Klekotanie i brak mocy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

procek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lip 11, 2009 00:43
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Klekotanie i brak mocy.

Post autor: procek8 » śr lip 15, 2009 17:46

Witam Wszystkich .Zostałem posiadaczem MK3 1,9TD z 1994 roku 283 000 przebiegu. Właściciel samochodu dobrze znany , laik z dziedziny mechaniki więc jakiekolwiek awarie naprawiał u mechanika (w wielkim cudzysłowiu)jak można ten warsztat nazwać.Autko zamulone , polonez z 1997 roku 2 razy lepiej się zwijał na LPG (moje poprzednie).Na mokrej jezdni po starcie zamielał ledwie ze 3 obroty koła. Praca silnika to nic tylko C 330, Klekot że wstyd ,głośne klekotanie z pod maski ,tłumiki szczelne ,nowy łącznik elastyczny.Więc poczytałem na tym wspaniałym forum i do dzieła .Zdjęcia poniżej przedstawiają ustawienie rozrządu :)). Dorobiłem końcówkę do konta wtrysku i jest 1,46 mm. Dymił z odmy niesamowicie ale to badam aktualnie.Proszę o poradę co sprawdzić ewentualnie bo to mój pierwszy DIESEL.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00c ... 9c29d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/197 ... 51e0f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/669 ... 78bf7.html

Przepraszam za jakość zdjęć ,robiłem komórką.
Jak widać na zdjęciu pompy bolec nie pasował połową średnicy.

Przestawiłem pompę i wałek rozrządu o 1 ząbek względem wału i jest jak pisze w Sam naprawiam. Nie przestawiłem kąta wtrysku ale idę z tym walczyć.
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 17:50 przez procek8, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr lip 15, 2009 17:55

A zbiles kolo walka rozrzadu i wtedy naciagales pasek czy na zakreconym kole. Musisz poprawnie ustawic rozrzad to kat wtrysku nie bedze moco przestwiony. JAk autko pali dobrze?? Z rory czasem nie idzie bialy dym??


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

arwam

Post autor: arwam » śr lip 15, 2009 18:56

co do klekotania to najprawdopodobniej albo dużo za wczesny kąt wtrysku lub uszkodzone wtryskiwacze na skutek jazdy na bardzo kiepskim paliwie ewentualnie możliwość że masz benzynę zamiast ropy w baku.



procek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lip 11, 2009 00:43
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Klekotanie i brak mocy.

Post autor: procek8 » czw lip 16, 2009 00:56

Jest już po północy wróciłem z warsztatu . Koła nie zdejmowałem ,Rozrząd jest jak w książce pisze (czyli idealnie a palić przestał) , bur bur i nic .Po wyjęciu przyspieszacza brrrrrrry i stop. No co za uparta maszyna . :grrr: :grrr:

[ Dodano: 16 Lip 2009 01:03 ]
Paliwo sam tankowałem na ORLENIE to na pewno jest ON i dobrej jakości.
A ten dym z odmy jak działał to był jak z tłumika i mam Turbo do zmiany i jeden poważny problem ale to później opiszę bo to porażka.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 16, 2009 07:47

Jeżeli z przyspieszaczem próbuje załapać ,a bez przyspieszacza nie,to masz za późny kąt wtrysku :bigok:
Musisz jeszcze raz przeglądnąć ustawienia rozrządu,ewentualnie pobawić się ustawieniem samej pompy.
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 07:48 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw lip 16, 2009 08:35

procek8 pisze:Paliwo sam tankowałem na ORLENIE to na pewno jest ON i dobrej jakości.
A ten dym z odmy jak działał to był jak z tłumika i mam Turbo do zmiany i jeden poważny problem ale to później opiszę bo to porażka.
no to masz dwie przyczyny.

paliwo to est raz wyroby orlenu mają conajmniej wątpliwą jakość to raz ;
a dwa że jeśli tak dmucha Ci z odmy jak z tłumika to masz pierścienie do zmiany bo kompresja dołem ucieka. :(
ela nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło jak zrobisz to sie ucieszysz samochodzikiem i będziesz wiedział na czym jeździsz



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 16, 2009 10:01

arwam pisze:paliwo to est raz wyroby orlenu mają conajmniej wątpliwą jakość to raz ;
arwam, jeżeli chodzi o paliwa Orlen,na stacjach Orlen,to nie można im raczej nic zarzucić,natomiast poważne wątpliwości można mieć do paliw niby Orlen,ale na stacjach Bliska :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

procek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lip 11, 2009 00:43
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Klekotanie i brak mocy.

Post autor: procek8 » czw lip 16, 2009 23:52

Witam .Po sprawdzeniu wszystkiego , faktycznie pomyliłem się przy zerowaniu czujnika na koncie wtrysku o 1,0 mm. :grrr: sorki. :grrr: Wywaliłem Turbo bo było nieszczelne od strony gorącej (luzy w normie a jednak) .Załatwiłem takie same KKK K14 z powypadkowego auta z zachodu przebieg 52 000 km , bo przypadkiem miałem spawanie aluminium dla gostka co się bawi w takie tam przywozy z zachodu ( hura :okej: ) Fart jak nic dałem 600 zł. No to za jedno wywaliłem katalizator ,to jazda dalej .Rura fi 60 mm kwasówka mój TIG i od kolanka do końca ( cały ten prosty odcinek do 2 tłumików z tyłu). Pyka Fajnie , lekko słychać turbawkę z tyłu . W środku nic się nie zmieniło jest jak było czyli w normie .Co zauważyłem to po tych zabiegach , to obroty mu podskoczyły o jakieś 100 może 150, wkrętak i ma jak powinien. Ze względów że dopiero skończyłem nie robiłem jazdy próbnej , ale juto to go sprawdzę .Bo męczy mnie tem dym z odmy , fakt po wymianie turba jest go dużo mniej o połowę ,ale lekko leci. Może to tak ma być w DIESLU . Bo jak nie to szkoda mojej roboty ( mam na myśli pierścionki jak mi ktoś napisał).Załączam zdjęcie początku róry w miejsce KATA...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a0 ... 1d832.html

[ Dodano: 17 Lip 2009 01:22 ]
I mam pytanie do Was , jak by co to gdzie mogę znaleźć pierścienie tłokowe do MK 3 . W necie patrzyłem ale nic nie znalazłem.

[ Dodano: 19 Lip 2009 23:23 ]
Witam. Po jeździe próbnej ( 120km) stwierdziłem że autko jest takie sobie zwija się raczej wolno ( od zera do 100 miało 16,4 sek ciągnołem do 3 tyś i następny bieg),oleju nie ubyło.Pali ładnie i na zimnym i ciepłym silniku .Temperatura jakieś 83 do 88*C .Dymić nie dymi mocno . Co do pierścieni to się wstrzymam i może zastosuje ceramizer co o tym myślicie.Mieszkam niedaleko Przasnysza i tu z pierścieniami to jest problem .Gdzie się nie pytałem to każdy sprzedawca kiwa że niema. A gdy teraz się na dłubałem paski, rozrząd, napinacz, turbo,uszczelki kolektorów,wylot spalin,wszystkie śruby na nowe bo były tragedia (chyba przecinakiem odkręcane).To szkoda by było wywalać głowicę i miskę żaby pierścienie zakładać. Ciśnienie smarowania na wałku rozrządu ma ponad 4,5 atm to panewki są dobre . Jutro jak nie będzie lało to zrobię kilka fotek golfera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości