Tylne zaciski hamulcow
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
kolego a czego ci brakuje na tych zdjęciach?????
to czego brakuje to jarzma ,na jarzmie zaś są prowadnice zacisku i śruby mocujące do zacisk do jarzma.To są dwie niezależne rzeczy.
Na zdjęciu po lewej stronie fotki masz sam zacisk a w tym małym okienku masz kompletny zacisk z jarzmem
to czego brakuje to jarzma ,na jarzmie zaś są prowadnice zacisku i śruby mocujące do zacisk do jarzma.To są dwie niezależne rzeczy.
Na zdjęciu po lewej stronie fotki masz sam zacisk a w tym małym okienku masz kompletny zacisk z jarzmem
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
ProAnimal, po lewej masz sam zacisk a po prawej masz zacisk z jarzmem.
To że ci trzyma zacisk to problem tylko i wyłącznie rozebrania i nasmarowania lub wymiany tłoczka (36 pln za tłoczek). Popytaj starszych kierowców i mechaników standartowy problem w polonezach fiatach lanciach i innych samochodach starszego typu z tarczami na tylnej osi.
Do smarowania nie używaj żadnych smarów sprejów itp bo to nic nie da, potrzebujesz taka paste:
To że ci trzyma zacisk to problem tylko i wyłącznie rozebrania i nasmarowania lub wymiany tłoczka (36 pln za tłoczek). Popytaj starszych kierowców i mechaników standartowy problem w polonezach fiatach lanciach i innych samochodach starszego typu z tarczami na tylnej osi.
Do smarowania nie używaj żadnych smarów sprejów itp bo to nic nie da, potrzebujesz taka paste:
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ProAnimal, ponadto typowy problem w tylnych zaciskach to nie odbijanie dźwigni od linki ręcznego. Sprawdź to, jeśli nie odbija łatwo od działania spręzyny to najprościej caly zacisk zmienić bo naprawa jest trudna.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
bylem z tym u mechanika to mi powiedzial ze zacisk jest do wymiany, podnioslem auto i kolo prawie wogole nie chce sie krecic trzeba sily uzyc zeby sie ruszylo po zdjeciu kola reka próbowałem ruszyc i ciezko. W tym problem ze ja sie nei znam na tym jak to rozebrac i gdzie nasmarowac i czy wogole to cos da czy nie lepiej kupic zacisk
zaciski da sie regenerować ale niektórzy mechanicy wolą kupić inny/nowy i tak klient płaci.
Jeśli sie zdecydujesz na zakup to na nowe (tzn nie nowe a regenerowane, nowe są nieosiągalne) musisz przygotować jakieś 500 za 2 i oddać swoje stare. Jeśli chcesz szukać używek to może trafić na taki sam stan jak twoich. Jeśli poszukasz na forum to był wątek jakie zaciski pasują do mk2/3, o ile dobrze pamiętam to któreś od mk4 podchodziły razem z jarzmami.
Jeśli sie zdecydujesz na zakup to na nowe (tzn nie nowe a regenerowane, nowe są nieosiągalne) musisz przygotować jakieś 500 za 2 i oddać swoje stare. Jeśli chcesz szukać używek to może trafić na taki sam stan jak twoich. Jeśli poszukasz na forum to był wątek jakie zaciski pasują do mk2/3, o ile dobrze pamiętam to któreś od mk4 podchodziły razem z jarzmami.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
to trzeba odrazu kupywac dwa nie moge jednego wymienic ? zastanawiam sie nad tymi aukcjami jakie wy byscie wybrali ? uzywany i nastepny uzywany zregenerowany
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
ProAnimal, popełniasz wielki błąd....taka moja opinia...
też nigdy nie regenerowałem zacisków i jakież odkrycie było jak się dąło je rozebrac....eureka...potem regeneracja to było marzenie.....to tak napradę wcale nie jest trudne...obecnie dla mnie rozebranie zacisku 38mm to dobra godzina ze złożeniem...ale skoro wolisz wydac 350zł za jeden zacisk ,a pomimo tego drugi za jakiś czas szlag trafi to Twój wybór...swoją drogą niezłych masz mechanicznych doradców...pewnie ,że mechanikowi nie chce się rozbierac zacisków,skoro klient może kupic nowy (zapewnie nie znają cen nowych i ich dostępności)
jeśli jednak wolisz kupic nowy zregenerowany to polecam jednak ten z drugiej aukcji...niech jednak napisze Ci kto ,co za firma go zregenerowała....pan Henio w garażu z blachy falistej czy jakaś firma...potem sobie w necie sprawdzisz opinie o niej
Moje zaciski które kupiłem za 60zł też nie ruszały się wogóle,dzwignie ręcznego kleszczami z duża siłą przesuwałem ,a teraz.....dwoma palcami
też nigdy nie regenerowałem zacisków i jakież odkrycie było jak się dąło je rozebrac....eureka...potem regeneracja to było marzenie.....to tak napradę wcale nie jest trudne...obecnie dla mnie rozebranie zacisku 38mm to dobra godzina ze złożeniem...ale skoro wolisz wydac 350zł za jeden zacisk ,a pomimo tego drugi za jakiś czas szlag trafi to Twój wybór...swoją drogą niezłych masz mechanicznych doradców...pewnie ,że mechanikowi nie chce się rozbierac zacisków,skoro klient może kupic nowy (zapewnie nie znają cen nowych i ich dostępności)
jeśli jednak wolisz kupic nowy zregenerowany to polecam jednak ten z drugiej aukcji...niech jednak napisze Ci kto ,co za firma go zregenerowała....pan Henio w garażu z blachy falistej czy jakaś firma...potem sobie w necie sprawdzisz opinie o niej
Moje zaciski które kupiłem za 60zł też nie ruszały się wogóle,dzwignie ręcznego kleszczami z duża siłą przesuwałem ,a teraz.....dwoma palcami
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
a jak sobie wybrażasz: jeden zregenerowany, odbija, ręczny mocniej trzyma a drugi stary, przycina sie, czasem nie odbija, ręczny nie łapie a tu nagłe hamowanko....ProAnimal pisze:to trzeba odrazu kupywac dwa nie moge jednego wymienic ? zastanawiam sie nad tymi aukcjami jakie wy byscie wybrali ? uzywany i nastepny uzywany zregenerowany
pozatym to usterka która sie powtarza i zaciski tylne raz na rok dwa sie rozbiera
zanim kupisz to poszukaj w faq porady obecnego tutaj kolegi leona lub budzia, krok po kroku opisana regeneracja zacisku.
Tym bardziej że u ciebie występuje tylko problem z tłoczkiem a nie z całym zaciskiem (póki co) a to jest 15 minut roboty. Może 20 bo gorąca jest i płyny trzeba uzupełniać
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kledzy ja jednak bym nie dramatyzował.
W zasadzie jak napisalem jedyny problem w tylnym zacisku tym oryginalnym z mk3 to nie odbijajaca dźwignia ręcznego. Czy ona jest sprawna czy nie można łatwo sprawdzić ręką kupując.
Potem kupić sobie zestaw naprawczy Autofrena z gumkami i wszystkie pozmieniać. I 95 procent że na lata będzie spokój, żadnego sensu niema zmieniać oba zaciski jeśli drugi jest sprawny. Czyli zacisk używany NIEREGENEROWANY za 100 zeta, gumki za 20 zeta i wsio. Natomiast gdyby oba trzeba zmieniać bo oba zepsute - to wtedy mk4 używki.
W zasadzie jak napisalem jedyny problem w tylnym zacisku tym oryginalnym z mk3 to nie odbijajaca dźwignia ręcznego. Czy ona jest sprawna czy nie można łatwo sprawdzić ręką kupując.
Potem kupić sobie zestaw naprawczy Autofrena z gumkami i wszystkie pozmieniać. I 95 procent że na lata będzie spokój, żadnego sensu niema zmieniać oba zaciski jeśli drugi jest sprawny. Czyli zacisk używany NIEREGENEROWANY za 100 zeta, gumki za 20 zeta i wsio. Natomiast gdyby oba trzeba zmieniać bo oba zepsute - to wtedy mk4 używki.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
nom ja juz sie przerazilem ze kupie jeden a drugi mi sie zepsuje nie spie na pieniadzach a juz ten wydatek to dla mnie meka ;/ jak bede kupywal to kupie ten regenerowany(mysle ze dobrze nie wiadomo czy tamta uzywka dobra i nie wiadomo na jak dlugo a na ten zregenerowany jest 12 miesiecy gwarancji). W poniedzialek jade do znajomego i zobacze co on powie siedzi w tym od malego rozbiera auta i jest mechanikiem w niemczech.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 359 gości