicy ELRING ok 80 zł
- planowanie głowicy ok 50 zł (w tym sprawdzenie szczelności i dotarcie gniazd)
- wymiana uszczelniaczy prowadnic j.w
- wymiana pierścieni tłokowych (GOETZE ok 40 zł na jeden tłok)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Michał_1977
- _
- Posty: 14301
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kolega Piasek, dobrze radzi,więc jeśli auto jest godne zainwestowania pewnej kwoty,to nie ma się co zastanawiać.Koszt części do takiego zabiegu z wymianą oleju,rozrządu,wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wyniósł mnie coś w granicach 500-600zeta.
Dodać jeszcze mogę,że jeśli głowica jest prosta,beż wżerów i zarysowań,to planowanie należy sobie odpuścić.
Dodać jeszcze mogę,że jeśli głowica jest prosta,beż wżerów i zarysowań,to planowanie należy sobie odpuścić.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 23:58 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki chłopaki. Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni. Co do uszczelki i innych rzeczy to juz jest grubsza robota i co za tym idzie większe koszty na które mnie na razie nie stać. A powiedzcie mi jeszcze czy szklanki tez od razu wymieniać czy zostawić stare? Silnik troche klekocze ale równomiernie.
Szkoda tylko czasu i pieniędzy(choć te w takim przypadku niewielkie) na takie niby remonty.Przy takich ilościach pobieranego oleju,to na bank pierścienie do wymiany.kilert pisze:Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni
Wiem co piszę,bo ojciec ma golfa z takim samym sinikiem.
Jak nie będziesz umiał wymienić uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy,to będziesz musiał tak czy inaczej ją zdjąć.
A wtedy warto zrobić wszystko kompleksowo.Raz,a porządnie.
Dodam tylko,że można też wymienić prowadnice zaworów,chyba,że nie ma zbyt dużych luzów bocznych.
AFN 165,5@380,8
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To jest dział diesel,ale skoro pytasz o benzynkę to o ile w dieslu wymiana samych pierścieni bez szlifu nie zawsze daje oczekiwany efekt na dłużej , to w benzynie efekt bywa bardziej zadowalający.Zdarza się jednak że po wymianie samych pierścieni wskutek dużego zużycia cylindrów po wymianie są przedmuchy na skutek niedopasowania powierzchni pierścień -cylinder .Podsumowując :wymiana samych pierścieni bez szlifu cylindrów daje mniej zadowalający efekt .A ile na tym pojeżdzisz ?No cóż nikt nie odpowie jednoznacznie .Efekt może utrzymywać się i kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości