świece trój-elektrodowe w mk3 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

świece trój-elektrodowe w mk3 1.8 ABS

Post autor: Lukasz_mk2 » pt lip 17, 2009 08:53

witam właśnie zabieram się za wymianę oleju, filtrów i świec. Będąc w sklepie poprosiłem o świece do mk3 1.8 ABS i gościu dał mi NGK 3-elektrodowe i pokazał w katalogu NGK że takie idą na pierwszy montaż :goof: Mam pytanie czy takie świece mają jakiś sens przy tym motorze, zawsze jeździłem na jednoelektrodowych iskrach. Co o tym sądzicie?


Obrazek

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn

Post autor: czarna małpa » pt lip 17, 2009 08:55

od 5 lat śmigam na tych świecach,po zmianie silnika na 1.8 abs też zapodałem sobie takie,NGK jedne z lepszych świec na rynku,raczej malo kto wypowie sie negatywnie na ich temat,POLECAM.

[ Dodano: 17 Lip 2009 08:56 ]
iSKRY SĄ DO MOTORYNEK :jezor: :jezor: :jezor:


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » pt lip 17, 2009 08:58

jasne ze bierz, mimo tego ze zakladam ze nie masz problemow z silnikiem to jedno elektrodowe chodzily dobrze ale 3 elektrodowe zawsze beda lepsze i pewniejsze.



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: czarna małpa » pt lip 17, 2009 09:04

...OSA..., wszystko i na temat.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

michaloss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 12:09
Lokalizacja: Gdów
Kontakt:

Post autor: michaloss » pt lip 17, 2009 09:20

Szczerze ci powiem że to nie ma różnicy ile ma elektrod ważna jest tylko jaką ma przerwę między elektrodami, gdzieś kiedyś na sieci znalazłem artykuł na ten temat i świece zapłonowe w silniku maja tylko dawac iskrę o odpowiedniej długości a przyrostu mocy żadna nie daje .



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt lip 17, 2009 09:23

michaloss, nie nastawiam się na dodatkową moc ale czytałem kiedyś gdzieś w jakiejś gazecie że te świece x-elektrodowe to jakiś badziew


Obrazek

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » pt lip 17, 2009 09:26

ja mam 3 elektrodowe i nie narzekam :) sa jeszcze 4 elektrodowe :D



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lip 17, 2009 09:41

Lukasz_mk2, fabrycznie VAG w silnikach 1,8 montował świece 3 elektrodowe. Chodzi nie tyle o moc co o jakość spalania mieszanki. Szczerze powiem że miałem założone NGK jednoelektrodowe ze względu na gaz i tak wróciłem do oryginału. Nie raz już przekonałem sie że rozwiązania stosowane przez inżynierów VAG sie sprawdzają.
I fakt zakładanie świec o tuningowych specjalnie do gazu itp itd ma mały sens, ale ja osobiście wierze w pomysł; inżynierów VAG.

michaloss, odległość elektrod to nie wszystko, ważna jest też jakość i kształt iskry oraz temperatura świecy, i wbrew pozorom jeśli parametry świecy będą niewłaściwe to moc tez na tym ucierpi.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt lip 17, 2009 11:16

mate64, a czy NGK V-line są dobre do gazu bo właśnie takie kupiłem??


Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pt lip 17, 2009 12:37

Oczywiście, że 3-elektrodowe mają sens. Ja zawsze takie miałem, jak kupiłem auto przejechałem na nich na gazie jakieś 40 tys., wymieniłem i mam już kolejne 36 tys. i zero problemów zarówno na tych jak i poprzednich. Mam NGK BUR5ET - takie idą do AAM, a do Twojego ABS chyba BUR6ET.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lip 17, 2009 13:28

Lukasz_mk2, oczywiście, symbolu do vw w tej chwili nie pamiętam BUR6ET bodajże. Sam mam na takich przekulane ponad 10 kkm i póki co odpukać nic się nie dzieje


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
stary
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: pn lut 14, 2005 15:11
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: stary » pt lip 17, 2009 17:48

ja mam Beru UltraX 4-elektrodowe i ci powiem tak ze 8 lat jezdzi auto na nich i cały czas suchutkie są a ile jezdzily jeszcze u poprzedniego wlasciciela to nie wiem,



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pt lip 17, 2009 18:04

Do twojej furki będą pasować te z NGK:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1320& ... rzen/21450

A tu masz mały opis świec może coś Ci to pomoże :)
http://www.bazarek.pl/produkt/0/212473/ ... -line.html



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości