problem.stop.pomocy.stop

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

peterr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt sty 06, 2006 09:38
Lokalizacja: zawiercie

problem.stop.pomocy.stop

Post autor: peterr » pt sty 27, 2006 10:02

Mam problem z odpaleniem mojego mk2, na benzynie. Opisze go dokładnie.
Wczoraj wróciłem do domu i przełaczyłem( jak zawsze to robie po powrocie do domu) z gazu na benzyne. Niewiem ile mogło być paliwa(wskazówka była na czerwonym polu)napewno nie wiecej niż 4-5litrów, ale nie chodził za dobrze, dwa razy zgasł zanim wjechałem do garażu i tak jakby sie przyduszał(kiedys zrobiłem przegazówke lekka i było ok,ale w garazu nie chciałem dymić). Za jakies 4godziny robiłem przy lince od gazu poniewaz jak wciskałem na fulla to mi sie blokowała i pedał zostawał.Podczas naprawy przez jakis czas gaz był dodany do dechy. Po zrobienu i zmontowaniu próba odpalenia i nic. Krecił, kręcił i kręcił i nic nie wykręcił. Zostawiłem go tak i spróbowałem pozniej i znowu nic. Kupiłem w bańce paliwa 5litrów i znowu to samo. Jaka może być przyczyna? Zalało świece? Może jakis inny problem? Czekam na odpowiedz.
Pozdrawiam



greg

Post autor: greg » pt sty 27, 2006 10:33

problemy mogą być dwa - jeden - nadal mało paliwa to zdarzyło się u mojego kolegi - zalalem 5litrów nie zapalil dolałem następne 5 i jak nówka chodził, drugi jest taki - nie wiem jaką masz pompe paliwa bo oznaczenie 1,6 nic mi nie mówi, mógł szlag trafić pompkę



peterr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt sty 06, 2006 09:38
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: peterr » pt sty 27, 2006 11:28

YEAH!!! ZAPALIŁ!!!
Niewiem w sumie co było przyczyną, moze i jedno i drugie. Tak jak pisałem ze po dolaniu tych 5litrow nic nie pomogło.Po napisaniu tego postu poszedłem jeszcze raz i probowałem, akumulator wkoncu klęknał. Podłaczyłem prostownik i przeczysciłem świece,zmontowałem,akumulator był podpiety jeszcze do prostownika, zasiadłem za sterami i ponowna proba, krecił, kręcił i wykręcił, wkoncu zatrybił. Możliwe,ze przyczyną był tylko akumulator, ale tego nie jestem pewien, najważniejsze,ze moja maszynka działa...
:)

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 10:35 ]
A i jeszcze jedno, sprawdzałem poziom oleju, tak jakby sie troche podniósł i troche zalatuje benzyną, czy cos sie moze popsuc od tego?
Do greg "nie wiem jaką masz pompe paliwa bo oznaczenie 1,6 nic mi nie mówi, mógł szlag trafić pompkę"
W sumie też nie wiem, jak to sprawdzić?
pozdrawiam



greg

Post autor: greg » pt sty 27, 2006 13:52

napisz jakie masz oznaczenie silnika (pierzwsze w numerze silnika są litery) po drugie - jesli to byłby gaźnik to po wężyku dojdziesz do pomki ,ale z tego co kojarzę to raczej masz na wtrysku więc pompka jest przy zbiorniku paliwa albo koło niego...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 27, 2006 14:01

Silnik 1.6 to będzie chyba na gaźniku, w tabeli nie ma GL, ale chyba wszystkie 1.6 są gaźnikowe. A co do poziomu oleju to przyczyny mogą być dwie. Jazda na krótkich odcinkach -ssanie włączone, albo padła pompa(membrana).



peterr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt sty 06, 2006 09:38
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: peterr » pt sty 27, 2006 14:51

Jeżeli chodzi o dwie pierwsze literki z nr silnika to są "EZ".
Włączone ssanie? A gdzie się to wyłancza? Można więcej na ten temat. A moze to przyczyna tego,ze grzebałem przy lince od gazu i przez pewien czas byl gaz do dechy i dlatego zwiekszył sie poziom oleju...



greg

Post autor: greg » pt sty 27, 2006 21:25

EZ - gaźnikowiec z pompą paliwa mechaniczną na silniku



peterr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt sty 06, 2006 09:38
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: peterr » pt sty 27, 2006 23:52

No właśnie chyba zalałem silnik,bo poziom oleju chyba sam nie wzrasta. Stała sie jeszcze jedna dziwna rzecz, jezdziłem dzisiaj troche(na LPG) nieduzo, moze z 30km i wskaznik od oleju wzrósł, wskazówka doszła do połowy, otworzyłem maskę i chciałem sprawdzic stan płynu w chłodnicy, nacisnałem na gruby przewód biegnacy góra do chłodnicy i był taki twardy jakby go cos nabuzowało. Powoli poluzowałem nakretke od zbiorniczka do płynu chłodniczego i zaczęło sie powietrze ulatniac jakby sprężone było.Nie mam pojęcia czemu, mieliście taki przypadek kiedyś?

Pojeździj i sprawdzaj stan oleju.Zrób dłuższą przejażdżke.
Tą dłuższą przejażdzkę to na LPG czy na benzynie? Czy to bez znaczenia?

EZ - gaźnikowiec z pompą paliwa mechaniczną na silniku
Skąd wiecie takie rzeczy? Ja też tak chce. :)



greg

Post autor: greg » sob sty 28, 2006 00:07

peterr pisze:Skąd wiecie takie rzeczy? Ja też tak chce
taki program jest ETKA się nazywa który możesz sobie zassać stąd: ftp://ftp.racing-fans.ru/ETKA/ a potem zainstalować i czytać i oglądać różne części



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 06:39

peterr pisze:No właśnie chyba zalałem silnik,bo poziom oleju chyba sam nie wzrasta. Stała sie jeszcze jedna dziwna rzecz, jezdziłem dzisiaj troche(na LPG) nieduzo, moze z 30km i wskaznik od oleju wzrósł, wskazówka doszła do połowy, otworzyłem maskę i chciałem sprawdzic stan płynu w chłodnicy, nacisnałem na gruby przewód biegnacy góra do chłodnicy i był taki twardy jakby go cos nabuzowało. Powoli poluzowałem nakretke od zbiorniczka do płynu chłodniczego i zaczęło sie powietrze ulatniac jakby sprężone było.Nie mam pojęcia czemu, mieliście taki przypadek kiedyś?

Pojeździj i sprawdzaj stan oleju.Zrób dłuższą przejażdżke.
Tą dłuższą przejażdzkę to na LPG czy na benzynie? Czy to bez znaczenia?

EZ - gaźnikowiec z pompą paliwa mechaniczną na silniku
Skąd wiecie takie rzeczy? Ja też tak chce
"Wskazówka doszła do połowy"- masz chyba na myśłi poziom na bagnecie? Jeśli jeździłeś na gazie i tak się stało to bardzo możliwa jest awaria pompy paliwa.Przy inst. LPG powinieneś mieć zawór odcinający dopływ benzyny do gaźnika.
Fakt, że wąż od wody był twardy jest normą.Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, i stąd po odkręceniu korka zrobiło pewnie pssss :)
Skąd wiemy? Z ETKI to raz, a w dziale technicznym są podane dane i oznaczenia silników.
http://vwforum.pl/silniki/tech1.html
EZ 1595 81 77,4 4R 55 Golf II/Jetta 8/83-8/91 kk Pierburg 2E2
To opis Twojego silnika :)
EZ, 1595-pojemność, 81-śrdnica cyl, 77,4-skok tłoka, 4R-4 cylindry "rzędem", 55-moc w kW,montowany w Gofach i Jettach od 83-91, kk-to chyba katalizator, gaźnik Pierburg 2E2 (elektroniczny)
A wszystkie auta gaźnikowe mają pompę mechaniczną napędzaną z silnika.



fibolek

Post autor: fibolek » sob sty 28, 2006 13:31

bodzio_j gaźnik Pierburg 2E2 nie jest elektroniczny głąbie i się nie chwal.Gaźnik elektroniczny to Pierburg 2EE.A ta wsakówka jest od temeratury a nie od oleju przyjacielu peterr wiem bo mam tak samo nawet mam taki gaźnik.A pompa paliwa nie jest zasilana z silnika(głąbie) tylko działa grawitacyjnie od gaźnika.A peterr znajdziesz ją tuż nad filtrem oleju taki mały okrągły gruby walec przymocowany do silnika.Natomiast ten duży walec przymocowany do konstrukcji(ramienia) na górze to jakiś zbiornik wyrównawczy(czy coś takiego).Z tym twardym jak stal przewodem to nie dobrze.Powinieneś wygotować korek od zbiorniczka płynu chłodzącego bo może jest zabity jakimś gównem.Nie bój się nic się nie stanie.Bodzio_j mechaniczna pompa paliwa jest nierobieralna(głąbie).Ale jak peterr nie masz wycieków z pompy to nic z nią nie rób .

