Elektrozawory w automatycznj skrzyni biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Elektrozawory w automatycznj skrzyni biegów
Witajcie mam taki problem, ze automat jest w stanie serwisowym i jeżdzi tylko na 3 biegu.
Vag wykazał 264 błąd czyli elektrozawór 4 - N91. tych zaworków jest 7 ale nie wiem który jest 4 czy są jakoś oznaczone? czy ktoś wymieniał kiedyś taki zaworek? mechanik krzyknoł 530zł za wszystko(zaworek,olej,filtr) a ja moge miec taki zaworek za jakies 200-260 zł a olej i filtr wymieniałem jakies 6000km temu. Znajdzie się ktoś kto się orientuje?
Vag wykazał 264 błąd czyli elektrozawór 4 - N91. tych zaworków jest 7 ale nie wiem który jest 4 czy są jakoś oznaczone? czy ktoś wymieniał kiedyś taki zaworek? mechanik krzyknoł 530zł za wszystko(zaworek,olej,filtr) a ja moge miec taki zaworek za jakies 200-260 zł a olej i filtr wymieniałem jakies 6000km temu. Znajdzie się ktoś kto się orientuje?
Re: Elektrozawory w automatycznj skrzyni biegów
musisz zapytac mechanika czy konieczna jest wymiana. Czesto sie zdarza ze zaworki zawieszaja sie ( blokuja ) z powodu zanieczyszczen w oleju i konieczne jest czyszczenie calego sterownika skrzyni. Zapytaj moze oszczedzisz troche kasy
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
To, że vag pokazał, że to zawór N91, to wcale nie znaczy, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzony sterownik, lub wiązka przewodów. Zerknij w te tematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=201718
Zanim otworzysz skrzynię i wydasz kupę kasy sprawdź wszystko co się da zrobić - możesz uniknąć niepotrzebnych kosztów. Dwa razy udało mi się poprawnie zdiagnozować u kolegi Rafit co było przyczyną nieprawidlowej pracy skrzyni i za każdym razem nie była to wina żadnego zaworka, a po prostu uszkodzonego sterownika. Pierwszy temat tyczy się mk4 - ale zasada jest ta sama, drugi temat tyczy się jetty mkII z wstawionym silnikiem VR6 i skrzynią automat z paska b3 albo b4 - nie pamiętam dokładnie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=201718
Zanim otworzysz skrzynię i wydasz kupę kasy sprawdź wszystko co się da zrobić - możesz uniknąć niepotrzebnych kosztów. Dwa razy udało mi się poprawnie zdiagnozować u kolegi Rafit co było przyczyną nieprawidlowej pracy skrzyni i za każdym razem nie była to wina żadnego zaworka, a po prostu uszkodzonego sterownika. Pierwszy temat tyczy się mk4 - ale zasada jest ta sama, drugi temat tyczy się jetty mkII z wstawionym silnikiem VR6 i skrzynią automat z paska b3 albo b4 - nie pamiętam dokładnie.
Witajcie pojechałem w lipcu do mechanika zajmującego się srzyniami w automacie i powiedział mi co mam posprawdzać i powiedział ze to pewnie połączenie wiązki ze krzynią (zaśniedziałe styki) jadąc wtedy do domu golf zaczął zmieniać biegi i było tak do teraz wag pokazuje zaworek nr 4 przedzwoniem wszystkie kable aż do sterownika i jest ok zostaje chyba tylko sterownik lub zaworek i tu pytanie czy można zamienić zaworki miejscami? co powinno spowodować pojawienie się innego błędu i potwierdziło by wadliwy zaworek lub błąd by pozostał ten sam i wskazało by to na wadę sterownika
Przy wykręcaniu zaorków pewnie wypłynie olej jak go spowrotem wlać? aby skrzynia nie pracowała przez chwile na sucho (chyba że można wlać do miski ile wejdzie a potem uzupełnić)
czekam na porady
pozdrawiam
Przy wykręcaniu zaorków pewnie wypłynie olej jak go spowrotem wlać? aby skrzynia nie pracowała przez chwile na sucho (chyba że można wlać do miski ile wejdzie a potem uzupełnić)
czekam na porady
pozdrawiam
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Sprawdź opór cewki zaworka. Najlepiej odłącz wtyczkę od sterownika i zmierz opór między pinami tego zaworu - ale na ten wtyczce (tym samym sprawdzisz zaworek razem z instalacją). Sprawdź też, przewody od tego zaworka nie mają zwarcia do masy. To powinno wystarczyć. Jeżeli jest ok - mieści się w zakresie - to raczej wina ecu będzie.
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 13:11 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
sprawdziłem instalację pod względem zwarcia do masy i jest ok
zaworki mają około 58 oporości wiec wykluczam też wadę zaworka
ciekawe jest to że mając 7 zaworków po dwie nóżki każdy daje nam 14 a ze skrzyni wychodzi 10 przewodów wiec kilka ma wspólny przewód i było by ok ale po przedzwonieniu całej instalacji od zaworków do sterownika i pospisywaniu wszystkich nr styków w kostce sterownika wyszło że potrzebne jest tylko 8 przeodów wiec chyba jest gdzieś zwarcie skoro te 2 zostały luzem
wygląda na to że to taśma skrzyni ale pewności nie mam jak ktoś miał taki problem to niech poradzi
pozdro
zaworki mają około 58 oporości wiec wykluczam też wadę zaworka
ciekawe jest to że mając 7 zaworków po dwie nóżki każdy daje nam 14 a ze skrzyni wychodzi 10 przewodów wiec kilka ma wspólny przewód i było by ok ale po przedzwonieniu całej instalacji od zaworków do sterownika i pospisywaniu wszystkich nr styków w kostce sterownika wyszło że potrzebne jest tylko 8 przeodów wiec chyba jest gdzieś zwarcie skoro te 2 zostały luzem
wygląda na to że to taśma skrzyni ale pewności nie mam jak ktoś miał taki problem to niech poradzi
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 125 gości