Coś się zapsuło po błędnym odpalaniu z 2 akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

enjoy_xx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 26, 2007 20:36
Lokalizacja: Lębork

Coś się zapsuło po błędnym odpalaniu z 2 akumulatora

Post autor: enjoy_xx » czw lip 16, 2009 22:57

Witam! Mój problem jest następujący. Zimą padł mi akumulator i musiałem odpalać z 2 samochodu przez kable. Kable zostały źle podłączone tzn. + z + i - z - (zamiast dać - na masę). Auto oczywiście odpaliło ale od tamtego czasu zaczęły pojawiać się dziwne problemy(chyba z elektryką), np.:
1. Czasem gofer odpala mi na pierwszego strzała i działa jak igiełka, a czasem muszę kręcić z 3 razy po 7 sekund to dopiero odpali ale wtedy przez jakieś 5 minut dziwnie mi szarpie auto jak jadę, tak jakby mu brakowało paliwa.
2. Czasem nie włącza się wentylator od chłodnicy i gotuje mi się woda (nie wiem czy działa też wtedy termostat). A następnego dnia przychodzę odpalam i wszytko jest ok z chłodzeniem.
3. To samo z elektrycznym szyberdachem. Czasem jak wsiadam odpalam i chcę go otworzyć, to nie działa otwieranie ani zamykanie, a po przejechaniu z 5km jest już ok i działa normalnie.
4. Centralzamek również wariuje jak bylo trochę zimniej to potrafił niezamykać (ale to czytałem na forum i wiem że może być inny problem).
5. Bardzo często przy zamykaniu auta jak już wysiądę i zamykam ręką drzwi dotykając karoserii to kopie mnie prąd.

Coś mi się dziwnie wydaje, że przyczyną tych wielu usterek może być ta sama rzecz. Mój gofer to mk3 GT Specjal 92 rok to wersja z komputerem.
Nie wiem od czego nawet zacząć, jak znam życie i moje doświadczenie z mechanikami to przy takiej trudnej do zdiagnozowania usterce zedrą ze mnie wszystkie pieniądze a i tak nie ma pewności że naprawią. Co radzicie???



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw lip 16, 2009 23:28

enjoy_xx pisze:Kable zostały źle podłączone tzn. + z + i - z -
to jest akurat dobre podłaczenie do rozruchu 2 aku

a nawet jesli by zle było to podłaczone -toby ci nie odpalił albo się coś spaliło.
Ad 1 -przyczyn może być multum-przeglądaj forum
Ad 2 -sprawdzenie czujnika wentylatora w chłodnicy (styków) ew wymiana tegóż
Ad 3 -sprawdzenie przełacznika szybra
Ad 4 -normalne -opisy na forum
Ad 5 -j.w

A wogóle to zbieg okoliczności-tak że spokojnie z jazdą do tych mechaników



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 16, 2009 23:40

sprawdź czy regulator napięcia Ci nie szwankuje, bo takie wariowanie( o ile to nie jest zbieg okoliczności, że wszystko Ci siadło na raz) często jest spowodowane wahaniami napięć, uruchom auto i sprawdź jaki prąd jest na aku z obciążeniem i bez. Generalnie powinno się zawierać od ok 12.5 do 14V jeśli będzie dużo mniej lub dużo więcej to masz już awarię w postaci regulatora napięcia w altku który mógł się zepsuć przez podanie odwrotnie napięcia. Co prawda diody które są w altku nie powinny puszczać prądu w "drugą stronę" ale że golf pierwszej młodości nie jest warto to sprawdzic


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 17, 2009 00:04

Dokręcenie klem i kabli do masy! Także to może być przyczyną, jak gdyby były to chwilowe braki czy zaniki napięcia.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pt lip 17, 2009 00:11

rysiektr,

dobrze pisze sprawdź alternator


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lip 17, 2009 08:24

dziabi3 pisze:dobrze pisze sprawdź alternator
Sprawdz ,sprawdz -a najlepiej wymień jak masz kasy za dużo :grin:

Samochód ci od zimy czyli 7 mcy jezdzi ,odpala i alternator nie ładuje :grin:

Weź się za te gadzety,co pisałeś -każdy z osobna -bo auto swoje lata ma.

A pozatym nic źle nie podłaczyłeś -podłączyłeś prawidłowo do tego rozruchu zimą.Nie szukaj tu przyczyny.To zbieg okoliczności.



enjoy_xx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 26, 2007 20:36
Lokalizacja: Lębork

Post autor: enjoy_xx » pt lip 17, 2009 08:27

Zico63b pisze:Dokręcenie klem i kabli do masy! Także to może być przyczyną, jak gdyby były to chwilowe braki czy zaniki napięcia.
Nom w moim aucie klemy się bardzo kiepsko trzymały i mam je ściśniete na akumulatorze stalowymi opaskami zaciskowymi. Po tym zabiegu trzymają się doś mocno, myślisz że to może byc przyczyna?

Mam umówioną wizytę z elektrykiem samochodowym, aż się boję pomyślec co on tam nawymysla.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pt lip 17, 2009 09:58

najlepiej to podlacz pod aku woltomierz na troszke i poobserwuj co ci pokazuje
na dzien dobry
jezeli nie skacze strasznie to tak jak flatron316, pisal

co do podlaczenia
to ja zawsze tak kable podlaczam i nie mam z tym nigdy problemow


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lip 17, 2009 10:07

enjoy_xx, zacznijmy od tego że podłączyłeś kable całkowicie prawidłowo. MINUS AKUMULATORA=MASA I tak jak ktoś napisał to po prostu zbieg okoliczności kilku typowych usterek.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zbyszek56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 12, 2008 11:32
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zbyszek56 » pt lip 17, 2009 10:11

Oprócz dokręcenia klem proponuję dokładne ich wyczyszczenie wraz z wyjściami ,,+"
i ,,-" na akumulatorze zacznij od tego (mogła powstać powłoka utrudniająca przepływ
prądu.


Był GOLF IV ASZ jest GOLF VI 1,4 TSI 122KM

Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » pt lip 17, 2009 10:14

flatron316 pisze:enjoy_xx napisał/a:
Kable zostały źle podłączone tzn. + z + i - z -


to jest akurat dobre podłaczenie do rozruchu 2 aku
chcą dawać rady a nie maja w ogóle pojęcia na ten temat =D> http://www.a6klub.pl/a6-c5-pozyczanie-p ... vt7520.htm


Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt lip 17, 2009 10:49

flatron316 pisze:Sprawdz ,sprawdz -a najlepiej wymień jak masz kasy za dużo
po co go wymieniać?? jeśli okaze sie sprawny to nie ma takiej potrzeby
flatron316 pisze:Samochód ci od zimy czyli 7 mcy jezdzi ,odpala i alternator nie ładuje
awarie alternatora to nie tylko "że nie ładuje" ostatnio miałem u kumpla przypadek że mu wariowało radio świeciły poduszki i nie działały zegazry...przyczyna - regulator napięcia
flatron316 pisze:A pozatym nic źle nie podłaczyłeś -podłączyłeś prawidłowo do tego rozruchu zimą
no biegunów nie pomylił....
Przeczyść klemy i sprawdź to ładowanie, jak będzie ok to jednak jest zbieg okoliczności i musisz pojedyńczo wszystkie usterki naprawiać
Ostatnio zmieniony pt lip 17, 2009 10:51 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

enjoy_xx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn lut 26, 2007 20:36
Lokalizacja: Lębork

Post autor: enjoy_xx » pt lip 17, 2009 11:35

Szymon8 pisze:
flatron316 pisze:enjoy_xx napisał/a:
Kable zostały źle podłączone tzn. + z + i - z -


to jest akurat dobre podłaczenie do rozruchu 2 aku
chcą dawać rady a nie maja w ogóle pojęcia na ten temat =D> http://www.a6klub.pl/a6-c5-pozyczanie-p ... vt7520.htm
Właśnie wiem że źle miałem podłączony. Myślałem że ktoś miał już taki przypadek. Ciekawi mnie jaki element piewszy dostaje w dupe przy takim błędnym rozruchu.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt lip 17, 2009 11:44

Szymon8 pisze:
chcą dawać rady a nie maja w ogóle pojęcia na ten temat =D> http://www.a6klub.pl/a6-c...zyka-vt7520.htm
:grin: taak kolego a co ty zrozumiałes z tego artykułu(czy sam go napisałeś)? Wg ciebie jak powinno być podłaczone 2 aku?

Enjoy napisał że połączył + z + a - z -
Nic mu nie wybuchło.Tam o tym audi gostek pisze że niby wodór z aku mu wybuchł od iskry w czasie podłaczania do klemy(może to jest i prawdopodobne z punktu widzenia fizyki-ale chyba bardzo rzadkie).
Jest też możliwe żeby zagotować elektrolit w aku przy chwilowym pchnięciu dużego amperażu ,z matki albo 2 aku -ale to raczej trudno zrobić -trzeba by było mieć b.grube kable i pojemne drugie aku,takie co może dać duży prąd chwilowy albo na matce duży prąd nastawić.

M.innymi dlatego zdejmuje sie klemy z aku przy spawaniu -tam amperaże są b.duże-i tu sam widziałem jak się góra aku wyrwała w czasie spawania -tak sie elektrolit zagotował.
Chociaż znam takich co nie odłaczają -robią w autach 30 lat i twierdza że jeszcze nic się im nie działo złego.

A napisał ci Enjoy w którym miejscu podłączał + i - ?Może na końcach kabli od aku?

To poradź jak wg ciebie jest na 100% prawidłowo podłączyć 2 aku-chętnie poczytam i się naucze czegoś-skoro masz takie pojęcie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 336 gości