Jakie ciśnienie 2.0 GTi 8v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie ciśnienie 2.0 GTi 8v
Jak w temacie potrzebuje na szybko dowiedzieć się jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w Golfie 3 2.0 GTi 8v, gdyż jutro jadę obejrzeć/kupić takie coś i mam manometr do mierzenia ciśnienia, ale nie wiem jakie powinno być w normie dla auta nigdy nie zasilanego gazem.
Z góry przepraszam jeżeli powieliłem temat/pytanie ale na tyle co szukałem to nie znalazłem, a zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Z góry przepraszam jeżeli powieliłem temat/pytanie ale na tyle co szukałem to nie znalazłem, a zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Z góry dziękuję.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Patrz jak kolega wyżej napisał żeby było równe w cylindrach. Artości konkretne nie sa w pełni miarodajne, bo manometry nie sa zbyt dokładne. Ale jeśli masz "pewny" manometr to poniżej 11 bym nie brał.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kolego chyba mylisz stopień spręzania z ciśnieniem spręzania, to nie to samo.Gawior pisze:Według książki serwisowej ma być 10.4 plus/minus 0.5.
Stopień to wartość wyliczona ( z srednicy tłoka, skoku tłoka i objetości komory spalania przy górnym położeniu tłoka) podawana w specyfikacji danego silnika
Ciśnienie to wartość realnie zmierzona, i zwykle serwisówki podają wartość 7 barów jako granicę do remontu, ale zdrowy silnik może mieć i 13 -14 atmosfer.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
z tym że to nie jest jedyny wykładnik sprawności silnika, bo jeszcze ciśnienie oleju, szczelność silnika itd. Przyjmij że 11 mógłby być ale to już żadna rewelacja. Powyżej 12 byłoby dobrze.Gawior pisze:Czyli sumując poniżej 11 atmosfer nie brać ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Auto było strzelone w kolo ( skrzywione w pionie ) i całe lakierowane oprócz dachu, progi także do wymiany. Więc nawet ciśnienia nie zmierzyłem. Coś jeszcze z silnikiem było nie tak ( strzelał w filtr ).
[ Dodano: 20 Lip 2009 22:46 ]
Nabyłem autko z ciśnieniem na 3 cylindrach minimalnie poniżej 14 atmosfer i na 2 czy 3 cylindrze ( zależy od której strony się liczy ) miał deczko powyżej 13 atmosfer.
Tutaj teraz stawiam pytanie czy takie ciśnienie było by możliwe do uzyskania gdyby ktoś użył "moto doktora" ?
Silnik się zbiera dobrze i nie źle ciągnie.
[ Dodano: 20 Lip 2009 22:46 ]
Nabyłem autko z ciśnieniem na 3 cylindrach minimalnie poniżej 14 atmosfer i na 2 czy 3 cylindrze ( zależy od której strony się liczy ) miał deczko powyżej 13 atmosfer.
Tutaj teraz stawiam pytanie czy takie ciśnienie było by możliwe do uzyskania gdyby ktoś użył "moto doktora" ?
Silnik się zbiera dobrze i nie źle ciągnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 309 gości