[mk3] Wiecej mocy w AAM 1.8

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » śr lip 15, 2009 11:40

To jest bardzo dobry temat :) Długo czegoś takiego szukałem.



Awatar użytkownika
Broda6666
METALOWIEC
METALOWIEC
Posty: 1339
Rejestracja: pn cze 09, 2008 02:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Broda6666 » śr lip 15, 2009 15:37

no ale nadal nikt nic konkretnego nie napisal... kazdy cos na wlasna reke dziala ale tak konkretnie to nic nie ma... a szkoda... bo kazdy uwaza ze AAM to nie ma sie co brac ale ja nie oczekuje tu niewiadomo jakich przyrostow mocy a jedynie poprawy osiagow... niech sie znajdzie chociaz jedna osoba ktora cos takiego kiedys robila i moze cos doradzic :helm:


MOJE BIAŁE MK3: viewtopic.php?f=88&t=244242" onclick="window.open(this.href);return false; było fajnie, jest kapota a może znów będzie ładnie...

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lip 15, 2009 22:48

Broda6666 pisze:no ale nadal nikt nic konkretnego nie napisal... kazdy cos na wlasna reke dziala ale tak konkretnie to nic nie ma... a szkoda... bo kazdy uwaza ze AAM to nie ma sie co brac ale ja nie oczekuje tu niewiadomo jakich przyrostow mocy a jedynie poprawy osiagow... niech sie znajdzie chociaz jedna osoba ktora cos takiego kiedys robila i moze cos doradzic :helm:
kolego a czytasz uważnie :chytry:



Awatar użytkownika
Broda6666
METALOWIEC
METALOWIEC
Posty: 1339
Rejestracja: pn cze 09, 2008 02:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Broda6666 » śr lip 15, 2009 23:36

toffic, uwaznie... ale skad wiesz ze akurat u mnie paliwa brakuje?? wlasnie nie brakuje... jezli juz to cos moze z rozrzadem.. moze zle ustawiony... albo moze przedmuchy jakies sa na uszczelce od dolotu... ale napewno nie brak paliwa


MOJE BIAŁE MK3: viewtopic.php?f=88&t=244242" onclick="window.open(this.href);return false; było fajnie, jest kapota a może znów będzie ładnie...

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lip 16, 2009 09:10

Broda6666 pisze:ale skad wiesz ze akurat u mnie paliwa brakuje?? wlasnie nie brakuje... jezli juz to cos moze z rozrzadem.. moze zle ustawiony... albo moze przedmuchy jakies sa na uszczelce od dolotu... ale napewno nie brak paliwa
Podjedź na analizator i powiedz jaka Lambda wyjdzie na wolnych i przy ok 3000obr



Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » czw lip 16, 2009 11:09

Broda6666 pisze:ja wlasnie wywalilem seryjny kolektor z rura od AAM i teraz siedzi od ABS... roznia sie wszystkim... AAM jest taki malutki i dosyc maly a od ABS duzo dluzszy i masywniejszy... tylko teraz nie wiem czemu nierowno pracuje na wolnych obrotach... tzn jakby brakowalo iskry albo paliwa... musze sie zabrac jakos za to...

[/b]Mlody[/b] a ty cos tam walczyles czy etam?? :helm:
Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ, ale w ABS są zastosowane inne świece zapłonowe. Na przykładzie Bosch, AAM ma W8DTC a ABS ma W7DTC. Ważny też mi się wydaje układ wydechowy, oprócz różnicy kolektora wydechowego jest też ( o ile dobrze pamiętam ) różnica w tłumiku środkowym i końcowym. Wiem że na pewno są trochę inne, ale nie pamiętam dokładnie na czym te różnice polegały, jak znajdę to załączę.

Ponadto znalazłem kiedyś na forum info od GTO że przerabiał AAM na ABS, miał załączyć FAQ, ale jakoś nie mogłem tego znaleźć.



Awatar użytkownika
Broda6666
METALOWIEC
METALOWIEC
Posty: 1339
Rejestracja: pn cze 09, 2008 02:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Broda6666 » czw lip 16, 2009 13:19

Kaoz pisze:Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ, ale w ABS są zastosowane inne świece zapłonowe. Na przykładzie Bosch, AAM ma W8DTC a ABS ma W7DTC. Ważny też mi się wydaje układ wydechowy, oprócz różnicy kolektora wydechowego jest też ( o ile dobrze pamiętam ) różnica w tłumiku środkowym i końcowym. Wiem że na pewno są trochę inne, ale nie pamiętam dokładnie na czym te różnice polegały, jak znajdę to załączę.

Ponadto znalazłem kiedyś na forum info od GTO że przerabiał AAM na ABS, miał załączyć FAQ, ale jakoś nie mogłem tego znaleźć
co do swiec to wiem ze sa jakies roznice bo mam ksiazke od golfa... tylko czy rodzaj swiec moze wplynac na nierowna prace silnika... odpala za dotknieciem ale na wolnych obrotach i w czasie jazdy daje sie odczuc nierowna prace... co do wydechu owszem jest inny tlumik srodkowy ale u mnie jest przelot wiec to chyba nie powinno miec znaczenia... zastanawiam sie czy przy zmianie kolektora nie trzeba delikatnie rozrzadu przestawic... sam juz nie wiem... :crazy:


MOJE BIAŁE MK3: viewtopic.php?f=88&t=244242" onclick="window.open(this.href);return false; było fajnie, jest kapota a może znów będzie ładnie...

Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » czw lip 16, 2009 15:53

Całkiem możliwe że trzeba zrobic korektę na rozrządzie, AAM i ABS ustawia się troszkę inaczej.



Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » pt lip 24, 2009 08:06

To by nam bardzo pomogło, mnie również zależy na lepszym "kopie", v-max nie jest niezbędny. Przestawiałeś rozrząd po wymianie wałka? Planowałeś głowicę?
Generalnie zastanowiłbym się jeszcze czy nie wymienić kolektora na ten od 66kw.



Awatar użytkownika
Broda6666
METALOWIEC
METALOWIEC
Posty: 1339
Rejestracja: pn cze 09, 2008 02:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Broda6666 » pt lip 24, 2009 23:29

ja mam jak wspominalem kompa walek i teraz wydech od ABS 66KW... ale poki co lapie gdzies lewe powietrze... no i chce lekki szlif glowicy zrobic:P a roznica wg mnie jest odczuwalna... kto wie moze uda mi sie wycisnac cos pod 100 PS :green_fuck:


MOJE BIAŁE MK3: viewtopic.php?f=88&t=244242" onclick="window.open(this.href);return false; było fajnie, jest kapota a może znów będzie ładnie...

Awatar użytkownika
Broda6666
METALOWIEC
METALOWIEC
Posty: 1339
Rejestracja: pn cze 09, 2008 02:41
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Broda6666 » sob lip 25, 2009 17:34

Daniel79, zobaczymy... kazdy mowi ze sie nie da... ale wiekszosc nawet nie probowala...


MOJE BIAŁE MK3: viewtopic.php?f=88&t=244242" onclick="window.open(this.href);return false; było fajnie, jest kapota a może znów będzie ładnie...

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lip 25, 2009 18:36

Kaoz pisze:Planowałeś głowicę?
Broda6666 pisze:no i chce lekki szlif glowicy zrobic:P
ludzie czy wy widzieliście głowicę od VW?? Bo mnie się wydaje, że nie... otóż już wam wszystko wyjaśniam... komora spalania w VW znajduje się w tłoku a nie w głowicy.... to, że ją splanujecie to wam nic nie da... żeby wam to rozjaśnić to pokażę wam pewne foto... co prawda silnika 1.3NZ'ta ale będziecie mieli już jakiś obraz....
ObrazekObrazek
Planowanie głowicy nic wam nie da.... nie zwiększycie tak stopnia sprężania. To nie maluch gdzie po splanowaniu głowicy o 1 - 2mm było czuć różnicę... bo właśnie on miał komorę spalania w głowicy a nie nad tłokiem jak to jest w VW :) . Głowicę możecie jedynie wyrównać po to, żeby nie było jakiś tam nierówności przy składaniu :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lip 25, 2009 18:51

ludzie czy wy widzieliście głowicę od VW?? Bo mnie się wydaje, że nie...
a mi się wydaje, że ty nigdy głowicy z 1.8/2.0/1.6 nie widziałeś :green_fuck: :green_fuck: :goof: NZ to zły przykład, tzn tam nie jest tak jak w silniku o którym jest ten temat :bigok:



Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Chaos » pn lip 27, 2009 08:34

Ja słyszałem od osób które profesjonalnie zajmowaly się podnoszeniem "szmocy", że poprzez planowanie głowicy zwiększali stopień sprężania ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości