Skoda Fabia 2001 1.4 czy rozrząd na łańcuchu ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Skoda Fabia 2001 1.4 czy rozrząd na łańcuchu ????

Post autor: hyper74 » pt mar 06, 2009 23:26

jak w temacie ... koleżanka kupiła fabie i ponoć ma łańcuch na rorządzie...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

greg

Post autor: greg » pt mar 06, 2009 23:50

ponoć - trafnie powiedziane - na pasku powinien być - daj kod literowy silnika bo może jakiś wynalazek tam jest?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob mar 07, 2009 00:14

Silniki Fabi 1.4 16V o kodach literowych: BBY 55kW, BKY 55kW, BUD 59kW, BBZ 74kW, AUA 55kW, AUB 74kW

mają rozrząd z dwoma paskami



Silniki Fabi 1.4 o kodach literowych: AME 50kW, ATZ 50KW, AQW 50kW, AZE 44kW, AZF 44kW

mają rozrząd na łańcuchu
Ostatnio zmieniony sob mar 07, 2009 00:32 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob mar 07, 2009 00:42

właśnie zależy jaki to 1.4 bo były stare skodowskie silniki wywodzące się jeszcze z favoritki o mocy chyba 60 KM które montowano w fabiach i one są na łańcuchu



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 07, 2009 03:50

Może to trochę poza temat, ale niech tam: gdy siostra zamierzała w 1999r kupić autko, chodziliśmy po salonach Skody, Seata, czy VW i gdy zobaczyła podejście Skody do klienta (sprzedawca zachwalał: to silniki Volkswagena, proszę zobaczyć - 60KM, 1,4!) i gdy zobaczyłem w nich brak osłony paska rozrządu - kupiła momentalnie VW Polo.
Czyli jak w pewnej reklamie: :prawie" czyni wielką różnicę!



Awatar użytkownika
wieslaw608
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 10, 2008 06:36
Lokalizacja: Zaklików
Kontakt:

Post autor: wieslaw608 » pn mar 09, 2009 17:01

Zico63b pisze:Może to trochę poza temat, ale niech tam: gdy siostra zamierzała w 1999r kupić autko, chodziliśmy po salonach Skody, Seata, czy VW i gdy zobaczyła podejście Skody do klienta (sprzedawca zachwalał: to silniki Volkswagena, proszę zobaczyć - 60KM, 1,4!) i gdy zobaczyłem w nich brak osłony paska rozrządu - kupiła momentalnie VW Polo.
Czyli jak w pewnej reklamie: :prawie" czyni wielką różnicę!
pierwsze słysze zeby pasek rozrządu był na wierzchu, kolego cyba pomyliłeś pasek od alternatora i pompy wody



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn mar 09, 2009 19:25

Spokojnie! To może był za duży z mojej strony skrót myślowy: chodzi mi o to iż w silnikach z napędem rozrządu za pomocą paska - jest zastosowana bardzo charakterystyczna plastykowa osłona i osłonę taką z niczym nie można pomylić. Oczywiście w tych Skodach-"VW" takiej osłony nie było. Nie było bowiem i paska. W silnikach z łańcuchem napęd jest wbudowany w silnik (konieczność smarowania) i już na pierwszy rzut oka można ten układ rozpoznać i widać "co my tu mamy"!
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 19:27 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Post autor: KrisGliv » pt lip 17, 2009 21:00

Czesc wszystkim!
Mam pytanie odnosnie silnika 1.4 AQW montowanego w SKODZIE FABI co ile powinno sie wymieniac lancuszek rozrzadu w tym wynalazku?:) Dzieki za info



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lip 18, 2009 23:41

Tak coś mi się wydaje, że nie ma zalecanego przebiegu dla wymiany tego łańcuszka; może jak to bywało w Fiacie 126p: jak zaczyna słyszalnie trzeć o obudowę (w wyniku eksploatacyjnego wydłużenia się) - no to wymieniać :bigok:



Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Post autor: KrisGliv » ndz lip 26, 2009 16:28

Zico63b, Dzięki za info, zdziwiłem sie trochę bo w książce serwisowej nie było zadnego wpisu o wymianie tego łańucha. Może masz rację, że wymiania się go kiedy staje się głośny. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz lip 26, 2009 21:26

tak wymienia się ten łańcuch jak hałasuje znam te silniki na wylot wszystko zależy od stylu jazdy i gdzie auto jest eksploatowane po mieście i na niskich obrotach obciążając silnik w ten sposób to się szybko wyciąga czasami bywało ze 50 tyś i już hałasował z kolei jak ktoś lata po trasie to i widziałem 150 tyś i było cicho więc nie ma reguły na to. Jak nic nie słychać to możesz spokojnie jeździć co do wymiany to warto to robić przy wymianie oleju bo trzeba rozebrać część silnika przy tej operacji się wszystko myje wiec szkoda wlewać z powrotem stary olej do czystej miski



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 257 gości