Kłopot z silnikiem AKQ 1,4 16V Proszę o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Kłopot z silnikiem AKQ 1,4 16V Proszę o pomoc

Post autor: ice4 » pt lip 17, 2009 20:44

Witam, Temat był już często poruszany ale każdy przypadek inny więc proszę o małą POMOC. Posiadam Golfa MK4 1,4 silnik AKQ - przejechane 150.000km od ok. 10-20tys. km. zaczął strasznie szarpać i tracić wolne obroty. Rano wyjeżdżając muszę go odpalać na 4-5 razy bo gaśnie i strasznie kopci. Ciepły silnik bez problemów startuje. Jadąc na LPG delikatnie szarpie i potrafi zgasnąć parę razy w drodze, jadąc na benzynie - gaśnie na każdym skrzyżowaniu.

Pierwsze co zrobiłem to wymiana czujnika temperatury cieczy i diagnostyka VAGiem. - bez rezultatów. Wyszyściłem przepustnicę i zebrałem budyń z węża od odmy - bez rezultatów.
Dziś wymieniłem u mechanika świece + kable( :panna: 450zł we wrocławiu) - bez rezultatów.

VAG pokazuje że sonda działa na LPG, na benzynie nie działa :(

Diagnoza - mała kompresja na 2 cylindrze - czyli silnik do wymiany - 2000zł

Co o tym sądzicie ??? , jest jeszcze jakaś szansa by go uratować ???

Dzięki za każdą pomoc !



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lip 17, 2009 22:06

ice4 pisze:Diagnoza - mała kompresja na 2 cylindrze - czyli silnik do wymiany - 2000zł
A dlaczego nie wymiana pierścieni i dotarcie zaworów?



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ice4 » sob lip 18, 2009 07:14

żeby sprawdzić czy to pierścienie czy zawory czy inne dziadostwo - trzeba rozebrać pół silnika. Wyjdzie za to ok. 1000pln i okaże się że nie opłaca się go robić bo cena części przewyższy cenę silnika ...



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz lip 19, 2009 12:01

ice4 pisze:żeby sprawdzić czy to pierścienie czy zawory czy inne dziadostwo - trzeba rozebrać pół silnika.
- zanim rozbierzesz zrób sobie próbę olejową będziesz wiedział znacznie więcej



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 19, 2009 17:23

ice4 pisze:trzeba rozebrać pół silnika. Wyjdzie za to ok. 1000pln
Zmień mechanika ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 407 gości