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 12:38 ]
Pompy mechaniczne są prawie nie zniszczalne(ze względu na zasobnik).A oleju nigdy nie sprawdza się na gorącym silniku tylko na lekko ciepłym lub zimnym(nie zamarzniętym).Pozatym jak chcesz sprawdzić czy masz paliwo w oleju i skąd to wiesz(aby to sprawdzić musiałbyś wylać olej czego nie rób).Może jak się nagrzał to ci wzrósł poziom oleju(w końcu trzaskające mrozy).A w zbiorniczku sprawdź czy nie masz płam na tafli płynu(jeśli tak to dostaje ci się płyn chłodzący do oila).Ewentualnie powąchaj bagnet jak będzie mocno walił paliwem to przeciek paliwa do oilu.Jeżeli masz dobry gaźnik to nic z paliwa nie powinno udać się(dostać się do oleju).A jeszcze jedno kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr powietrza?Może już czas.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 13:47

fibolek, Po pierwsze nie musisz bluzgać i obrażać. Pisząc elektroniczny nie miałem na myśli elktroniki w pełnym tego słowa znaczeniu, lecz niektóre funkcje są sterowane elektrycznie. Budowa gaźników 2EE i 2E2 jest bardzo podobna- to cytat z książki napraw. Kolejny cytat -"Pompa paliwa jest zamontowana na prawej dolnej części kadłuba silnika, Między pompą a kadłubem znajduje się podkładka z pierścieniem uszczelniającym 'oring"
Nie będę się zniżał do Twojego poziomu i daruję sobie pisanie co myślę o Tobie



fibolek

Post autor: fibolek » sob sty 28, 2006 14:03

bodzio_j ok.Ale gaźnik Piegburg 2E2 nie jest wcale sterowany elektronicznie.Nie wiem gdzie to przeczytałeś ale wyrzuć tę książkę a pisząc głąb wcale nie miałem na uwadze cię wyzywać czy też obrażać.Ale cjhłopie książka to jedno a życie swoją drogą.
Druga sprawa nie myslę o tobie źle.I sam spójrz na jakim poziomie ty się zatrzymałeś pisząc" niektóre funkcje sterowane są elektronicznie..." ale którego gaźnika przecież to że oba gaźniki są tej samej marki różnią się chodźby tym że PIERBURG 2EE jest sterowany elektronicznie a 2E2 nie i znajdź mi sterowanie elktroniczne w 2E2?
Pierburg 2E2 nawet nie ma modułu elektronicznego.I proszę cię nie cytuj książki która i tak lekko przesłania prawdę.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 13:06 ]
bodzio_j nie mam cie za imbecyla tylko za inteligentnego gościa(widze po postach) i naprawdę nie odbieraj mojego zachowania jako chamstwo czy obraza ciebie.
Chcesz to ci przyślę dokumentację Pierburga jak i 2EE tak i 2E2 popatrzysz poczytasz jest to napisane prostym i zrozumiałym językiem a nie bełkotem(technicznym).
I wtedy porozmawiamy ja już jestem urzytkownikiem Pierburga od trzech lat i wiem jakie ma on mocne i złe strony.I jest to naprawdę dobry gaxnik nawet lepszy od 2EE.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 13:17 ]
peterr zrób jak chcesz tak jak ci doradziłem znam to z autopsji powinno pomóc.Pozdro fibolek
P.S. chyba bodzio się wk... znaczy zdenerwował na mnie.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 28, 2006 14:44

fibolek pisze: elektronicznie
, nie napisałem tak, lecz elektrycznie. Nie obraziłem się, lecz nie bardzo lubie, chyba tak jak większość, jeśli używa się określeń typu "głąb". Jeśli ktoś się myli, to można to sprostować nieco inaczej.
Co do gaźnika masz rację, sterowanie elektroniczne jest realizowane za pomocą modułu.
Jeśli czasem komuś coś doradzam to kieruję się też tym co zostało napisane na forum. Nie mam auta z gaźnikiem, pompa też nie taka, ale często ludzie którzy mają takie samochody piszą porady - dobre.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 13:45 ]
BTW.
Wyjaśnienie komuś, że myli się to też pomoc. Człowiek uczy się całe życie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 355 gości