mk3 1.9 TD problem z obrotami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hudini1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 18, 2009 18:50
Lokalizacja: TARNOWSKIE GORY

Post autor: hudini1 » ndz lip 19, 2009 15:46

wiec teoretycznie gdy zdejme mu rure miedzy dolotem a turbina powinien nie kopcic i nie rozbiegac sie sam od siebie? swoja droga nurtuje mnie to jak moze sie tak rozbiec,przeciez turbina chocby niewiem jak lala to nie wlej w ten silnk na tyle zeby takich obrotow dostal,tak mi sie wydaje,nie moge znalezc zadnego linka odnosnie tego rozbiegania sie silnika



arwam

Post autor: arwam » ndz lip 19, 2009 16:00

hudini1,

turbo które cieknie może lać potężne ilości oleju do silnika.
zrzuć kolanko z dolotu gumowe i wtedy zobacz.
choć dziwne jest że możesz gasić z kluczyka jak zaczyna nabierać obrotów.
jeśli ze zrzuconym kolankiem będzie to samo to trzeba odkręcić kolektor dolotowy i zobaczyć czy nie ma nadmiernej ilości oleju na zaworach i ewentualnie zmienić uszczelniacze zaworowe.
jeśli te dwie rzeczy nie pomogą to będzie wina układy paliwowego być może wtryskiwaczy ale też i na moje oko za dużego wydatku resztkowego



jaku89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: wt mar 31, 2009 11:31
Lokalizacja: z łodzi
Kontakt:

Post autor: jaku89 » ndz lip 19, 2009 16:02

zdejmij rurę zobacz co będzie w środku, a przed odpaleniem silnika zobacz ile jest w nim oleju bo jeżeli wciągnęło już wszystko to możesz sobie zrobić kuku i zatrzeć;p i uważaj żeby Ci nie zassało do silnika za dużo syfu jak go tak odpalisz, pamiętaj że wtedy idzie bez filtra powietrza;]


seks, drugs, rock'n'roll!

hudini1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 18, 2009 18:50
Lokalizacja: TARNOWSKIE GORY

Post autor: hudini1 » ndz lip 19, 2009 16:15

na bagnecie bylo minimum,sprawdzalem bo jak zapalam i za krotko trzymie to nie odpali i cos zapiszczy ale to chyba rozrusznik,sprawdze te turbine i napisze co wyszlo,dziwi mnie tylko ze taki moze miec to wplyw ten olej zaciagany z turbiny,przeciez jak czasami odpala sie diesla na samostarcie ktory jest bardziej latwo palny to silnik nie wkreca sie tak wysoko na obroty tylko stuka,ale pewnie jestem w bledzie a wy macie racje,napisze wieczorem co dalo odkrecenie dolotu z turbiny



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 19, 2009 16:22

czasami odpala sie diesla na samostarcie ktory jest bardziej latwo palny to silnik nie wkreca sie tak wysoko
Bo się bardzo szybko spala i nie wkręci silnika tak wysoko.Musiałbyś psikać non stop,to wtedy miałbyś efekt rodem z Holywood :grin:

[ Dodano: 19 Lip 2009 16:25 ]
hudini1 pisze:napisze wieczorem co dalo odkrecenie dolotu z turbiny
Tylko nie stój na wprost turbiny,bo możesz nabawić się czarnej ospy,tak jak ja niedawno :rotfl:
Zapodaj fotki tej turbiny jak możesz :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 16:27 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

hudini1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 18, 2009 18:50
Lokalizacja: TARNOWSKIE GORY

Post autor: hudini1 » pn lip 20, 2009 20:26

witam ponownie,tak wiec koledzy mieliscie racje,po zdjeciu przewodu z turbiny stwierdzilem ze wszystko jest zarzygane olejem,z kolektora az kapalo,turbina to k-14 i mam pytanko,czy moge to zastapic k-03 z audi b4 1.9 td czy to nie podejdzie,jak nien to co mam zrobic,zregenerowac stara,kupic uzywke taka sama zy wrzucic cos zupelnie innego?Ide ja targac z auta,czekam na porade,aha jeszcze jedno,gdzie moge dostac to uszczelnienie na boost pina zeby ta ropa nie lala z pompy,pozdr.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 20, 2009 23:02

Możesz ją zastąpić K-03,ale ja bym tego nie robił.Lepiej załóż taką jak miałeś K-14 lub K-24,ale K-24 jest większa i będziesz miał większego laga tzn.konkretne dmuchnięcie nastąpi nie jak teraz przy 2500rpm,ale trochę później czyli ok.3400rpm,no ale jak dmuchnie,to solidnie :grin:
Jeżeli nie myślisz robić żadnych modów przy silniku,to załóż K-14,bo do zwykłej jazdy codziennej,to lepszego nie widzę,ot takie moje zdanie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn lip 20, 2009 23:18

Michaś_1977 pisze:Możesz ją zastąpić K-03,ale ja bym tego nie robił.Lepiej załóż taką jak miałeś K-14 lub K-24,ale K-24 jest większa i będziesz miał większego laga tzn.konkretne dmuchnięcie nastąpi nie jak teraz przy 2500rpm,ale trochę później czyli ok.3400rpm,no ale jak dmuchnie,to solidnie :grin:
Jeżeli nie myślisz robić żadnych modów przy silniku,to załóż K-14,bo do zwykłej jazdy codziennej,to lepszego nie widzę,ot takie moje zdanie :bigok:

przy AAZ'cie K24 czy T3v będzie trochę wcześniej pompować.
na K14 AAZ wstaje przy około 2200-2400rpm na seryjnych nastawach pompy wtryskowej a na K24 ewentualnie T3 przy około 2200rpm przy pompie 11mm ale ze sporą ilością dymu zanim turbo się wkręci, na sreyjnych nastawach pompy wtryskowej K24 w AAZ wstanie dosć późno bo przy około 2800-3200rpm



hudini1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 18, 2009 18:50
Lokalizacja: TARNOWSKIE GORY

Post autor: hudini1 » pn lip 20, 2009 23:30

wrocilem teraz z garazu,turbina w rozsypce,miala luz jak jasna cholera,k03 nie da rady zalozyc bo jest inne mocowanie,przynajmniej ja nie potrafie,a jakie mocowanie ma k24,takie samo jak k14?

[ Dodano: 20 Lip 2009 23:36 ]
jeszcze jedno,gdzie moge dostac ten oring,uszczelnienie boost pina zeby nie lalo z tej pompy :goof:



arwam

Post autor: arwam » wt lip 21, 2009 00:29

hudini1 pisze:jakie mocowanie ma k24,takie samo jak k14?
taka sama flansza tylko przewód powrotu oleju trzeba inny załorzyć.
a co do uszczelnienia pompy to podjedź do pompiarza jak solidny i uczciwy to uszczelni Ci LDA bez zdejmowania pompy z silnika i nie powinien zawołać więcej jak 50-70 zł



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 21, 2009 06:34

Ja jeszcze dodam,że trzeba zmienić rurę dolotową z filtra do turbiny,bo K-24 ma większą średnicę na wlocie i może być problem z dokupieniem :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

hudini1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 18, 2009 18:50
Lokalizacja: TARNOWSKIE GORY

Post autor: hudini1 » wt lip 21, 2009 08:12

a mozna ta rure zastapic np filtrem stozkowym czy w dieslach takich rzeczy sie nie robi?



arwam

Post autor: arwam » wt lip 21, 2009 10:51

hudini1 pisze:a mozna ta rure zastapic np filtrem stozkowym czy w dieslach takich rzeczy sie nie robi?
w dieslach takich rzeczy sie nie robi ze względu na gorszą dokładność filtrowania co znacznie przyspiesza zużycie łopatek turbiny.
jakbyś chciał to mam taki przewód na stanie.
jakby co to na PW uderzaj



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 21, 2009 12:33

Doraźnie możesz zrobić tak jak ja kiedyś,czyli na tą rurę od K-14 nałożyłem kawałek rury gumowej #60 i zacisnąłem opaskami.
Na dłuższą metę to raczej odpada,bo rura od K-14 ma mniejszy przekrój wewnętrzny i K-24 może mieć problem z zaciągnięciem powietrza.Wydaje mi się,że na początek,dopóki nie znajdziesz odpowiedniej,możesz tak jeździć.
A swoją drogą,to tak jak napisałem wyżej,jeżeli nie planujesz modów silnika to załóż K-14,wtedy auto szybciej dostaje "KOPA" :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 101 gości