
ile łożysk na jedno tylne koło w mk2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ile łożysk na jedno tylne koło w mk2
w mk2 zaczeły mi z tyłu wyć łożyska niezmiernie głośno i szykuje sie do wymiany i gdzieś wyczytałem że tam są po dwa łożyska z tyłu w bębnie na jedno koło może ktoś wymieniał i jest zorientowany w temacie prosiłbym o odp. 

jedno jest od wewnatrz bebna a drugie od zewnatrz bierznie trzeba nabijac wymiana jest bardzo prosta tylko trzeba z wyczuciem dokrecac nie na maksa jak z przodu i po jakims czasie sprawdzic i ewentualnie dokrecic koszt od 20 zl za strone ale najlepiej wymieniac obie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw sty 26, 2006 16:56 przez kesier, łącznie zmieniany 2 razy.
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
jak bedziesz kupowal taki komplecik na tylne kolo to nie kupuj czasem jakiegos taniego kompletu za 25zl tylko kup SKF'a (VKBA529) za 45zl to dluzej pojezdzisz. Ja jakis czas temu kupilem wlasnie takie łożysko za 25zl to wytrzymalo jeden sezon, teraz mam SKF'a i jest git, zwlaszcza jak masz szerokie opony...
I raczej wymień komplety na obu kołach, dla świętego spokoju...
Luz po dokręceniu powinien wyglądać tak:
- pod nakrętką na osi piasty masz podkładkę płaską; wkładając szeroki śrubokręt między podkładkę a gniazdo bębna, musisz mieć możliwość przesunięcia tej podkładki z lekkim oporem, jeżeli idzie za ciężko, poluzuj nieznacznie nakrętkę. Zabezpiecz, zadekluj (dekielek powinien być w zestawie naprawczym), pojeździj tak z 50-70 km i ponownie sprawdź dokręcenie nakrętki.
Zbyt silne dokręcenie to pewna wymiana łożysk po kilkudziesięciu km, zbyt słabe- hałas, luzy i również szybkie zużycie łożysk.
Pozdrawiam, V.
Luz po dokręceniu powinien wyglądać tak:
- pod nakrętką na osi piasty masz podkładkę płaską; wkładając szeroki śrubokręt między podkładkę a gniazdo bębna, musisz mieć możliwość przesunięcia tej podkładki z lekkim oporem, jeżeli idzie za ciężko, poluzuj nieznacznie nakrętkę. Zabezpiecz, zadekluj (dekielek powinien być w zestawie naprawczym), pojeździj tak z 50-70 km i ponownie sprawdź dokręcenie nakrętki.
Zbyt silne dokręcenie to pewna wymiana łożysk po kilkudziesięciu km, zbyt słabe- hałas, luzy i również szybkie zużycie łożysk.
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości